بدون شک مدیریت یک صفحه، امری زمان بر محسوب می-شود، با این حال شما نمی توانید حجم فعالیت خود را کاهش دهید. در غیر این صورت با ریزش شدید مخاطب مواجه خواهید شد. اگرچه اتوماتیک کردن اقدامات در اینستاگرام امری الزامی محسوب می شود، با این حال با توجه به این امر که این اقدام همچنان مورد توجه بسیاری قرار نگرفته است، ذکر دلایل اهمیت آن ضروری خواهد بود. در همین راستا چهار مزیت اصلی آن را بررسی کرده و در آخر نرمافزارهای موجود برای این امر را معرفی می کنیم.
1-صرفهجویی در زمان
برای کسب مخاطبین زیاد، شما در کنار در اختیار داشتن محتوای ارزشمند و جدید، نیاز به فعالیت مداومی نیز خواهید داشت. بدون شک این امر بسیار سخت بوده و ممکن است زمانبندی لازم شکل نگیرد. این امر در حالی است که یک سیستم خودکار، بدون حتی یک ثانیه تاخیر مطالب موردنظر شما را به اشتراک گذاشته و این امر باعث می شود تا در زمان شما صرفهجویی جدی شود. با این اقدام دیگر شما به استفاده از چند ادمین برای صفحه خود نیاز نخواهید داشت که این امر در زمینه صرفهجویی در بودجه و افزایش امنیت صفحه، بسیار مهم است. در نهایت شما زمان بیشتری را برای انجام اقداماتی نظیر انواع تحلیل ها به دست خواهید آورد.
مطلب مرتبط: 4 سرویس کاربردی اینستاگرام
2-افزایش تعامل
این امر که بتوانید نرخ مناسبی برای ارسال محتواهای خود داشته باشید و بر طبق یک برنامه زمانی از پیش تعیین شده رفتار کنید، مخاطبین نیز می توانند با شما هماهنگ شوند. این امر درست به مانند برنامه های تلویزیونی است که از قبل لیست گزینه های روزانه خود را مشخص می کنند که باعث می شود تا مخاطبین بتوانند خود را هماهنگ سازند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید در هر مرحله، نظرات مخاطبین خود را جویا شوید تا نسبت به درست بودن تصمیمات، اطمینان حاصل کنید.
3-صرفهجویی در هزینه ها
همانطور که در بخش نخست نیز عنوان شد، در حال حاضر بسیاری از برندها از چند ادمین برای مدیریت پیج خود استفاده می کنند. بدون شک بسیار سخت است که انتظار داشته باشید که این افراد در ساعت های پایانی شب یا آغازین صبح نیز فعالیتی را داشته باشند. همچنین هزینه همکاری با آنها نیز زیاد خواهد بود. این امر خصوصا برای برندهای نوپا یک مشکل محسوب می شود. همچنین همواره احتمال از دست رفتن صفحه نیز وجود خواهد داشت. به همین خاطر اگر صفحه تنها در اختیار خودتان قرار داشته باشد، بدون شک با تقریبا هیچ مشکل امنیتی مواجه نخواهید شد.
4-امکان فعالیت بیشتر
با این اقدام شما می توانید بالاترین حد فعالیت را داشته باشید، با این حال در این زمینه فراموش نکنید که سرعت انتشار مطالب نباید باعث شود تا از کیفیت آنها کاسته شود. همچنین باید به آستانه تحمل مخاطبین نیز توجه داشته باشید. به صورت کلی، صفحههایی که فعالیت بیشتری را دارند، سریع تر هم به مخاطب بالاتر دست پیدا خواهند کرد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که نوع محتوا و میزان زمانبر بودن آن نیز از دیگر عوامل مهم محسوب میشود. برای مثال اگر پست شما صرفا یک عکس باشد، بدون شک شما پس از چند دقیقه می توانید مطالبی دیگر را ارسال کنید. با این حال اگر یک متن بلند همراه با مجموعه تصاویری نظیر چند اینفوگرافی را ارسال کرده باشید، بدون شک نیاز به گذشتن چند ساعت خواهد بود.
در آخر پس از کسب اطمینان از سودمندبودن این اقدام، ضروری است تا با چند نرمافزار قدرتمند در این زمینه آشنا شوید.
Sendible
این نرمافزار نهتنها برای اینستاگرام، بلکه برای تمامی شبکه های اجتماعی می تواند مورد استفاده قرار گیرد، با این حال شما تنها برای 30 روز قادر به استفاده رایگان آن خواهید بود و لازم است تا مبلغی را برای خرید آن هزینه کنید که در مقابل خدمات آن، کاملا ناچیز محسوب می شود. محیط کاربری آن کاملا ساده بوده و شما پس از ثبت نام و انتخاب شبکه اجتماعی خود، می-توانید محتواهای موردنظر را ارسال کرده و زمان ارسال آنها را مشخص کنید.
Tailwind
این برنامه کاملا رایگان بوده و این امر باعث می شود تا گزینه کاملا مناسبی باشد، با این حال تنها از دو شبکه اینستاگرام و پینترست پشتیبانی می کند.
مطلب مرتبط: تأثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی
postfity
تفاوت این برنامه با سایر موارد معرفی شده این است که روش هایی را برای افزایش مخاطبین نیز ارائه می دهد که میتواند به رشد سریع تر شما کمک کند. همچنین با این برنامه می توانید برای چند روز آینده نیز برنامهریزی کرده و مطالب موردنظر را در صف ارسال قرار دهید.
در نهایت توجه داشته باشید که به صورت مداوم بر تعداد این برنامه ها افزوده می شود. به همین خاطر از بررسی سایر موارد غافل نشده و بهترین را برای خود انتخاب کنید.