به قلم: رز لیدم
شما به عنوان یک صاحب برند لازم است صدای برندی متمایز و منحصربه فرد داشته باشید تا مردم آن را بشناسند. اگرچه، پدید آوردن چنین برندی در حرف آسان تر از عمل کردن به آن است.
اما با چند ترفند سریع و ساده قادر خواهید بود یک صدای برند قوی برای شرکت خود بسازید. برای شروع، صدای فعلی برند خود را ارزیابی کنید و در مورد نکات مطلوب و نامطلوب آن تصمیم بگیرید. علاوه براین، ببینید که صدای برندتان تا امروز چه تغییر و تحولاتی را از سر گذرانده و در گذشته به چه شکل بوده است. طرح چنین پرسش هایی می تواند به شما کمک کند: آیا منسجم بوده است؟ آیا در راستای ارزش های محوری شما هست؟
هنوز نمی دانید از کجا شروع کنید؟ نگاهی به دوروبرتان بیندازید تا الهام بگیرید، بررسی نحوۀ ارتقای صدای برند توسط رقبا می تواند به شما کمک کند تا لحن صحیحی را برای صدای برند خود بیابید. ترسیم یک نمای کلی از این صدای ایده آل و قدم هایی که باید برای رسیدن به آن بردارید کمک می کند تا طرحی شفاف، دقیق و قابل اجرا داشته باشید. این نمای کلی می تواند شامل هر چیزی باشد، از استوری برد با یک شخصیت و نمایشنامه گرفته تا فهرستی از ارزش های محوری در کسب وکارتان.
آزمایش صدای برندتان روی مخاطب نیز برای تضمین تأثیرگذاری آن مهم است؛ تعامل با مخاطب و حتی درخواست بازخورد از او، نه تنها این فرایند را برایتان آسان تر می کند، بلکه با این کار مخاطب نیر احساس می کند عضوی از شماست. ساخت صدای برند، از دسترسی به مخاطب گرفته تا یافتن نقاط قوت و تحکیم آن ها، نباید کار سختی باشد.
اینفوگرافی زیر که توسط CJG Digital Marketing طراحی شده، هشت گام برای کمک به هرچه جذاب تر نمودن صدای برند را نشان می دهد.
در انتهای متن لینک دانلود فایل PDF اینفوگرافی در دسترس است.