تازه ترین تحقیقات انجام شده توسط IDC نشان می دهد که عرضه جهانی تبلت در سه ماهه آغازین سال جاری ۲۰۱۸ میلادی نسبت به سال قبل کاهش قابل ملاحظه ای یافته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت Digital Trends، بر اساس آخرین و جدیدترین گزارش تحلیلی بازار تبلت از سوی موسسه IDC حاکی از آن است که عرضه جهانی این دستگاه الکترونیکی در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، با کاهشی ۱۱.۷ درصدی مواجه شده است، به گونه ای که فروش و عرضه تبلت از ۳۵.۸ میلیون دستگاه تبلت در سال قبل به ۳۱.۸ میلیون دستگاه در سال جاری رسیده است.
البته با اینکه عرضه جهانی تبلت به طور کلی با کاهش روبرو شده است اما فروش تبلت های مایکروسافت (سرفیس مایکروسافت) و اپل ( آی پد پرو) یک رشد و افزایش ۲.۹ درصدی را تجربه کرده است تا جایی که شرکت اپل، عنوانِ بزرگترین و برترین عرضه کننده دستگاه های تبلت را به خود اختصاص داده است، این در حالیست که سامسونگ و هواوی به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفته اند.
بر اساس پیش بینی هایی که در این گزارش ذکر شده است، برآورد می شود اپل ۹.۱ میلیون آی پد عرضه کرده است که از این میان حدود ۱.۸ میلیون آن آی پد پرو بوده است. اپل آی پد جدید خود را در ماه گذشته و در اواخر سه ماهه آغازین سال جاری ۲۰۱۸ میلادی رونمایی کرد.
در مجموع، عرضه تبلت های سامسونگ نسبت به سال گذشته، ۱۱.۴ درصد کاهش یافته است اما این شرکت کره ای همچنان در میان بزرگترین و بهترین تولیدکنندگان تبلت در جهان ایستاده است و تبلت های رده بالایی همچون سری تب اس را ارائه کرده و طرفداران بسیاری را نیز به خود جذب کرده است. اما این شرکت برای رقابت با شرکت های آمریکایی و موفقی همچون اپل و مایکروسافت راه دشواری را در پیش رو خواهد داشت.
این در حالیست که عرضه تبلت های چینی هواوی در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است و همین رشد چشمگیر آن ها را به برترین عرضه و تولیدکنندگان تبلت در جهان تبدیل کرده است. البته فروش تبلت های هواوی بیشتر در منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده و به تازگی در اروپا نیز در حال رشد است.
بعد از این سه سازنده تبلت، شرکت های لنوو و آمازون نیز به ترتیب در رده های چهارم و پنجم جای گرفته اند. عرضه تبلت های لنوو نیز از سال گذشته شاهد یک رشد ۱.۸ درصدی بوده است.
یکی دیگر از بزرگترین سازندگان تبلت، باید به گوگل اشاره کرد که به تازگی وارد عرصه تولید و عرضه تبلت در جهان شده است و به فکر افزایش میزان فروش محصولاتش است.