کلاب هاوس یکی از استارت آپ های بسیار موفق در طول یک سال اخیر محسوب می شود. این پلتفرم اجتماعی در طول ماه های اخیر شمار بالایی از کاربران را به خودش جلب کرده است. ویژگی اصلی این پلتفرم امکان گفت وگوی صوتی میان کاربران از طریق تشکیل یک اتاق است. یک کاربر به عنوان سازنده اتاق باید نسبت به ایجاد فضای گفت وگو اقدام نمایند. سپس دیگر کاربران امکان حضور در اتاق و گفت وگو درباره یک موضوع مشخص را دارند.
گفت وگوی صوتی و به طور کلی توجه به محتوای صوتی در شبکه های اجتماعی در مقایسه با دیگر فرمت ها بسیار کمتر از فرمت هایی نظیر ویدئو، متن و تصویر است. همین امر استارتآپ کلاب هاوس را بدل به گزینه ای جذاب برای کاربران کرده است. این جذابیت برای برندها نیز مطرح است. به عنوان مثال، پیگیری امور مربوط به خدمات پس از فروش در این پلتفرم ایده جذابی است. همچنین برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با مشتریان هم کاربردی خواهد بود. بدون تردید هنوز برای صحبت پیرامون حضور برندها در کلاب هاوس بسیار زود است. کاربران اینترنتی نیز هنوز حضور کاملی در این پلتفرم ندارند. یکی از دلایل اصلی این امر عرضه کلاب هاوس برای پلتفرم IOS است. این امر در کنار ضرورت دعوت به کلاب هاوس از سوی کاربران فعلی این پلتفرم مشکل را دوچندان می سازد بنابراین هنوز بسیاری از کاربران در عمل به کلاب هاوس دسترسی ندارند.
اگرچه مدیران ارشد کلاب هاوس در مورد راه اندازی نسخه اندروید این شبکه اجتماعی قول هایی داده اند، اما به نظر رونمایی از نسخه اندروید این پلتفرم مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. استراتژی کلاب هاوس در این راستا تلاش برای توسعه گام به گام پلتفرمش است. دلیل اصلی این امر تمایل برای آزمایش امکانات مختلف این پلتفرم و رفع آنها پیش از توسعه سراسری است بنابراین بسیاری از کاربران باید مدت زمان قابل ملاحظه ای برای عضویت در این پلتفرم منتظر بمانند.
یکی از نوآوری های قابل ملاحظه کلاب هاوس برای تولیدکنندگان محتوا و سازندگان اتاق های محبوب ایجاد درگاهی برای حمایت مالی از آنهاست. معنای این امر امکان حمایت مالی در مبلغ های مختلف از تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه مان در این پلتفرم است. این امر با هدف ترغیب کاربران برای فعالیت هرچه بیشتر در این پلتفرم و تولید محتوای جذاب صورت گرفته است. بدون تردید بسیاری از شبکه های اجتماعی در عمل نیاز به الگوبرداری از چنین طرحی خواهند داشت. البته یکی از راهکارهای حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا در شبکه های اجتماعی بزرگ بحث تبلیغات است. این امر در کلاب هاوس با توجه به راه اندازی تازه این پلتفرم بسیار دور از ذهن به نظر می رسد بنابراین استفاده از ایده درگاه پرداخت برای حمایت از کاربران فعال مناسب خواهد بود.
مطلب مرتبط: کسب درآمد امکان جدید کلاب هاوس
توییتر یکی از رقبای اصلی کلاب هاوس در راستای جلب نظر کاربران محسوب می شود. دلیل این امر سرمایه گذاری توییتر بر روی توسعه محتوای صوتی در میان کاربرانش است. این امر با امکانات گسترده برای انتظار پادکست و محتوای صوتی در این پلتفرم برجسته شده است بنابراین کلاب هاوس دست کم در مراحل بعدی توسعه اش به عنوان یک شبکه اجتماعی بین المللی باید به دنبال راهکارهایی بری رقالب موثر با توییتر باشد.
بسیاری از کاربران برای عضویت در شبکه های اجتماعی جدید نیاز به دلایل مشخصی دارند. کلاب هاوس در این راستا بر روی تجربه گفت وگوی میان افراد تاکید دارد. بدون تردید همه ما تجربه ناتوانی برای نگارش آنچه در محاوره روزمره می گوییم، داشته ایم. سهولت ارتباط با یکدیگر در کلاب هاوس برمبنای گفت وگوی صوتی به اندازه کافی جذاب به نظر می رسد. نکته مهم در این میان نیاز کلاب هاوس به ایده های تازه و گسترش امکانات پلتفرمش برای رقابت موثر با غول های دنیای شبکه های اجتماعی است. پلتفرم هایی نظیر فیس بوک یا یوتیوب در طول بیش از یک دهه با سرمایه گذاری هنگفت موفق به جلب نظر دامنه وسیعی از کاربران شده اند. بدون شک کلاب هاوس در مقایسه میان امکاناتش با پلتفرم های برتر دنیا دارای نقاط ضعف زیادی است بنابراین یکی از مهمترین نکات در رابطه با توسعه این پلتفرم مربوط به افزایش امکانات در دسترساش است در غیر این صورت کسب و کارها شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت.
کلاب هاوس در مسیر توسعه و تبدیل شدن به یک پلتفرم بزرگ قرار دارد. با این حال هنوز برای حضور برندها در این پلتفرم بسیار زود است. اگر کلاب هاوس تمایل به دریافت سود از طریق همکاری با برندها دارد، باید امکانات گسترده ای برای نمایش تبلیغات در اتاق هایش طراحی کند.