احتمالاً راجع به تجارت الکترونیک که با نام مخفف SKAG شناخته می شود چیزهایی شنیده اید، اما نمی دانید معنای دقیق آن چیست.
اگر به دیکشنری Urban مراجعه کنید، SKAG را زن غیرجذاب ترجمه کرده است که به مقصود ما در این متن ارتباطی ندارد. SKAG یک امر بسیار جذاب است و می تواند به شدت کارایی تبلیغاتی شما را افزایش دهد. SKAG مخفف عبارت گروه تبلیغاتی تک کلیدواژه ای (Single Keyword Ad Group) است.
براساس نوشته کلاینت بوست(KlientBoost)، SKAG ها یکی از قوی ترین ساختارها برای تبلیغات کلمه ای هستند. نیل پاتل(Neil Patel)، شرکت کننده در سایتEntrepreneur.com و یکی از متخصصان بازاریابی نوشته است «من با ساختن یکی از این تبلیغات کلمه ای گوگل فروش خود را بسیار افزایش دادم». این گفته او کاملاً به SKAG اشاره دارد. سام اوون (Sam Owen)از شرکت تبلیغات کلیکی هیرو (Hero) با استفاده از SKAG ها، هزینه های خود را برای هر بازدیدکننده تا 50 درصد کاهش و تعداد بازدیدکنندگان خود را 106درصد افزایش داد.
در اینجا به شما نشان می دهیم تبلیغات کلمه ای چگونه کسب و کارتان را متحول می کنند.
عملکرد
مقدمه این فرضیه بسیار ساده است. به جای دسته بندی 15 کلمه کلیدی با دو یا سه نسخه تبلیغاتی متنوع، یک کلمه کلیدی را تنها به یک نسخه تبلیغاتی اختصاص بدهید، به طوری که عنوان تبلیغ با کلمه کلیدی به صورت کامل مطابقت داشته باشد.
بنابراین زمانی که برای هر یک از کلمات کلیدی شما در گوگل جست وجویی انجام می شود، متن تبلیغاتی تان کاملاً با چیزی که برای آن جست وجو شده است مطابقت دارد. این مسئله امتیاز ارتباط شما را افزایش (نگران نباشید؛ راجع به امتیاز ارتباط در ادامه توضیح داده شده است) و در درازمدت هزینه های پرداختی شما را کاهش می دهد.
همچنین با SKAG هزینه های مربوط به کلمات کلیدی بهتر مدیریت می شوند زیرا به راحتی می توانید تغییراتی ایجاد و بودجه خود را برای هر گروه تبلیغاتی تنظیم کنید.
بیایید فرض کنیم شما کیف پول های چرمی سفارشی می فروشید. به ازای افراد مختلف، روش های متفاوتی برای جست وجوی محصول شما وجود دارد. با اختصاص نسخه تبلیغاتی خود به یک کلمه کلیدی و مطابقت کامل متن تبلیغ با مورد جست وجو، امتیاز ارتباط شما افزایش پیدا می کند.
توجه کنید «کیف پول چرمی سفارشی» در عنوان نسخه تبلیغاتی شما گنجانده شده است و وقتی شخصی متوجه تطابق کامل عبارت جست وجو و عنوان شما می شود، روی آن کلیک می کند و همین به افزایش تعداد کلیک ها منجر می شود.
کلمات کلیدی
کیف پول + چرمی + سفارشی
«کیف پول چرمی سفارشی»
[کیف پول چرمی سفارشی]
نسخه تبلیغ
برای «کیف پول چرمی ساخته شده در آمریکا» شما باید یک گروه کلمه کلیدی دیگر به شکل زیر بسازید:
کلمات کلیدی
چرم + کیف پول + ساخته شده + در + آمریکا
«کیف پول چرم ساخته شده در آمریکا»
[کیف پول چرم ساخته شده در آمریکا]
نسخه تبلیغاتی
بیایید فرض کنیم گروهی از SKAG های شما بیان می کنند کیف پول ها سفارشی ساخته شده اند. اگر یکی از آن کلمات کلیدی مقدار بسیاری از بودجه شما را مصرف کرد اما بازخورد خوبی نداشت، به راحتی تبلیغ را متوقف می کنید. به همین طریق اگر کلمه ای کلیدی داشتید که بسیار خوب بازخورد داشت، می توانید بودجه خود را برای آن به همان میزان تنظیم کنید.
شروع کنید
برای جست وجوی چرم لاری (کسب و کاری فرضی که برای این مقاله ساخته شده است) هزاران عنوان وجود دارد. پیشنهاد من برای افرادی که تازه شروع کرده اند این است که پنج SKAG درست کنند تا تفاوت میان سرعت کلیک ها و کیفیت آنها را بررسی کنند.
زمانی می رسد که شما هزاران کلمه کلیدی متفاوت اضافه می کنید و تغییر نسخه تبلیغاتی برای هر کلمه کلیدی پیچیده تر می شود.
اگر بر روی هزاران محصول متفاوت تبلیغ می کنید و به دنبال یک کلمه کلیدی پیشرفته هستید، به شما پیشنها می کنم به یک شرکت تبلیغات کلیکی مراجعه کنید. گوگل تعداد زیادی همکار در این زمینه دارد و شما می توانید یکی از آنها را پیدا کنید.
اهمیت امتیاز کیفیت
هر متخصص تبلیغات کلمه ای می داند که امتیاز کیفیت برای رسیدن به نتیجه خوب در تبلیغات کلمه ای حیاتی است.
به عقیده کمپانی ورداستریم(WordStream)، امتیاز کیفیت یک رتبه بندی است که توسط گوگل انجام می شود و به کلمات کلیدی و تبلیغات کلیکی شما بستگی دارد. در نتیجه تعداد بالای کلیک و هزینه کمتر امتیاز کیفی بالایی به دست می آید. فاکتورهای متفاوتی برای افزایش امتیاز کیفی وجود دارند:
• سرعت کلیک
• ارتباط هر کلمه کلیدی با گروه تبلیغاتی خودش
• کیفیت صفحه ورودی و ارتباط آن
• ارتباط متن تبلیغات
• عملکرد پیشینه تبلیغات کلمه ای برای آن کاربر
هر کلمه کلیدی می تواند به شما برای افزایش کلیک چه در ارتباط با کلمه کلیدی و چه متن تبلیغ کمک کند. این روند می تواند باعث افزایش تبلیغات کلیکی شما شود و بازی را به نفع شما تغییر دهد.