دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

4راهکار خلاقانه برای بیان داستان برندمان

6 سال پیش ( 1397/6/4 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : علی آل علی  

ذهن انسان به گونه ای طراحی شده تا با داستان ها ارتباط مناسبی برقرار کند. بخش کورتکس مغز ما حساسیت بسیار بالایی نسبت به اتفاق های احساسی دارد. به این ترتیب هرگاه داستان احساسی یا جذابی بیان شود، ذهن ما به سرعت ارتباطی پایدار با آن برقرار می کند. درست به همین دلیل بسیاری از برندها به سوی داستان سرایی به عنوان استراتژی موثر در فرآیند بازاریابی حرکت کرده اند.

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی به معنای افزایش فرصت های کسب وکارها برای بیان داستان شان است. براین اساس برندهای بزرگی نظیر رد بول و کوکاکولا بر روی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کرده اند. نتیجه این کار سلطه چنین برندهایی بر شبکه های اجتماعی است. این امر برندهای کوچکتر را به سوی راهکارهای خلاقانه تری رهنمون ساخته است. به همین خاطر برندهای کوچک علاوه بر حضور در شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری نسبتا گسترده ای بر روی راکارهای جایگزین و خلاقانه کرده اند.

به هنگام بیان داستان برندمان، تکنولوژی مهم ترین دوست ما به حساب می آید. فناوری های جدید به طور مداوم در حال گسترش امکان های جذب مخاطب و به اشتراک گذاری هویت برند ما هستند. به این ترتیب بزرگترین مزیت عصر کنونی گسترش طیف مخاطب های هدف کسب و کار هاست.

بی تردید ایجاد هویت ویژه برای برندمان از طریق بیان داستان یا فعالیت در شبکه های اجتماعی تفاوت بزرگی را میان ما و سایر رقبا رقم خواهد زد. برهمین اساس در اینجا به بررسی چهار راهکار برای استفاده از تکنولوژی به منظور افزایش قدرت نفوذ داستان برندتان خواهیم پرداخت.

مطلب مرتبط:عوامل کلیدی برای ساخت داستان گویی

1. دستیابی به مخاطب با شبکه های اجتماعی

امروزه مخاطب های سنتی فرآیند برندسازی و تبلیغات به شبکه های اجتماعی نقل مکان کرده اند. با توسعه اینترنت، اکنون 30درصد فعالیت روزانه افراد در فضای آنلاین مربوط به شبکه های اجتماعی است. براساس پیش بینی ها این رقم در طول پنج سال آینده به شدت افزایش خواهد یافت. در این میان به عنوان یک کسب وکار استفاده از پلتفرم هایی نظیر فیس بوک، توییتر و اینستاگرام فرصت مناسبی برای ایحاد رابطه ای احساسی و پایدار با مشتریان فراهم خواهد کرد.

در شبکه های اجتماعی تاکید بر روی نکته های پرطرفدار یکی از راهکارهای هوشمندانه برای دستیابی به مخاطب های پرشمار است. براین اساس در فیس بوک و توییتر آمارهای رسمی به طور منظم پیرامون برندهای برتر ارائه می شود. استفاده از این برندها در محتوای اکانت مان در شبکه های اجتماعی شانس جذب کاربران را افزایش خواهد داد.

به عنوان راهکاری جایگزین، استفاده از کارمندان به عنوان سفیر برندمان در شبکه های اجتماعی اقدامی منطقی به نظر می رسد. براین اساس به هنگام برگزاری مراسم های مختلف یا حضور در کنفرانس های رسمی از کارمندان تان تقاضای بارگذاری مطالبی پیرامون حضور برندتان در آن مراسم ها نمایید. به این ترتیب فرآیند جذب مخاطب شما به صورت کاملا غیر رسمی و موثرتر دنبال خواهد شد.

در نهایت نیز هرگز هشتگ ها را فراموش نکنید. به عنوان مثال برخی از برندها با استفاده از هشتگ های ویژه ای نسبت به یادآوری دستاوردهای قبلی خود در قالب داستانی جذاب اقدام می کنند. نکته مهم در اینجا طراحی هشتگ ویژه برندمان است. اینکار علاوه بر سهولت دسترسی کاربران به مطالب مان جلوه حرفه ای تری نیز به ما می بخشد.

2. سرمایه گذاری بر روی ویدئو

در عصر دیجیتال ویدئو یکی از مهم ترین ابزارهای برقراری ارتباط با دیگران است. همچنین این فرمت یکی از ابزارهای موثر در زمینه بازاریابی آنلاین نیز به حساب می آید. براساس آمارهای رسمی اکنون 60درصد کاربران اینترنت به جای محتوای متنی به تماشای ویدئو روی آورده اند. به علاوه 80درصد کاربران یک ویدئو را حداقل برای دو بار مشاهده می کنند. در زمینه میزان به اشتراک گذاری محتوا نیز ویدئوها 1200 بار بیشتر از محتوای متنی به اشتراک گذاشته می شوند. به این ترتیب با استفاده از ویدئو شانس شما برای دیده شدن در فضای اینترنت بسیار بیشتر از محتوای متنی خواهد بود.

براساس گزارش شرکت تولید ویئو TellyJuice راه های متنوعی پیش روی برندها به منظور استفاده از فرمت ویدئویی برای بیان داستان شان است. از این میان می توان به ساخت انیمیشن، پادکست تصویری، ویدئوهای مناسبتی و ویژه برنامه ها اشاره کرد. به این ترتیب برند شما توانایی برقراری رابطه هرچه موثرتر با طیف وسیع تری از کاربران را خواهد داشت. همچنین به استفاده از ویدئوها برند شما در فضاهای تازه ای نظیر یوتیوب موقعیت جذب کاربر به دست می آورد.

3. ایجاد وب سایتی تاثیرگذار

بی شک نسخه های قدیمی سایت ها دیگر پاسخگوی نیاز کسب وکارهای مدرن نیست. اگر شما هنوز هم سایتی ناهمانگ با مرورگرهای موبایلی دارید، روزانه طیف وسیعی از مخاطب های بالقوه تان را از دست می دهید. به این ترتیب تصویر برندتان به طور مداوم در حال ضربه خوردن است.

کاربران اینترنت هرساله در حال استفاده بیشتر از دستاوردهای تکنولژی هستند. یکی از این دستاوردها گوشی های هوشمند و تبلت هاست. به این ترتیب فرآیند جست وجو در اینترنت از پشت میزها و مانیتورهای کامپیوتر به صفحه های کوچک گوشی های هوشمند منتقل شده است. از نظر آماری اکنون 81درصد افراد پیش از خرید به جستجوی اینترنتی می پردازند. این امر بدان معناست که اگر شما وب سایت مناسبی نداشته باشید بسیاری از مشتریان تان را از دست خواهید داد.

بی تردید بیان داستان برندمان از طریق وب سایت رسمی شرکت به معنای انجام کارهای عجیب و غریب نیست. به لطف پیشرفت های فناوری اکنون دیگر نیازی به تسلط بر کدنویسی برای مدیریت وب سایت ها نداریم. فقط باید با استفاده از ابزارهای مناسب و کاملا رایگان نسبت به وضوح بالای تصاویر و همچنین پشتیبانی از مرورگرهای موبایلی اطمینان حاصل کرد.

4. اصرار بر روی بازاریابی ایمیلی

به موازات مرگ عصر قدیمی تبلیغات، برخی از شیوه های قدیمی برندسازی و تبلیغات رو به افول گذاشته اند. با این حال هنوز هم گونه های مختلفی از الگوهای بازاریابی و تبلیغات به حیات خود ادامه می دهند. از این میان باید به بازاریابی ایمیل حور به عنوان جان سخت ترین نمونه اشاره کرد. در واقع از نخستین روزهای معرفی سرویس ایمیل به کاربران اینترنت، بازاریابی ایمیلی نقش پررنگی را در کمپین برندهای مختلف ایفا کرده است. با گذشت زمان هنوز هم تاثیرگذاری ایمیل بر روی دنیای تبلیغات و برندسازی کم نشده است.

مطلب مرتبط:عناصر مهم برای یک داستان

به عنوان یک برند با ایجاد خبرنامه رسمی به راحتی و به طور کاملا رایگان مشتریان تان را از آخرین تغییرات کسب وکارتان مطلع سازید. در حقیقت تاثیر عمده این کار حفظ نام برندتان در یاد مشتریان است. در مورد محتوای ایمیل ها باید به یاد داشت که هدف اصلی فروش بیشتر نیست. در حقیقت ایمیل های شما جنبه یادآوری حضورتان در کنار مشتریان را دارد. به این ترتیب بیشتر به دنبال استحکام رابطه تان و یافتن مخاطب های جدید به جای فروش بیشتر باشید.

بی شک بیان داستانی جذاب پیرامون برندمان از طریق ارسال ایمیل هنوز هم یکی از راهکارهای جذاب برای برندسازی و بیان داستان به حساب می آید. فقط کافی است اندی خلاقیت را به این فرایند اضافه کنیم.

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4UfveDWN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه