جمعه, ۷ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

برخی از کارآفرینان در ایجاد یک چشم انداز خارق العاده برای کسب و کار نوپای خود مهارت دارند، در حالی که برخی دیگر در یافتن محلی برای شروع ماهر هستند. اما بهترین – و موفق ترین – کارآفرینان آن هایی هستند که قادر به ایجاد تعادلی زیبا میان آن چشم انداز بزرگ – مثلاً نسخه 5.0 – و نقطه شروعی با کشش بالا یا نسخه 1.0 هستند.

به هر حال، هرچند سرمایه گذاران، مشتریان و شرکای راهبردی خواهان این هستند که بدانند بخشی از چیزی شگفت انگیز هستند، اما تنها ایده های بزرگ شما را به اوج نخواهد رساند، بنابراین لازم است که ایجادکنندگان چشم انداز همچنین «هنرمندان اجراکننده ای» باشند که از ذهنیت انجام/آزمایش/اصلاح برای ارائه یک حداقل محصول قابل استفاده به مشتریان درک صحیحی داشته و قادر باشند کشش سودی ایجاد کرده و از آنجا خط رشدی معقول را برنامه ریزی کنند.

تعدادی مثال

در یک مصاحبه ویدئویی با جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون، او توضیح داد که چگونه کسب و کار کوچک او بر فروش کتاب روی اینترنت تمرکز داشته است و اینکه چگونه مدل کسب و کار تجاری او برای دسته بندی محصولی با میلیون ها عنوان کارآمد بوده است. یک سال بعد، نیویورک تایمز اعلام کرد که «وب سایت آمازون در حال توسعه فراگیری کتاب است.» 20سال از آن موقع می گذرد و غیرعادی نیست که ببینیم تحلیلگران پیش بینی کرده اند که غول بزوس تقریباً 10درصد از تمامی خرده فروشی ها را تا سال 2020 به دست خواهد گرفت. تمام این ها از یک برنامه ساده و متمرکز آغاز شد، در انجام یک کار واحد در دنیا به بهترین تبدیل شد و سپس از آن پایه ایجادشده به توسعه پرداخت.

مطلب مرتبط: 10 راز اصلی موفق ترین کارآفرینان جهان

نتفلیکس هم رویکردی مشابه را در پیش گرفت: این شبکه که در سال 1997 با تمرکز بر کار ساده اجاره نوارهای وی اچ اس و دی وی دی روی اینترنت از طریق سرویس ارسال و بازگشت پست ایالات متحده ایجاد شد، حال مدل کسب و کار خود را گسترش داده و شامل پخش و ایجاد محتوای اصیل نیز می شود. در طول این فرآیند، پایگاه کاربران آن بیش از 40درصد در سال رشد داشته است، یعنی از 700,000 نفر در سال 2002 تا 117میلیون نفر در سال 2017.

آلفرد پیت، مغازه «قهوه پیت» را که نام خود را بر آن گذاشته است، در سال 1966 در یک مغازه در برکلی کالیفورنیا آغاز کرد. در ابتدا، این مغازه اساساً نوشیدنی نمی فروخت – فقط دانه های قهوه بوداده شده در مقیاس کوچک. توسعه این شرکت خوراکی فعال در زمینه قهوه به نهایتاً حدود 200 مغازه، تعداد زیادی پروانه و فروشگاه های دانه های قهوه بوداده از طریق خرده فروشان اصلی و به صورت آنلاین، از آنجا شروع شد که پایگاه طرفداران پروپاقرص آن (که خود را «پیتنیک» می خواندند) شکل گرفت (این شرکت در سال 2012 توسط شرکت یوه. آ. بنکیسر به قیمت حدود یک میلیارد دلار خریداری شد.)

«فرمول پیت»: شروع کوچک و متمرکز، پالایش فرمول موفقیت، سپس توسعه، توسط تعدادی کسب و کار کوچک فعال در زمینه قهوه در طول سالیان تکرار شده است، که معروف ترین آن ها استارباکس است. یک از شرکت های در حال توسعه در حال حاضر «قهوه و چای سوییت واترز» است. 25 سال پیش، بنیانگذاران این شرکت، لیسا و وِی بی، زوجی تازه ازدواج کرده که اخیراً از دانشگاه میشیگان فارغ التحصیل شده بودند، با یک مغازه در آن آربور در ایالت میشیگان کار خود را آغاز کردند. حال آن ها در حال پیشبرد فرآیند ایجاد نامی که در سطح ملی حضور آن حس می شود هستند و در طول این مسیر نوشیدنی های بطری برای خرده فروشی تولید کرده اند، که از چای سرد به سبک چینی می توان به عنوان یک مثال از این نوشیدنی ها نام برد.

چگونگی استفاده از این نمونه ها

به این نمونه ها نگاه کنید و الگوی یکسانی به چشم خواهد آمد: کوچک شروع کنید و متمرکز، بهترین در یک چیز، سپس از آن پایه ایجادشده برای دستیابی به رویایی بزرگ تر دست به توسعه بزنید. چگونه می توانید این رویکرد را در کسب و کار نوپای خود پایه ریزی کنید؟ در کتاب جدید من، «لنز آغاز: 20 سوالی که هر کارآفرینی باید بپرسد»، به این موضوع به طور دقیق پرداخته ام. این نکات قابل توجه هستند:

-یک نقشه محصول مقدماتی برای کسب و کار نوپای خود ایجاد کنید.

-با تشریح «چشم انداز بزرگ» خود شروع کنید – مثلاً نسخه 5.0 از خودتان.

-سپس از چشم انداز بزرگ خود عقب تر آمده و تنظیمات مقدماتی ایجاد کسب و کار خود را توضیح دهید مثلاً نسخه 1.0 از خودتان، که من گاهی اوقات آن را VNS می خوانم، که مخفف (نسخه «بیا رو راست باشیم») است. این نسخه حداقل چیزی را که برای یک شروع تجاری موفق احتیاج دارید نشان می دهد.

-در نهایت، حتی از این هم عقب تر بروید تا به حداقل محصول قابل استفاده برسید، که به آن MVP می گویند – همان نسخه از محصول که می توانید آن را به عنوان یک پروژه آزمایشی پیش از اجرا سرهم کنید که به شما اجازه خواهد داد بیشترین ورودی ها را از مشتریان دریافت کنید، در حالی که کمترین انرژی و منابع را صرف آن می کنید.

شما می توانید نقشه راه خود از محصول کوچک به بزرگ را با استفاده از تعدادی از شاخصه ها مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر شما در حال توسعه یک پلتفرم اجاره نرم افزار بنگاه به بنگاه برای مدیریت ارتباطات مشتریان (CRM) هستید، مسیر رشد این محصول ممکن است توسط ویژگی های آن روشن شود (مثلاً، شروع از ویژگی هایی که مشتریان شما بیش از همه خواهان آن ها هستند)؛ زبان (احتمالاً شروع آن فقط با انگلیسی و توسعه به اسپانیایی، هندی، چینی، . . . خواهد بود)؛ بازارهای عمودی (برای مثال، با تمرکز بر تولید و در نهایت توسعه به صنعت خدمات، . . .)؛ پلتفرم (مثلاً شروع با پلتفرمی بر مبنای مرورگر اینترنت و در نهایت توسعه در جهت شامل شدن نرم افزارهای تلفن همراه) و حتی ادغام شخص ثالث (به عنوان مثال، ادغام سیستماتیک با سیستم های کلیدی برنامه ریزی منابع سازمانی).

برای بررسی یک مثال از مدل بنگاه به مصرف کننده (B2C)، بیایید فرض کنیم شما در حال راه اندازی یک خط تولید جدید از سبزیجات کنسرو شده طبیعی هستید. نقشه راه شما از کوچک به بزرگ ممکن است هم محصول و هم دیگر شاخصه های کسب و کار را در خود جای داده باشد، مانند: محصولات (فرض کنیم که با ترشی هویج شروع کرده و در نهایت توسعه یافته و محصولات ما شامل خانواده ای از سبزیجات متفاوت و مزه ها/ادویه جات مختلف می شود)؛ بسته بندی (مثلاً، شروع با یک اندازه شیشه و اضافه کردن اندازه های دیگر در طول زمان)؛ کانال های توزیع (به عنوان مثال، شروع با بازارهای محلی، اضافه کردن فروش اینترنتی و در نهایت توسعه به فروشگاه های زنجیره ای منطقه ای و ملی) و شاید توزیع و مشارکت های فروش.

مطلب مرتبط:موفق ترین کارآفرینان جهان پاسخ می دهند / اگر تمام ثروت خود را از دست دهید، چه خواهید کرد؟

بنابراین، همان طور که مشاهده می کنید، این که در حال شروع یک چشم انداز بزرگ و بلندمدت داشته باشید، فوق العاده – و حتی پیشنهاد شده – است، اما سعی نکنید ناگهان کار بزرگی انجام دهید، سعی کنید یک کار را بهتر از هر کس دیگری انجام دهید. به اصطلاح، سعی نداشته باشید که اقیانوس را تبخیر کنید، از تبخیر یک دیگ آب بهتر از هر کس دیگری آغاز کنید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/d73iUewV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه