یوتیوب به عنوان بزرگترین بستر اشتراک گذاری ویدئو، طرح تبلیغاتی جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است که براساس آن افراد می توانند به جای مشاهده تبلیغ، صرفا آن را بشنوند. این امر باعث خواهد شد تا حجم اینترنت کاربران به مراتب کمتر استفاده شود. در این راستا آمارها حاکی از آن است که شنیدن یک تبلیغ می تواند تاثیر بالاتری را داشته باشد. به همین خاطر تا چند ماه آینده شاهد نمونه های کوتاه 15 ثانیه ای خواهیم بود. با این حال این امر به معنای خالی بودن صفحه تبلیغ نبوده و صرفا یک پوستر به نمایش درآورده خواهد شد.
در این راستا برای این امر که تبلیغات جذابیت بالایی را داشته باشند، لازم است تا تنوع خوبی در زمینه نحوه نمایش آنها وجود داشته باشد. در این رابطه به نظر می رسد که تبلیغات ویدئویی بیش از حد تکراری شده اند. به همین خاطر این امر می تواند جذابیت بالایی را به همراه داشته باشد، با این حال این گزینه کاملا اختیاری بوده و هدف، جذب آن دسته از مخاطبانی است که قالب بودن صدا در یک تبلیغ را ترجیح می دهند. حال باید دید که این طرح متفاوت، تا چه اندازه می تواند نظر کاربران را به سمت خود جلب نماید.