سال 2021 برای بسیاری از برندها از نظر بازاریابی و تبلیغات دارای اهمیت است. شیوع ویروس کرونا و لغو بسیاری از رویدادهای مرتبط با حوزه کسب و کار در سال 2020 دامنه مشکلات کسب و کارها را بیش از اندازه گسترش داده است. شاید سال جدید اندکی از مشکلات جاری را حل نماید. برند اپل در طول ماه های اخیر به دلیل افزایش نگرانی های کاربرانش پیرامون امنیت داده ها و حریم شخصی قوانین تازه ای برای تبلیغات در نسخه 14 سیستم IOS را طراحی کرده است. بر این اساس بازاریاب ها برای دسترسی به داده های مرتبط با کاربران از طریق ارزیابی درون برنامه ای باید ابتدا اجازه ای در قالب یک پرسش از کاربران بگیرند. در غیر این صورت رفتارشان مصداق نقض حریم شخصی کاربران خواهد بود. بی تردید این امر تغییر قابل ملاحظه ای در نحوه فعالیت بازاریاب ها در حوزه دیجیتال خواهد داشت.
امروزه بسیاری از برندها به دنبال افزایش امنیت کاربران در سطحی گسترده هستند. اپل این گام را به طور مطمئنی برداشته است. نسخه اولیه ورژن 14 سیستم عامل IOS با ویژگی های تازه ای ظاهر شده است. اپل برای بهبود وضعیتش در عرصه گوشی های هوشمند در حال سرمایه گذاری هرچه بیشتر بر روی سیستم عامل محبوبش است. بی شک محصولات اپل در طول یک دهه اخیر جزو پرفروش ترین گزینه ها در بازارهای مختلف بوده است. نکته مهم در این میان افزایش سطح رقابت در این حوزه به دلیل ورود برندهای متعدد است. بنابراین اپل نیاز به رعایت برخی نکات برای حفظ برتری اش دارد. نکته جالب اینکه سیستم عامل جدید IOS پس از بررسی بیش از 8 هزار توصیه از سوی کاربران اپل طراحی گردیده است.
عملکرد شفاف در زمینه خدمات دیجیتال در طول سال های اخیر بدل به ترندی مهم شده است. بسیاری از مشتریان به دلیل عملکرد نامناسب برندها در زمینه شفافیت و همچنین تامین ایمنی اطلاعات شان اقدام به قطع فرآیند خرید یا حتی شکایت از شرکت های موردنظر کرده اند. با این حساب نه تنها اپل، بلکه بسیاری از برندهای دیگر نیز باید در مسیر بهبود قوانین تبلیغاتی شان گام بردارند. امروزه بسیاری از برندها در عمل توانایی تامین امنیت یا حتی شفافیت در حوزه ایمنی داده های کاربران را ندارند. اگر این امر مدنظر برندها برای بهبود شرایط قرار نگیرد، در سال 2021 با مشکلات بسیار عمیقی مواجه خواهند شد.