امروزه تلفن های همراه به میزانی از محبوبیت برخوردار شده اند که تقریبا هر انسانی حداقل دارای یک تلفن همراه است. بدون شک در هر مکانی که اجتماعی از انسان ها وجود داشته باشد، بهترین مکان برای انجام تبلیغات به وجود خواهد آمد. به همین دلیل لازم است تا برندها در این زمینه توجه ویژه ای از خود نشان دهند.
در ادامه به بررسی 10 روش در این خصوص خواهیم پرداخت.
1- ارسال پیامک
با وجود ظهور اینترنت و شبکه های پیام رسان متنوع، ارسال پیامک همچنان در صدر ابزارهای ارتباطی قرار دارد. این امر نگاه بسیار با ارزشی است. استفاده از تلفن همراه به عنوان برترین روش تبلیغاتی یاد می شود. در این خصوص توصیه می شود از طریق مخابرات منطقه مورد نظر خود شماره تلفن افراد را به دست آورید و پس از تعیین متن پیام خود، اقدام به استفاده از سرویس های ارسال پیام در ابعاد گسترده کنید.
مطلب مرتبط: بررسی تمامی روش های رایج در حوزه تبلیغات
2- ارسال پیام های چند رسانه ای
در واقع از این سرویس می توان به عنوان نسل بعدی پیامک نام برد که کاربران امکان ارسال متن های طولانی، عکس و موسیقی را دارند. اگرچه این سرویس مدتی بعد با ظهور اینترنت عملا نتوانست جایی مناسب برای خود در بازار پیدا کند، با این حال همچنان یکی از روش های موجود محسوب می شود.
3- ارسال ایمیل
با توجه به اینکه تلفن های همراه هوشمند از اپلیکیشن ایمیل و جیمیل برخوردارند، به همین خاطر ارسال پیام از این طریق نیز می تواند نتیجه مطلوبی به ارمغان آورد. در این زمینه توجه داشته باشید که تعداد دفعات ارسال شما باید به نحوی باشد که ضمن استمرار موجب بروز نارضایتی نشود، بنابراین بهتر است آدرس ایمیل خود را در پیامک ها یا پیام های چند رسانه ای خود ذکر کنید تا امکان ارتباط مستقیم فراهم شود.
4- مسیریاب های تلفن همراه
از امکانات جذاب و در عین حال کاربردی تلفن های همراه امکان مسیریابی است. اینکه آدرس نمایندگی های خود را در این مسیریاب ها مشخص کنید، خود در جذب مشتریان جدید تأثیر بسزایی خواهد داشت. جالب است بدانید که در حال حاضر گوگل مپ در صدر این اپلیکیشن ها قرار دارد.
5- استفاده از بارکد در بسته بندی محصولات
بارکد درواقع خطوطی هستند که به وسیله آن می توانید اطلاعات لازم را در رابطه با محصول خود به دست آورید. این امر از آن نظر مهم است که می توانید از آن به عنوان راهی برای انتقال افراد به سایت رسمی خود بهره بگیرید و آنها را از سایر محصولات تولیدی آگاه سازید. توجه داشته باشید به هر میزانی که مخاطب از شما اطلاعات بیشتری داشته باشد، به همان میزان شانس خرید مجدد افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین در صورت ایجاد یک تجربه بی نظیر در استفاده از محصول خود امکان تبلیغ آن از طریق مشتریان نیز به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.
6- اپلیکیشن های تلفن همراه
در این زمینه شما به دو روش می توانید نگاه ها را به سمت خود جلب کنید. 1- طراحی و ساخت یک اپلیکیشن برای خود 2- تبلیغ در اپ های معروف و پرطرفدار .
در این زمینه توجه داشته باشید که هیچ مانعی برای انجام هر دو روش وجود ندارد و بهتر است از تمامی امکانات موجود استفاده کنید.
7- در شبکه های اجتماعی به تولید محتوا بپردازید
در واقع اینکه صرفا به انجام کارهای تبلیغاتی بپردازید، نمی تواند تأثیر لازم را در مخاطب داشته باشد. به همین دلیل در تلاش برای رفع نیاز مشتریان خود باشید و در این مسیر از راه های مختلفی وارد شوید. برای مثال در صورتی که در زمینه تولید لوازم ورزشی فعالیت می کنید، می توانید از طریق یوتیوب، نقد و بررسی محصولات خود را در کنار معرفی تکنیک های ضروری برای استفاده بهتر از وسایل در اختیار مخاطب قرار دهید. با این کار شما به دانش نامه ای در حوزه کاری خود تبدیل خواهید شد.
8 - تماس با مشتری
هیچ گاه از جادوی صدا غافل نشوید، درواقع شما می توانید با تماس با مخاطب مورد نظر خود وی را به صورت کامل نسبت به مزیت برند خود در مقایسه با سایرین قانع بسازید و سؤالات وی را پاسخ دهید. این موضوع در واقع بازاریابی مستقیم محسوب می شود و خود دارای مزیت های بسیاری خواهد بود.
مطلب مرتبط: مدل های مختلف تبلیغاتی در دنیای امروز
9- ایجاد کمپین و چالش های جذاب
اینکه از افراد بخواهید با دوربین تلفن همراه خود از محصولات شرکت شما عکس های خلاق بگیرند و با قرار دادن آن در سایت خود اقدام به نظر سنجی کنید، از جمله اقداماتی است که می تواند نگاه مثبتی را به سمت برند شما به وجود آورد. به همین دلیل توصیه می شود در این زمینه فعال باشید و از ارائه خلاقیت و انجام کارهای منحصربه فرد نهراسید.