فعالیت به عنوان یک بازاریاب یا مسئول تیم بازاریابی همیشه همراه با نگرانی مداوم نسبت به جلب نظر مدیران شرکت برای اجرای طرح ها و ایده ها تبلیغاتی است. از آنجایی که در تمام شرکت ها تیم مدیریتی درباره مسائل کلی شرکت اظهار نظر می کند، شما برای پیشبرد بی دردسر کارهای بازاریابی تان چاره ای به غیر از هماهنگی کامل با تیم مدیریتی و به ویژه مدیرعامل شرکت ندارید، در غیر این صورت باید همیشه منتظر ایرادات و حتی لغو طرح های تان در میانه راه باشید. این امر فرآیند فعالیت بازاریابی از سوی شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات اساسی و ضروری برای جلب اعتماد مدیرعامل شرکت ها به منظور پیگیری فرآیند بازاریابی در سازمان هاست. اگر شما هم به عنوان بازاریاب به طور مداوم با چنین مشکلی رو به رو هستید، این مقاله نکات جالبی برای تان دارد. در ادامه برخی از راهکارهای مهم در زمینه جلب اعتماد مدیرعامل شرکت ها از سوی تیم بازاریابی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
گوش دادن به مدیران عامل
مدیران عامل همیشه افرادی مخالف با طرح های بازاریابی نیستند. نکته مهم در این میان توجه به ایده و طرح های آنها برای فعالیت برند و تلاش برای همراهی با آنهاست. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی بازار کمک خواهد کرد. بسیاری از اوقات تیم های بازاریابی بدون توجه به تصمیم های بخش مدیریتی و همچنین استراتژی کلی برند اقدام به طراحی برنامه های بازاریابی می کنند. چنین برنامه هایی بدون تردید با شکست یا دست کم مخالفت تیم مدیریتی همراه خواهد شد. دلیل آن هم کاملا واضح است. تا زمانی که شما به خوبی حرف ها و نکات مدیرعامل شرکت را مدنظر قرار ندهید، هیچ خبری از موفقیت بازاریابی نخواهد بود.
مطلب مرتبط: جلب اعتماد مخاطبان با 5 راهکار طلایی
اولین گام در مسیر جلب اعتماد مدیرعامل یک برند توجه به حرف ها و نکات وی است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مدیران خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مدیرعامل شرکت از طریق این شیوه باشید. این طوری شانس تان برای پیشبرد بی دردسر طرح های بازاریابی به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد.
تحویل پیش از موعد طرح ها
برخی از بازاریاب ها برای جلب اعتماد مدیران به طور مداوم در تلاش برای پذیرش تعهدات فزاینده هستند. این امر شاید در نگاه نخست ایده بسیار جذابی به نظر برسد، اما خیلی زود شما را با مشکلات جدی رو به رو خواهد کرد. بسیاری از تیم های بازاریابی در گام نخست تعهدات زیادی را برعهده می گیرند، اما به محض اینکه در انجام شان با مشکل رو به رو شوند به طور کلی اعتماد مدیرعامل شرکت را از دست خواهند داد. این امر به احتمال زیاد در نهایت مقدمات خروج شما از شرکت موردنظر را فراهم خواهد کرد. بنابراین همیشه باید با نگاه دقیق به شرایط اقدام به پذیرش تعهدات مختلف نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مدیران و جلب اعتمادشان را نخواهید داشت.
توصیه ما در این بخش به جای پذیرش تعهدات سنگین تلاش برای شروع کار به طور کاملا عادی و تحویل پروژه ها زودتر از موعد مقرر است. این امر شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما شما را در نگاه مدیرعامل شرکت به عنوان یک بازاریاب مطمئن مطرح می کند. چنین امری بنای اولیه جلب اعتماد مدیران را ایجاد خواهد کرد.
پذیرش مسئولیت بازاریابی
شما به عنوان یک بازاریاب یا مسئول تیم بازاریابی باید مسئولیت کارهای تان را پذیرا باشید. این امر به طور ویژه ای درباره شرایط بروز بحران در حوزه بازاریابی یا اجرای یک ایده اشتباه اهمیت دارد. اگر شما به هر دلیلی از زیر بار مسئولیت تان شانه خالی کنید، شاید مدت زمان بیشتری در شرکت به عنوان بازاریاب باقی بمانید، اما اعتماد مدیرعامل شرکت را به طور کامل از دست خواهید داد.
مطلب مرتبط: کاربرد ربات های چت در حوزه کسب و کار B2B
بروز اشتباهات در عرصه کسب و کار امری طبیعی محسوب می شود. نکته مهم در این میان تلاش برای پذیرش تعهدات و مسئولیت های مربوط به فعالیت تان است. این امر از شما بازاریابی مسئولیت پذیر خواهد ساخت.