مدیریت بحران کرونا برای کسب و کارها به هیچ وجه ساده نیست. مدیران ارشد برندها به دلیل تعهدات مالی فراوان نیاز فوری به پیگیری امور کسب و کارهای شان دارند. نکته مهم در این میان چگونگی پیگیری امور کسب و کار و حفظ سلامتی کارکنان است.
برند بی ام و به عنوان یکی از غول های صنعت خودروسازی راهکار جالبی برای مدیریت شرایط بحرانی کنونی دارد. آنها حضور مداومی در مسابقات رالی اتومبیل سواری در کلاس های مختلف دارند. نکته جالب ماجرا قرارداد شمار بالایی از قهرمان های دنیای رالی با تیم بی ام و است. بسیاری از مردم مسابقه رالی را ورزشی بی نیاز از تمرین های بدنسازی و سایر الگوهای تمرینی بدنی می دانند. دکتر ریکاردو سکارلی، پزشک ورزشی تیم اتومبیل رانی بی ام و، چنین رویکردی به حرفه اتومبیلرانی را غلط ارزیابی می کند. وی و تیم پزشکی اش تمرین های منطقی برای قهرمان های رانندگی بی ام و طراحی می کنند.
بدون تردید شیوع کرونا بر روی طراحی تمرین های ورزشی و اجرای آن از سوی تیم بی ام و تاثیر گذاشته است. راهکار دکتر ریکاردو و تیم همراه اش ارائه تمرین ها و نظارت بر انجام آنها از سوی رانندگان مسابقه بی ام و در قالب ویدئوکنفرانس است. به این ترتیب رانندگان در ساعت های مشخصی از روز باید با ویدئوکنفرانس به جلسه تمرینی ملحق شوند.
راهکار مورد نظر بی ام و برای حفظ آمادگی بدنی رانندگان مورد تقلید بسیاری از برندهای دیگر نیز قرار گرفته است. بیشک این الگوی تمرینی جایگزین کاملی برای تمرینات حضوری نیست، اما در شرایط شیوع کرونا و نیاز به حفظ سلامتی رانندگان گزینه مناسبی خواهد بود.
برند بی ام و در مورد مدت زمان ادامه تمرینات از راه دور اطلاعرسانی دقیقی نکرده است. مزیت اصلی الگوی تمرین از دور امکان حفظ سلامت رانندگان در عین حفظ آمادگی بدنی شان است. راهکار بی ام و تا زمانی که ویروس کرونا به طور کامل مدیریت شود، الگوی مناسبی خواهد بود.