پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی الگوی برندسازی کادیلاک برای بازیابی جایگاهش در بازار خودرو

کادیلاک و چالش های برندسازی در دنیای مدرن

4 سال پیش ( 1398/6/14 )
پدیدآورنده : برندسازی   پدیدآورنده : سم مک ایچرن   پدیدآورنده : علی آل علی  

برند کادیلاک یکی از کلاسیک ترین تولیدکنندگان اتومبیل در ایالات متحده محسوب می شود. آنها بیش از یک قرن تجربه در زمینه تولید انواع خودروهای لوکس و جذاب را دارند، با این حال در طول چند سال اخیر این برند با مشکلات عمده ای در زمینه بازاریابی و برندسازی دست و پنجه نرم می کند. مجله نیویورک تایمز در تازه ترین گزارش خود به بررسی چالش های پیش روی شرکت جنرال موتورز در زمینه تزریق ایده های تازه به فرآیند برندسازی کادیلاک اشاره کرده است. در طول سال های اخیر میزان درآمد برند کادیلاک به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

به منظور بررسی دقیق وضعیت کادیلاک نیویورک تایمز به مصاحبه با دیوید پلاکت، موسس و رئیس آژانس طراحی استراتژی برندسازی و بازاریابی لکسیکون پرداخته است. به عقیده پلاکت برند کادیلاک در زمان گذشته گیر کرده است. این امر موجب اتکای صرف این برند به شیوه های بازاریابی قدیمی و تردیدهای فراوان برای انتخاب گام های تازه در راستای بهبود وضعیتش شده است. به همین دلیل در طول سال های اخیر کمتر اقدام جذابی از سوی این برند در حوزه برندسازی و بازاریابی روی داده است. بدون تردید مشاهده چنین وضعیتی برای یکی از قدیمی ترین و باتجربه ترین برندها در حوزه تولید اتومبیل دردناک خواهد بود. راهکار کادیلاک برای خروج از این وضعیت تولید محصولات جذاب تر برای مشتریان کنونی و ایجاد تحول در فرآیند برندسازی اش خواهد بود.

الگوی برندسازی کادیلاک

کادیلاک در جدیدترین استراتژی برندسازی اش اقدام به نمایش جلوه ای نوآورانه و همراه با آخرین تکنولوژی های روز دنیا از خود کرده است. هدف آنها ایجاد نمایی مدرن مانند تسلا برای برندشان بود. یکی از اهداف اصلی جنرال موتورز از ایجاد تحول در وضعیت کادیلاک معرفی آن به عنوان جایگزین خودروهای BMW در بازار ایالات متحده است. اکنون دیگر هدف اصلی کادیلاک یافتن جایگاه مناسب در بازار آلمان نیست. آنها به منظور ساماندهی به وضعیت شان به دنبال بازپس گیری جایگاه سابق-شان در بازار ایالات متحده هستند.

مطلب مرتبط: بررسی چالش های برندسازی در دنیای امروز

استیو کارلیسله، مدیرعامل جدید کادیلاک، به تازگی در مصاحبه با نیویورک تایمز به تشریح استراتژی برندسازی تازه این شرکت پرداخته است: «ما دیگر به دنبال بیرون راندن خودروهای آلمانی نیستیم. ما باید به دنبال جایگاه خاص خودمان در بازار خودرو باشیم. اکنون ما در تلاش برای تولید خودروهایی با استفاده از آخرین دستاوردهای تکنولوژی هستیم. به این ترتیب استراتژی برندسازی ما بر روی نوآوری و خلاقیت حداکثری بنا شده است.»

چالش های برندسازی

فرآیند احیای شهرت از دست رفته کادیلاک از چند سال قبل توسط جنرال موتورز شروع شده است، بنابراین مشاهده تلاش های کادیلاک برای جلب نظر مشتریان در مقیاس جهانی نباید موجب تعجب ما شود. اغلب مشتریان وفادار کادیلاک اکنون پا به سن گذاشته اند. با این حساب تلاش برای یافتن مشتریان تازه در دستور کار جنرال موتورز قرار دارد. مدیران جنرال موتورز به خوبی از ضرورت بهره گیری از آخرین دستاوردهای تکنولوژی در زمینه خودروسازی برای جلب نظر مشتریان جوان آگاهی دارند. به همین دلیل طراح های کادیلاک در تلاش برای معرفی خودروهای جوان پسند در کنار الگوی قدیمی و با ابهت قدیمی هستند. در این راستا تولید خودروهای برقی تازه ترین نوآوری کادیلاک محسوب می شود. این برند به عنوان یکی از قدیمی ترین خودروسازهای جهان در تلاش برای نمایش تعهدش به حفظ محیط زیست است. به این ترتیب توجه مشتریان جوان بیش از هر زمان دیگری به کادیلاک جلب خواهد شد. اگرچه برندهایی نظیر آئودی و جگوار از مدت ها قبل وارد حوزه تولید خودروهای سبز شده اند، اما برگ برنده کادیلاک استفاده از دستاوردهای قبلی برندهای بزرگ در زمینه بازاریابی و فروش خودروهای الکتریکی است. کادیلاک به خوبی از ضرورت ترکیب فناوری خودروهای الکتریکی با موتورهای بنزینی برای ارائه کیفیت بهتر آگاهی دارد.

چالش های برندسازی

امروزه خودروهای الکتریکی به تنهایی امکان جلب نظر مشتریان را ندارد. دلیل این امر نیروی پایین خودروهای الکتریکی و نارضایتی مشتریان از ضرورت شارژ مداوم خودروهاست. به این ترتیب کادیلاک برای جلب رضایت مشتریان اقدام به استفاده از دو موتور بنزینی و الکتریکی در کنار هم کرده است. به این ترتیب علاوه بر کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا ضرورت شارژ مداوم نیز از بین می رود. تازه ترین پروژه کادیلاک تلاش برای معرفی خود به عنوان برترین برند حوزه خودروسازی سبز است. این امر با استفاده از طراحی موتورهای شارژ خودکار الکتریکی صورت خواهد گرفت. اگرچه این طرح هنوز در دست آزمایش است، اما با معرفی آن کادیلاک فرصت طلایی برای توسعه جایگاهش در بازارهای جهانی خواهد داشت.

الگوی برندسازی کادیلاک

برندسازی کادیلاک در راستای نمایش جلوه ای مدرن از خود در تولید خودروهای برقی خلاصه نمی شود. آنها در زمینه تکنولوژی هدایت خودکار اتومبیل نیز سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای کرده اند. با این حساب شاید نخستین خودروهای بدون راننده از سوی این برند به بازار معرفی شود. اگرچه اکنون گوگل و تسلا طرح خودروهای بدون راننده را معرفی کرده اند، اما خودروهای آنها هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد.

مطلب مرتبط: چالش های برندینگ با بودجه محدود

در ابتدای سال گذشته مارک روئس، مدیرعامل جنرال موتورز، تلاش برای معرفی کادیلاک به عنوان برندی خلاق و همسو با آخرین دستاوردهای تکنولوژی را تازه ترین هدف این شرکت عنوان کرد، بنابراین استراتژی برندسازی تازه جنرال موتورز با هدف تبدیل کادیلاک به برندی محبوب برای نسل قدیم و جدید مردم دنیا خواهد بود.

منبع : gmauthority
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/03CGYTxk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه