پنجشنبه, ۸ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

بعضی عادت ها و رفتارهای بد اجتماعی بدون اینکه بدانید بر برند شخصی شما تاثیر منفی می گذارند و در طولانی مدت وجهه و اعتبار شما را از بین می برند.

از آماندا بینز گرفته تا چارلی شین، تعداد بسیاری از افراد مشهور برند شخصی خود را به دلیل رفتارهای گستاخانه از بین برده اند؛ رفتارهایی مثل رانندگی در حالت غیرعادی، عادت های بد توییت و راه اندازی بحث های جنجالی و رفتارهای بد دیگر حسن نیت عموم مردم نسبت به آنها را از بین برد و شغل آنها را به خطر انداخت.

صرف نظر از اینکه موسس یک استارتاپ باشید یا صرفا بخواهید گام مهمی را در شغل خود بردارید، باید به چند نکته حائز اهمیت نسبت به برند شخصی خود توجه کنید. درصورتی که به درستی به این نکات عمل کنید، برند شخصی در نمایش نقاط قوت، دستیابی به اعتبار و برنده شدن در رقابت به کمک شما می آید (تمام این موارد برای پایداری رشد و موفقیت ضروری هستند).

شاید جنایت بزرگی را انجام نداده باشید یا توییت نژادپرستانه ای را پست نکرده باشید، اما هنوز این احتمال وجود دارد که با انجام یک مجموعه از کارها به برند شخصی خود لطمه بزنید. درواقع بسیاری از کارآفرین های نوپا بدون اینکه بدانند به برند خود آسیب می زنند. اجازه ندهید این عادت ها فرصت های موفقیت را از شما بگیرند.

مطلب مرتبط:حفاظت و نگهداری از برند شخصی

۱. هیچ هدف واضحی ندارید

چرا می خواهید برند شخصی خود را بسازید؟ بعد از تعریف اهداف حتما این سوال را از خود بپرسید. افراد زیادی برای ساخت برند شخصی هدف مشخصی ندارند، برای مثال تنها می خواهند یک شخص تاثیرگذار یا در اصطلاح شبکه های اجتماعی یک اینفلوئنسر باشند.

اغلب اوقات این هدف منجر به قرار گرفتن در یک موقعیت آشفته می شود. در این موقعیت افراد برای تمام مخاطب ها کار می کنند و هر کاری را برای جلب رضایت آنها انجام می دهند. برای هدف گذاری وقت بگذارید. آیا می خواهید دانش خود را براساس تجربیات به اشتراک بگذارید، به طوری که بقیه شما را به عنوان یک کارشناس در نظر بگیرند؟ آیا می خواهید ارزش و توانایی خود را به کارفرما ثابت کنید؟ آیا در تلاش هستید محبوبیت استارتاپ خود را افزایش دهید؟

پی بردن به دلیل این اهداف به حفظ مسیر شما کمک می کند.

۲. به شکلی بی پروا به تبلیغ خود می پردازید

بخش قابل توجهی از ساخت برند شخصی به فرآیند تبلیغ و تعریف از خود وابسته است، اما اگر در این کار اغراق کنید و یک خود تبلیغگر مستمر شوید (به ویژه به صورت آنلاین)، به سختی می توانید توجه مخاطب را جلب کنید. خودتبلیغی بیش ازحد باعث می شود صدای شما در مجموعه زیادی از تبلیغات گم شود.

به توصیه کارشناسان بهتر است تنها از 10 درصد پست های خود (گفت وگوها) برای تبلیغ خود استفاده کنید. بقیه زمان تان را از طریق ارسال مطلب یا شبکه های اجتماعی برای تاکید بر واقعیت های جذاب یا اخبار صرف کنید و درعین حال دیدگاه خود را هم به اشتراک بگذارید.

۳. همرنگ جماعت می شوید

آیا به فناوری بلاک چین علاقه مند هستید؟ عالی است، اما افراد بی شماری هستند که به اندازه شما در این زمینه بلند پرواز و شایسته هستند. تاکید بر آموزش و تجربه کاری گذشته کار بدی نیست، بلکه اغلب اوقات برای کسب اعتبار لازم است، اما در اغلب صنایع به خاطر بحث و گفت وگوی زیاد در مورد موضوعات، این کار شما را متمایز نمی کند.

۴. کانال های سنتی را نادیده می گیرید

این روزها، اغلب اینفلوئنسرها از طریق وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی می توانند دنبال کننده های زیادی پیدا کنند. شاید برای شما هم که فعالیت های مشابهی دارید، دنبال کردن راه آنها وسوسه انگیز است، اما هنوز هم ارتباطات حضوری و قدیمی ارزشمند هستند و اگر این ارتباطات را نادیده بگیرید، فرصت های ارزشمند ساخت برند شخصی خود را از دست می دهید.

رویدادهای شبکه ای و کنفرانس ها یک روش برجسته برای ایجاد مشارکت های جدید هستند. این کارها به شما در دستیابی به اهداف تان کمک می کنند. حتی داوطلب شدن برای رویداد سخنرانی عمومی به شما این فرصت را می دهد که عامل تمایز و تفاوت خود از دیگران را نشان دهید و به بقیه ثابت کنید. اگر روابط شما کاملا آنلاین باشد، تاثیرگذاری لازم را نخواهید داشت.

۵. خود را از کسب وکارتان جدا نمی کنید

بنیان گذارهای استارتاپ بیشتر تمرکز خود را بر تاثیرگذاری برند شرکت می گذارند و کاملا نمی توانند برند شخصی خود را از کسب وکارشان تفکیک کنند. شما و شرکت یک موجودیت یکسان نیستید (برندینگ استارتاپ را با برندسازی شخصی اشتباه نگیرید). از طرفی اگر شرکت را رها کنید، تلاش های برندسازی شما را به مرحله بعد نخواهند برد. همان طور که بنی لارسی، موسس شرکت Store Kit می گوید: اگر مدام مشغول بازاریابی شرکت باشید، ساخت برند شخصی کار دشواری خواهد بود.

پست مطلب در وب سایت شرکت یا کار بر پروفایل های شبکه اجتماعی شرکت می تواند برای کسب و کار شما خوب باشد، اما اگر نسبت به ساخت برند شخصی خود جدی هستید، باید گام هایی بردارید که کسب وکارتان را از برند شخصی متمایز کند. یک وب سایت ساده با یک صفحه About و یک وبلاگ تمام چیزی است که برای شروع به آن نیاز دارید.

۶. بیش ازحد بدقول هستید

بسیاری از شرکت ها در دام بدقولی سقوط می کنند. اگر مراقب نباشید این اتفاق می تواند در مورد برند شخصی شما هم رخ دهد. شاید شما قول یک محصول جدید را به دنبال کنندگان خود ندهید، اما با افزایش تاثیرگذاری آنلاین انتظارات آنها هم از شما افزایش می یابد.

برای مثال شاید به دنبال کنندگان خود بگویید هر هفته یک مطلب جدید منتشر می کنید، اما اگر یک هفته یا دو هفته را از دست بدهید چه اتفاقی رخ می دهد؟ وقتی نتوانید سر قول خود بمانید اعتماد مخاطب موردنظر خود را هم از دست می دهید. درنتیجه، دنبال کنندگان و تاثیرگذاری خود را ازدست داده و برند شخصی خود را هم به خطر می اندازید.

۷. عادت های ضعیف شبکه اجتماعی

این روزها، شبکه های اجتماعی به بخش کلیدی ساخت برند شخصی تبدیل شده اند. دلیل عمده این مسئله تلاش برای تبدیل شدن به رهبرهای اندیشه در زمینه تخصصی موردنظر است، اما با صرف وقت در اینترنت متوجه می شوید که چقدر راحت ممکن است تحت تاثیر بحث های جنجالی قرار بگیرید. بهتر است همیشه از موضوعات سطحی دور باشید. مل کارسون به عنوان مشاور برندسازی شخصی می گوید: ببینید چه عاملی حس بهتری به شما می دهد و پیامدهای طولانی مدت را برای برند شخصی خود شناسایی کنید.

مطلب مرتبط:حتی غذایی که می خورید روی برند شخصی تان مؤثر است!

برای مثال اگر در مدت پنج سال هدف ورود به یک مشارکت اقتصادی را دارید و شخصی از همین هفته به تبلیغ پست های توییتری شما بپردازد چه پیامدهای منفی برای برند شما خواهد داشت؟ اگر در یک بازه ۱۰ ساله به دنبال اداره شرکت خود هستید، آیا فعالیت اجتماعی برای تان اهمیت خواهد داشت؟

۸. عملکرد ناپیوسته ای دارید

هنگام توسعه یک استراتژی بازاریابی برای یک شرکت، پیوستگی و تداوم اهمیت زیادی دارد. برای برند شخصی هم این مسئله صدق می کند. بدون کار پیوسته و مستمر، هویت خود را از دست می دهید. بدتر از آن به راحتی اعتبار و اعتماد دیگران نسبت به خود را هم از دست خواهید داد.

برای ساخت و توزیع یک برند، باید بر حفظ هویت خود در کلام، رفتار و طرح های منحصربه فرد ارزش تمرکز کنید. به این صورت تخصص و شایستگی شما ثابت شده و اعتماد دیگران را به خود جلب می کنید.

ساخت برند مناسب

وقتی بتوانید عادت های بد را تشخیص داده و برای تصحیح آنها گام بردارید، می توانید یک برند شخصی قوی هم بسازید که در دستیابی به اهداف شخصی و تخصصی به کمک شما بیاید. شاید نتوانید یک پاپاراتزی (خبرنگار سمج) که کل حرکات شما را ردیابی کند پیدا کنید، اما به یک دستاورد ارزشمندتر خواهید رسید: روابط قوی با مشتریان و همکاران که موفقیت آینده شما را در سال های پیش رو تضمین می کند.

منبع : ENTREPRENEUR/zoomit
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ipGwBndc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه