جهان به سمتی در حال حرکت است که تمامی برندها باید توجه ویژه ای را به مسئله حفظ محیط زیست داشته باشند. در این بین انتظارات از برندهای جهانی بسیار بالا است. به همین خاطر ضروری است تا کوکاکولا به عنوان شناخته شده ترین نام تجاری در جهان، اقدامات سودمندی را انجام دهد.
در همین راستا مدیران ارشد این شرکت اعلام کرده اند که در راستای کاهش زباله های پلاستیکی، آنها از فناوری بسته بندی محصول با کاغذ باطله استفاده خواهند کرد. این امر در حالی است که تمامی برندهای فعال در زمینه تولید نوشیدنی، همواره از بسته های پلاستیکی استفاده کرده و این امر بدون شک گامی بزرگ و شروع کننده یک جریان جدید خواهد بود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که علی رغم تصور بسیاری از افراد که این دسته از اقدامات را صرفا ضررهایی برای شرکت ها می دانند، این امر خود اقدامی تبلیغاتی محسوب شده و حداقل نتیجه آن قرار گرفتن نام کوکاکولا برای بیش از سه روز در رأس اخبار بوده است. در نهایت این دسته از اقدامات باعث بهبود نگرش افراد نسبت به این برند خواهد شد.
مطلب مرتبط: شوک کوکاکولا به مشتریان
نام فناوری جدید KeelClip بوده و پیش بینی می شود که از سال آینده هر ساله حدود 2000 تن پلاستیک کمتر وارد محیط شود. در این رابطه جو فرانسیس (از مدیران کوکاکولا) اعلام کرده است که با توجه به این امر که پیش بینی می شود که تا سال 2030 تعداد زباله های پلاستیکی بیش از دو برابر حجم فعلی باشد، وظیفه اخلاقی هر برندی بازنگری در وضعیت خود و انجام اصلاحات لازم بوده و امید است تا کوکاکولا بتواند به الگویی برای برندهای دیگر تبدیل شده و تا پایان سال جاری، شاهد خبرهای مثبت دیگری نیز باشیم.