جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در صورتی که بخواهید در شرکتی به فعالیت بپردازید یکی از الزامات مهم آن در اختیار داشتن مهارت ارتباط مناسب با سایرین است. درواقع شما در پست خود در شرکت تنها نیستید و همکارانی دارید، تحت این شرایط عملکرد شما تعیین کننده جو حاکم خواهد بود. درواقع شما می توانید محیط کار را به مکانی ایده آل و حتی به کابوس واقعی تبدیل کنید. بدون تردید با توجه به اینکه افراد زمان زیادی را در محل کار خود سپری می کنند، نبود این عامل در نهایت به از دست دادن فرصت شغلی شما منتهی می شود. بدون تردید مدیران راندمان شرکت خود را فدای عملکرد ناشایست شما نخواهند کرد و برای آرام نگه داشتن اوضاع شما گزینه حذف خواهید بود.

درواقع باید با این واقعیت که ارتباط مناسب با همکاران از الزامات کسب و کار حال حاضر محسوب می شود کنار بیایید و با قبول این واقعیت درصدد بهبود خود در این زمینه باشید. در ادامه به بررسی هفت راهکار معرفی شده در این زمینه در سال جدید میلادی خواهیم پرداخت.

1- رابطه ای ساده و به دور از توقعات گوناگون پایه گذاری کنید

برخی از افراد همواره در ارتباط با سایرین دچار مشکلاتی هستند. درواقع در موارد کمی مشاهده شده است که فردی با روابط اجتماعی بالا در ارتباط برقرار کردن با همکار جدید خود ناموفق ظاهر شود. با این حال در این خصوص قانونی کلی وجود دارد که می گوید لازم است ارتباط خود را کاملا ساده ایجاد کنید. درواقع در این رابطه نیاز به انجام هیچ کار عجیبی نیست و تنها کافی است با طرح سؤالاتی نه چندان شخصی، مسیر را برای بهبود رابطه خود هموار سازید. همچنین توجه داشته باشید که هر چیزی زمان خاص خود را نیاز دارد و نباید انتظار داشته باشید که رابطه و حتی دوستی شما با همکار خود از همان روز اول در سطحی مطلوب قرار داشته باشد.

نکته دیگر که در این رابطه لازم است مورد توجه قرار دهید این است که اگرچه کمک کردن به یکدیگر از جمله الزامات کار تیمی محسوب می شود، با این حال هر یک از شما در جایگاه خود از حجم کاری مشخصی برخوردار هستید که باعث می شود توقعات بیش از حد و کاملا بی جا زمینه ساز بروز نارضایتی های بسیاری شود.

مطلب مرتبط: راهکارهایی برای تعامل بهتر با همکاران در محیط کار / دردسرهای روزمره با همکاران

2- فروتن و قدردان باشید

نتایج تحقیقات متعدد نشان می دهد که افراد در راستای انجام بهتر کارهای خود نیاز به مشوق دارند. اگرچه در نگاه اول این موضوع مختص به مدیران است و آنها باید در این زمینه فکری بکنند، با این حال هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که خود شما نیز روحیه بخش به همکار خود باشید. درواقع یک قانون ساده در ارتباطات وجود دارد که به هر نحوی که با فرد مقابل خود رفتار کنید، وی نیز با شما مشابه همان رفتار را خواهد داشت. با این حال در این زمینه خود را به حد خاصی محدود نکرده و لازم است مراتب قدردانی از اقداماتی را که برای شما از جانب همکاری صورت گرفته است به صورت جدی تر به عمل آورید.

همچنین لازم است توجه خود را به این امر معطوف سازید که ارتباط معمولی شما با همکاران بهتر است در نهایت به دوستی مناسبی منتهی شود. درواقع شما باید در همه چیز رشد داشته باشید و ارتباطات شما نیز شامل این موضوع خواهد شد. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که هیچ فردی تمایل به برقراری ارتباط با فردی مغرور نخواهد داشت و این باعث خواهد شد تا در بهترین حالت ارتباط شما با همکاران خصوصا همکاری که بیشترین اشتراک کاری را با او دارید، در حدی کاملا ابتدایی باقی بماند. در این خصوص تمرین فروتنی از جمله الزامات مهم محسوب می شود که افراد برای دست یافتن به آن باید تلاش کنند.

3- صرفا شنونده یا گوینده نباشید

ارتباط شما با همکاران لازم است تا کاملا حالتی دوجانبه داشته باشد تا از استمرار آن اطمینان یابید. اگرچه هر فردی خصوصیت های متفاوتی با فردی دیگر دارد، با این حال این امر نباید بهانه ای برای عدم رشد و ترقی شما محسوب شود. برای موفقیت لازم است الگوی رفتاری خود را با مواردی مناسب تشکیل دهید یا حتی بازسازی کنید. توجه داشته باشید که تغییرات از جمله ویژگی های کسب وکار امروزی محسوب می شود و در این رابطه تنها نباید موارد کلی شرکت را در نظر گرفت.

به همین خاطر بسیار ضروری است تا با همکاران خود صحبت و متقابلا به حرف آنها گوش کنید. در این زمینه احتمال دارد با همکاری مواجه شوید که به صحبت کردن علاقه بیشتری نسبت به شما دارد. تحت این شرایط الزامی وجود ندارد که حتما خود را به وی شبیه کنید، بلکه تنها کافی است شما نیز در این رابطه فعالیت هایی را از خود نشان داده و با این اقدام به تقویت ارتباط خود کمک کنید.

4- صادق باشید، حتی زمان هایی که انجام آن بسیار دشوار است

توجه داشته باشید که به مرور زمان اعتمادی میان شما و همکارتان شکل خواهد گرفت که تنها یک عامل و آن هم عدم صداقت کافی باعث خواهد شد اقدامی که برای شکل گرفتن آن مدت ها تلاش کرده اید با تهدیدی جدی مواجه شود. به همین دلیلزهمواره توصیه می شود تا با همکار خود حتی در زمان هایی که کار اشتباهی را انجام داده اید و بیان آن ممکن است به دلخوری وی منتج شود، نیز صداقت خود را بروز دهید. بدون تردید حتی اگر همکار شما از اقدام تان دلخور هم شود، این ناراحتی مقطعی بوده و نحوه رفتار شما و صداقتی که از خود نشان داده اید در بهبود سریع اوضاع کمک شایانی خواهد کرد. با این حال این امر به معنای بیان تمامی موارد زندگی خود نبوده و تنها به این اشاره دارد که باید به هر میزان که با همکار خود ارتباط و صمیمیت دارید، به همان میزان با وی به دور از هرگونه پنهان کاری یا دروغ باشید.

5- توقعاتی مشخص از یکدیگر داشته باشید

برای مدیران اینکه تأثیری مثبت در شرکت شکل گیرد، بسیار مطلوب محسوب می شود. به همین دلیل لازم نیست که برای نشان دادن ارزش های خود همواره به دنبال انجام کارهای بزرگ باشید، درواقع حتی یک قدم کوچک نیز می تواند به خوبی تأثیر مناسبی روی مدیریت شرکت داشته باشد. به همین دلیل در صورتی که در رابطه با بهبود سطح کار تیمی و سرعت بخشی به آن اقداماتی را صورت دهید، کار مدیریت را آسان تر کرده و بدون شک این اقدام شما از نظر آنها دور نخواهد ماند. از جمله اقداماتی که به بهبود کار تیمی شما کمک خواهد کرد این است که توقعات خود را از یکدیگر به خوبی مشخص کرده و از اضافه کردن به آن بدون هماهنگی با سایرین جدا خودداری کنید.

مطلب مرتبط:رفتار حرفه‌ ای در محیط کسب‌ و کار

6- بدانید که تیم کاری شما متشکل از انسان ها و نه روبات ها است

ابن بخش درواقع اختصاص به مدیران دارد. در خصوص بهبود رابطه کارمندان و اعضای تیم کاری مدیران نیز نقش هایی خواهند داشت که نباید به بهانه انجام آن توسط خود اعضا از آن غافل شوند. به همین دلیل توصیه می شود همواره تیم خود را حتی برای کسب موفقیت های کوچک نیز تشویق و از اعمال فشارهای بیش از حد روی آنها خودداری کنید. اگرچه ممکن است در برخی از شرایط نیاز به اعمال سخت گیری های بیش از حد باشد، با این حال این موضوع نباید به عادت رفتاری شما تبدیل شده و تیم خود را از این طریق خسته کنید.

7- تفاوت های فردی را به خوبی درک کنید

هر فردی دارای محدودیت ها، علایق و مواردی است که نسبت به آنها عملا تمایلی ندارد، با این حال در برخی موارد مشاهده شده است که افراد تمایل به تغییر در یکدیگر پیدا می کنند. این موضوع کاملا اشتباه است و تنها زمانی می تواند اقدامی سودمند محسوب شود که تنها در قالب یک پیشنهاد باشد.

منبع : cnbc
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZODdyHWp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه