کسب و کار شما چقدر در عکسبرداری باکیفیت سرمایه گذاری کرده است؟ اگر شما هم مثل بیشتر صاحبان کسب و کار هستید، عکسبرداری از محصول برای تان در اولویت قرار ندارد. عکسبرداری ممکن است برای برخی نمونه های تبلیغاتی ضروری باشد، اما در مجموع یک کالای تجملی اضافی تلقی می شود که برای رشد شرکت تان الزامی نیست.
با اینحال، امکان پیشرفت کسب و کارتان با کمک عکسبرداری بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید و داشتن عکس های باکیفیت آسان تر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنید.
چرا عکسبرداری اهمیت دارد
کیفیت عکسبرداری شما از محصول، خبر از کیفیت برندتان خواهد داد. نه تنها عکس های بهتر، چشم نوازتر هستند که همین طور باعث می شوند محصولات تان بهتر به نظر آمده و برداشت اولیه مشتریان از شرکت تان بهتر باشد.
اهمیت عکسبرداری خوب، به خاطر تعداد زیاد تقاضاها در دنیای مدرن بازاریابی تشدید شده است.
وب سایت شرکت: عکسبرداری، قدرت نمایش برند شما را با شیوه هایی هیجان انگیز و پویا دارد. شما ممکن است بتوانید حال و هوا و سبک هویت برند خود را با یک عکس فوری تک ثبت کنید، یا محل فیزیکی شرکت خود را با یک عکس چشمگیر به بازدیدکنندگان نشان دهید.
تبیلغات: تصویر مناسب می تواند توجه اشخاص را به خود جلب و آنها را متقاعد سازد که اقدامی صورت دهند، درحالی که یک عکس افتضاح یا غیر حرفه ای ممکن است به شهرت برند شما لطمه بزند.
نمایش و بسته بندی محصول: قبل از آنکه مشتریان محصولی را بخرند، دوست دارند کارکرد آن را مشاهده کنند. تصاویر محصول روی وب سایت شما و نیز تصاویر بسته بندی، باید دارای عکس هایی باشند که بهترین جنبه محصول تان را نشان دهند.
شبکه های اجتماعی. عکسبرداری آنقدر برای شبکه های اجتماعی مهم است که برخی استدلال کرده اند که این رسانه، عکسبرداری را برای همیشه تغییر داده است. در پایگاه هایی مانند اینستاگرام ناگزیر از گرفتن عکس های خوب هستید تا در دریایی از بی توجهی گم نشوید.
مطلب مرتبط:جایگاه جهانی عکاسی در برند سازی / سبقت تصویر از محصول
چگونه می توان عکسبرداری باکیفیت انجام داد
چگونه قرار است به آن میزان مهارت لازم در عکسبرداری برسید تا بهترین احساس را در مشتریان جدید و قدیمی به طور یکسان ایجاد کنید؟ در اینجا چند گزینه آمده است:
1- یک پیمانکار استخدم کنید. به خاطر اقتصاد ناشی از برنامه های هنری، کمبود عکاسان پیمانکار مستقل و پاره وقت برای انجام مشتاقانه کارهای جانبی وجود ندارد. از انجمن های خویش فرما (freelance boards)، شبکه های اجتماعی، یا جست وجوی خوب و راحت در اینترنت برای یافتن عکاسان محل خود استفاده کنید و نگاهی به آلبوم کارشان بیندازید. فکر خوبی است که شخصی را با تجربه عکاسی برای یک برند بیابید. همین طور به خاطر داشته باشید که هر چقدر پول بدهید، آش می خورید. عکاسان باتجربه تر معمولا پول بیشتری درخواست می کنند.
2- یک کارمند تمام وقت استخدام کنید. شما همین طور می توانید در صورتی که کسب و کارتان به اندازه ای بزرگ است که از ساعات کاری تمام وقت حمایت کند، یک عکاس را به صورت تمام وقت استخدام کنید. اشکال این کار در سطح تعهدی است که لازم است ارائه دهید. عکاسان تمام وقت می توانند پرهزینه باشند و اگر نیازی به آنها نداشته باشید امکان دارد آخر کار پول تان هدر شود.
3- یکی از کارمندان خود را آموزش دهید. اگر دوست ندارید که پول خود را صرف یک کارمند تمام وقت کنید یا زمان یا صبر لازم برای انتخاب خویش فرمایان را ندارید، می توانید یکی از کارمندان خود را برای عکس گرفتن آموزش دهید. این کار به چند دلیل مفید است؛ شما از اخلاق کاری خوب آنها مطلعید، امکان پس انداز کردن دارید و می توانید از نیاز به استخدام کارمند یا انجام فرآیند استخدام و آشنا سازی اجتناب کنید.
4- با یک سازمان ارائه دهنده خدمات کامل کار کنید. اگر با یک سازمان بازاریابی یا تبلیغاتی کار می کنید، به احتمال زیاد در میان کارمندان شان یک عکاس حرفه ای وجود خواهد داشت. هزینه به کارگماری (retainer fee) ماهانه شما، احتمالا بخشی از این کار را پوشش خواهد داد، مخصوصا اگر قرار باشد این هزینه در همان تبلیغات یا لوازم تبلیغاتی استفاده شود که خود سازمان تولید می کند. فقط مطمئن شوید که ابتدا به مدارک شان نگاهی می اندازید. البته استخدام یک سازمان در صورتی که عکسبرداری تنها هدف شماست، کم هزینه ترین انتخاب نیست.
5- عضو یک شرکت خدماتی ارائه عکس شوید. خدمات ارائه دهنده عکس های آماده (stock photography services)، در حال محبوب تر شدن هستند و میلیون ها عکس حرفه ای را برای یک نرخ ماهانه معقول ارائه می دهند. با این حال چند اشکال در استفاده از عکس های آماده وجود دارد. شما تعداد محدودی عکس در اختیار دارید که هیچ کدام نشان دهنده محصول یا شرکت تان نیست و به احتمال زیاد به عکس های آماده شباهت دارند و مشتریان تان ممکن است این تصاویر را قبلا دیده باشند.
اگر می خواهید کسب و کارتان در بازار کنونی رقابت کند، به یک منبع از عکس های باکیفیت نیاز خواهید داشت که کمک تان کنند. سوال این است که چقدر حاضرید سرمایه گذاری کنید و به چه میزان انعطاف پذیری نیاز دارید؟ هیچ پاسخ مناسبی در اینجا وجود ندارد، اما اگر کار عکسبرداری را با بی دقتی انجام دهید یا کاملا نادیده بگیرید، می تواند به شهرت برندی لطمه بزند که آنقدر برای ایجادش زحمت کشیدید.