یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

آیا شما به برندتان ایمان دارید و به منظور تقویت آن از نتایج نظرسنجی، پژوهش در امور بازار و اسناد مختلف استفاده می کنید؟ بی تردید هر برند حرفه ای باید چنین کاری را انجام دهد. با این حال به نظر می رسد همچنان یک مرحله مهم تا دستیابی به آگاهی بخشی پیرامون برندمان فاصله هست. در واقع هنگامی که برند شما هنوز کوچک است، آگاهی بخشی سخت ترین مرحله به نظر می رسد. با این حال در تمام این مدت لوگوی گوگل به آرامی و در سکوت منتظر شماست تا لپ تاپ خود را باز کنید. تنها با یک بار استفاده از سرویس گوگل برای همیشه نام و لوگوی این برند در ذهن تان خواهد ماند.

در میان تمام برندهای موجود گوگل نزدیک ترین مورد در دستیابی به مرحله نهایی آگاهی مخاطب از برند است. لوگوی این برند حتی برای کسانی که از موتور جست وجوی آن استفاده نمی کنند نیز آشناست. شاید بسیاری از مردم ترتیب رنگ های لوگوی این شرکت را به یاد نداشته باشند، با این حال اغلب به هنگام مشاهده محصولات این برند به خوبی آن را مورد شناسایی قرار می دهند.

بی تردید امروزه راهکارهای بسیار متعدد و متنوعی برای افزایش آگاهی دیگران از برندمان وجود دارد. در این زمینه لوگوی مناسب تاثیر بسیار زیادی روی مخاطب می گذارد. به عنوان مثال لوگوی تحسین برانگیز گوگل یکی از نمونه های عالی در این مورد است. این لوگو با طرحی عالی تقریبا برای همیشه در ذهن کاربر باقی خواهد ماند. در ادامه این مقاله به بررسی درس هایی از لوگوی فوق العاده گوگل در زمینه آگاهی بخشی پیرامون برندمان خواهیم پرداخت.

سازگاری با شرایط و فراموشی تسلیم شدن

ماجرای گوگل از یک پروژه دانشگاهی دو دانشجوی دکترا در سال 1997 شروع شد. در پی موفقیت این پروژه دو موسس گوگل تصمیمی مبنی بر انتقال طرح شان به دنیای واقعی گرفتند. گوگل بتا هرآنچه یک برند تازه در صنعت جدید آنلاین نیاز داشت، در خود می دید. نخستین لوگوی این برند المان های مشخصی از دهه 90 میلادی به همراه برخی آیتم های آشنا در خود جای داده بود.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره تغییر لوگوی گوگل / آرایش تازه مشهورترین لوگوی دنیا!

در ابتدا موسس های گوگل هیچ انتظاری پیرامون توسعه ایده شان در حد یک غول آنلاین نداشتند، اگرچه آنها هر آنچه را باید در کار خود لحاظ کردند. پیش از هرچیز آنها مفهوم برندشان را طراحی کردند. سپس به آن نامی بخشیدند و لوگوی مخصوص اش را طراحی کردند. طیف رنگ های لوگوی شرکت باتوجه به مد آن روزها انتخاب شد. همچنین باید توجه داشت که در این انتخاب سادگی اولویت اول موسس های گوگل به حساب می آمد.

در زمان تاسیس، افق های پیش روی گوگل به شدت محدود بود. با این حال این برند دوست داشتنی به هیچ وجه تن به مصالحه نداد. در واقع آنها هرگز تسلیم نشدند. نخستین لوگوی گوگل از سوی سرگی برین، مهندس کامپیوتر، با استفاده از پلتفرم آنلاین GIMP طراحی شد. شاید به نظر برسد که لوگوی گوگل بیش از حد ساده است، با این حال همین سادگی به توسعه آنها کمک شایانی کرده است.

جبران اشتباهات با نگاه دقیق به وضعیت عمومی برند

لوگوی فعلی گوگل هفتمین نسخه طراحی شده برای موتور جست وجوگر محبوب کاربران سراسر دنیاست. نکته جالب اینکه بسیاری از تغییرات در لوگو به دور از دید کاربران صورت گرفته است. در حقیقت فرآیند تکامل لوگوی گوگل در برخی موارد اصلا قابل تشخیص محسوب نمی شود. با این حال بی تردید بازاریاب های حرفه ای و طراح های ماهر از چنین تغییرهای کوچکی به خوبی آگاه شده اند.

در طول سال های کوتاهی لوگوی گوگل و رقیب اصلی اش، یاهو المان مشترکی را به کار می بردند: علامت تعجب. با این حال زمانی که احتمال ناتوانی مخاطب در تفکیک ماهیت لوگوی دو رقیب بالا رفت، گوگل قید استفاده از این علامت را زد. با این حال تیم گوگل همچنان در طول زمان به تکمیل طرح لوگوی خود و بهبود آن پرداخته است. به این ترتیب در لوگوی فعلی کلمات نمای سه بعدی خود را از دست داده و رنگ ها روان تر شده است. این اتفاق ها به صورت یکجا رخ نداد. در حقیقت اصلاح های صورت گرفته از دل بررسی بازخوردهای متعدد سر برآورد. برهمین اساس به منظور توسعه جایگاه برندمان به مانند گوگل باید شیوه ای مشابه اخذ کنیم. این شیوه بررسی مداوم وضعیت عمومی برندمان در عرصه کسب و کار است. به این ترتیب از کوچک ترین اطلاعات موجود نیز می توان در راستای بهبود وضعیت کلی برندمان استفاده کرد.

مطلب مرتبط:لوگوی جدید گوگل؛ رونمایی از مجموعه‌ای انعطاف‌پذیر از آیكون‌های رنگارنگ

هنگام برندسازی دوباره همه چیز را مدنظر قرار دهید

بی تردید حیرت انگیزترین به روزرسانی لوگوی گوگل مربوط به سال 2005 است. در این سال روت کدار، گرافیست مطرح در عرصه کسب وکار، نسخه جدیدی از لوگوی گوگل را طراحی کرد. سوال اینجاست که این به روزرسانی شامل چه چیزهایی بود؟ پاسخ پرسش فوق این گونه خواهد بود:

- کلمات مسطح شدند و کیفیت آنها تا حد زیادی بهبود یافت.

- گوگل همچنین از یک فونت ویژه استفاده کرد. این فونت از سوی شرکت مادر گوگل، آلفابت نیز مود استفاده قرار گرفته است.

- اگرچه فونت تغییر کرد، اما گوگل آخرین e موجود را به صورت نیمه وارونه به عنوان یادگاری از دوران ابتدایی تاسیس اش نگه داشت.

- لوگوی گوگل فرمت سازگارتری با تبلت ها و گوشی های هوشمند به دست آورد. حجم این لوگو نیز از 14 هزار بایت به 305 بایت کاهش یافت.

برندسازی دوباره به معنای به روزرسانی المان های برندتان در راستای افزایش مخاطب یا هدف گذاری به منظور جلب نظر گروه های وسیع تری است. آگاهی بخشی پیرامون برند به طور معمول نتیجه چنین کمپین هایی محسوب می شود. براین اساس تمام جنبه های مثبت برندتان را شناسایی و در راستای بهبود هرچه بیشترشان تلاش کنید. در این زمینه هر عنصری که توانایی پیشرفت دارد، باید مدنظر قرار گیرد.

استفاده از نقشه فعالیت کاربران برای ارتقای برند

استفاده از نقشه موسوم به فعالیت کاربران امروزه بخش مهمی از برنامه بازاریاب ها را به خود اختصاص داده است. براین اساس تیم فنی شرکت نحوه فعالیت کاربران از سرویس های ارائه شده را مورد بررسی قرار می دهد. در حقیقت امروزه کاربران بیش از هر زمان دیگری علاقه مند دریافت اطلاعات مطابق با نیازشان هستند. به این ترتیب مشاهده نحوه فعالیت آنها منبع مناسبی را در اختیار بازاریاب ها قرار می دهد. البته این به معنای درز اطلاعات آنها نیست، بلکه فقط شرکت توسعه دهنده، آن هم به صورت محدود، از فعالیت کاربران مطلع می شود. متاسفانه اکنون فقط 63درصد بازاریاب ها از چنین اطلاعاتی استفاده می کنند. با این حال براساس پیش بینی ها میزان بهره برداری از این داده ها تا چند سال آینده به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

گوگل از نقشه فعالیت کاربران به خوبی استفاده کرده است. آنها در سال های اخیر علاوه بر به روز رسانی لوگوی شان از سال 2015 به سوی ارائه اطلاعات شخصی سازی شده (براساس جست وجوهای قبلی کاربران) نیز حرکت کرده اند.

علاوه بر سرویس های مختلف، گوگل به خاطر یکی از محصولات ویژه اش شهرت خاصی دارد. در واقع هیچکس از زمان بازگشت این محصول خبری ندارد، اما در هر مناسبت مهمی می توان انتظار مشاهده آن را داشت. منظور من از این جملات عجیب سرویس گوگل دودل است. براین اساس در مناسبت های مهم لوگوی گوگل مطابق با آن مناسبت تغییراتی را به خود می بیند.

یکی دیگر از خلاقیت های گوگل در چند سال اخیر معرفی قابلیت افزونه هاست. براین اساس افزونه های جی میل، گوگل مپ، کیف پول گوگل و بسیاری دیگر از خدمات جانبی این شرکت جای خود را در مرورگرهای مختلف پیدا کرده اند. بی تردید این سرویس ها بدون استفاده از نام گوگل در کنارشان توانایی دستیابی به چنین موفقیت هایی را نداشتند. به عبارت دیگر، استفاده از نام گوگل به عنوان بخشی از نام اصلی سرویس ها استراتژی این غول اینترنتی برای تضمین موفقیت محصولات جدیدش به حساب می آید.

مطلب مرتبط: مدرن‌سازی لوگوی گوگل

بی تردید شما هم امکان افزایش آگاهی پیرامون برندتان با استفاده از تولید محصولات جانبی را دارید. با این حال توجه داشته باشید که شاید همه این محصولات جانبی به یک اندازه در بازار موفقیت آمیز ظاهر نشوند. اگرچه آنها به لطف شهرت برندتان توانایی بالایی در تصاحب عرصه های موردنظر خواهند داشت.

شکی نیست که شرکت شما شایسته جلب توجه فراوان از سوی مخاطب هاست. براین اساس شما باید توجه خود را روی توسعه کمپین های شرکت با استفاده از خلاقیت فزاینده قرار دهید. در کنار این موضوع محاسبه دقیق امور جاری نیز اهمیت بالایی دارد. در هر صورت بدون توجه به توسعه کسب وکارمان تلاش برای توسعه برند نتیجه چندانی در پی نخواهد داشت. در نهایت نیز به یاد داشته باشید که هرچه لوگو و نام برندتان ساده تر باشد، مخاطب راحت تر آن را به یاد می سپارد.

منبع : noobpreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2A1CXz8O
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه