ابزار جدید گوگل کمک زیادی به بازاریابان و متخصصان تبلیغات اینترنتی برای افزایش تاثیرگذاری تبلیغ های خود، خواهد کرد.
گوگل به تازگی از عرضه ابزار های یادگیری ماشین جدیدی خبر داد که کمک زیادی به بازاریابان اینترنتی برای تولید تبلیغات های اینترنتی موثرتری، خواهد کرد.
این ابزار در رویداد اختصاصی Google Marketing رونمایی شد. جری دیسکلر مدیر ارشد گوگل در تشریح این ابزار جدید اشاره کرد که پیشرفت و افزایش چشمگیر پیچیدگی های پتلفرم های مختلف و به خصوص موبایل ها، بسیار سریع تر از توانایی های بازاریابان و متخصصان تبلیغات اینترنتی در توسعه و طراحی تبلیغات نوآورانه و کمپین ها موثر بوده است. در همین راستا ابزار جدید به کمک این دسته از کاربران خواهد آمد تا نکات قابل توجهی را در اختیار آنها قرار دهد.
مطلب مرتبط: یادگیری ماشین چگونه بازاریابی را بهبود می دهد
ارائه تبلیغات در زمان و مکان درست با پیغامی واضح و تاثیر گذار، به حجم زیادی از تصاویر و المان های خلاقانه دیگری در کنار مطالعات پیچیده و زمان بر برای استفاده از کلید واژه صحیح نیاز دارد.
اما راه حل جدید گوگل برای حل مشکلات متخصصان تبلیغات اینترنتی، به آنها در چهار بخش مختلف کمک خواهد کرد:
تبلیغات موثر بر پایه نتایج جست وجو: به لطفا استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین که به تلفیق، یکسان سازی و بهینه سازی منابع تعریف شده می پردازد، موثر ترین تبلیغات ممکن با توجه به جست وجوی کاربران در بخش های مختلف، پیشنهاد می شود.
بهینه سازی تبلیغات در یوتیوب: استفاده از یادگیری ماشین برای بهینه سازی تاثیر تبلیغات ها در یوتیوب با تنظیم خود کار مبلغ پیشنهاد ها.
کمپین های محلی: استفاده از یادگیری ماشین گوگل برای ترغیب تعداد بیشتری از مشتریان جهت حضور فیزیکی در فروشگاه های مدنظر با بهینه سازی تبلیغات مورد نظر در تمام پلتفرم های گوگل.
کمپین های خرید هوشمند: استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای بهینه سازی کمپین های فروش بر اساس معیار و اهداف تعیین شده توسط بازاریابان.
به گفته گوگل، شرکت ها و متخصصان تبلیغات اینترنتی که از ابزار جدید و هوشمند گوگل برای بهبود تبلیغ های خود استفاده کرده اند، به طور میانگین ۱۵ درصد افزایش کلیک و تعامل کاربران اینترنتی را تجربه کرده اند.