جمعه, ۹ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
واقعیت تبلیغات (21)

قانون ریسک محاسبه شده

6 سال پیش ( 1397/2/21 )
 

به قلم: راسر ریوز

گروه ترجمه فرصت امروز: ما در این کتاب یک وکیل مدافع شیطان خلق کردیم که همواره نظرات گستاخانه ای ارائه می کند. حالا دوباره صدایش به گوش می رسد: «تو با نحوه نگارش تصویر برند آشنا نیستی. آیا اصلا عملی است؟» و شروع به شمردن چند کمپین فوق العاده می کند.

البته که عملی است! و گاهی حتی فوق العاده است.

ولی اکنون به بحث دیگری خواهیم پرداخت. نگرانی اصلی ما، هنگامی که چرخش بی انتهای چرخ تبلیغات را مشاهده می کنیم، ایجاد هیجان گاه به گاه نیست. نگرانی اصلی، قوانین احتمالات است.

بررسی دقیق رویکرد یو اس پی، فلسفه ادعا، ما را به این نتیجه می رساند که یو اس پی در درصد بسیار بیشتری از موارد کاربرد خواهد داشت.

اطلاعات نفوذ اکثر کمپین های محصولات بسته بندی شده بزرگ نزدیک به 20 سال در آسیاب آماری ما در حال گردش است و جداول، در کمترین حالت، تامل برانگیز هستند؛ این نتیجه ای است که ما از20 کمپین پیرو رویکرد یو اس پی به دست آوردیم:

10 کمپین خوب

6 کمپین عالی

2 کمپین فوق العاده

2 شکست

با این حال، زمانی که به کمپین های تصویر برند یا فلسفه احساسات نگاه می کنیم، به نظر این آمار برعکس می شود:

2 کمپین خوب

2 کمپین عالی

2 کمپین فوق العاده

14 شکست

مطلب مرتبط:چگونگی بررسی ریسک و مدیریت آن

چون تصویرگران برند در محدوده اکتوپلاسمی احساس و حالت حرکت می کنند و این محدوده واقعا خطرناک است. آماری که به آن اشاره شد پایدار نیست، اما حاشیه خطا برای استخراج نتایج معنادار کافی است.

در واقعیت تبلیغات، مشکل آژانس ها نگارش تصویر برند نیست. مشکل، جلوگیری از نگارش تصویر برند به دست افراد خلاق است. این افراد تصور می کنند که این اصطلاحات و مفاهیم خلاقانه، سود مشتری را به حداکثر خواهند رساند.

البته، انتقال عمدی خلاقیت به هیچ عنوان ساده نیست. یکی از مدیران اخیرا در روزنامه نیویورک تایمز توصیف خوبی از این پدیده ارائه کرد: «البته که نویسندگان محتوا به مفاهیم «خارجی» علاقه بیشتری دارند. این مفاهیم بسیار سرگرم کننده تر هستند!»

نوشتن یک محتوای عالی بی شباهت به مهندسی نیست. مهندسی می تواند به هنر ختم شود، ولی این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که هنر بر پایه ده ها و شاید صدها، ملاحظه کاربردی بنا شود. هیچکس معماری یک پل زیبا را نادیده نخواهد گرفت. با این حال، پل کاربردی مشخص دارد؛ باید بر پایه اصول مهندسی ساخته شود و از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

یک هنرمند شاید پلی زیبا و جذاب خلق کند، ولی احتمالا چنین پلی در مقابل توفان و وزن صدها کامیون و خودرو شکست خواهد خورد.

نویسنده، مثل سایر افراد، خلاقیت را با کلمات خود توصیف خواهد کرد. او بودجه مشتری را بومی در نظر می گیرد که می تواند بر اساس باورهای خود، تصویری بر آن بکشد. بهتر است که به تبلیغات از دیدگاه یک طراح هواپیمای جت نگاه کرد، فردی که می داند نتیجه کار زیبا خواهد بود، ولی قدرت پرواز نیز خواهد داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jZJr7osU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه