با نگاهی به برترین پیج های اینستاگرام شاید به این فکر بیفتید که آنها حتما رازی مهم دارند. با این حال واقعیت این است که وجود بیش از 500 میلون کاربر فعال این امکان را برای هر برندی فراهم می آورد که بتوانند مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کنند. با این حال در این مسیر نحوه تلاش های شما نیز باید به سمتی درست باشد، در غیر این صورت نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.
در ادامه به بررسی 7 راهکار برای رشد برند در این شبکه اجتماعی محبوب خواهیم پرداخت.
1- از تمامی امکانات اینستاگرام برای تولید محتوا استفاده کنید
اگرچه مبنا اصلی اینستاگرام بر روی ارسال عکس است، با این حال این موضوع نباید باعث شود تا شما نسبت به اهمیت متن و ارسال ویدئو غافل شوید. همچین قابلیت هایی نظیر استوری و جدیدترین امکان آن یعنی قیمت گذاری روی محصولات موجود در تصویر ارسال شده، همگی از جمله امکانات رایگان آن محسوب می شود که می تواند به صورتی جذاب مورد استفاده قرار گیرد.
2- ارتباط تان را با سایر شبکه های اجتماعی حفظ کنید
این موضوع که مخاطب دقیقا بداند که شما در چه زمان هایی محتوایی جدید را در معرض نمایش قرار می دهید، خود از جمله عواملی خواهد بود که رضایت بیشتر آنها را به همراه خواهد داشت. نکته دیگری که در این بخش لازم است مورد توجه قرار دهید این است که فواصل میان ارسال مطالب شما نباید مدت زمانی طولانی را در بر گیرد. در غیر این صورت به راحتی دنبال کننده های خود را از دست خواهید داد. همچنین به منظور بیشتر دیده شدن توصیه می شود فعالیت هایی در دیگر شبکه های اجتماعی محبوب داشته باشید و آدرس صفحه خود را در هرکدام از آنها در اینستاگرام خود ذکر کنید.
3- به مخاطبان خود بها دهید
در واقع شما نیاز به ارتباطی عمیق با مخاطبان خود دارید تا در نهایت بتوانید آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید. به همین خاطر همواره آنها را با مطالب خود درگیر کنید. همچنین واکنش افراد را نسبت به هر مطلب ارسالی جویا شوید و در آخر هر هفته به عملکرد خود امتیاز بدهید. با این اقدام شما قادر خواهید بود عملکرد خود را دائما بهبود بخشید.
4 - از صفحات سایر افراد برای کسب شهرت بیشتر استفاده کنید
در واقع شما می توانید به صورت بسیار ساده با حمایت مالی از افرادی که در اینستاگرام فعالیتی را انجام داده و به این واسطه توانسته اند مخاطبان مناسبی را به دست آورند، برای بهبود وضعیت برند خود استفاده کنید. در این رابطه شما می توانید به صورت مستقیم از فرد مورد نظر بخواهید تا برند شما را تبلیغ کند یا به صورت غیرمستقیم ضمن ارسال مطلب خود جایی را برای اشاره به برند شما در نظر بگیرد. نتایج در این رابطه نشان می دهد که مورد دوم نتیجه به مراتب بهتری را به همراه خواهد داشت.
5- از اهمیت هشتگ غافل نشوید
هشتگ در واقع باعث خواهد شد تا مطلب ارسالی در دسته بندی مورد نظر قرار گیرد و مخاطبان بتوانند با یک جست وجوی ساده مطلب شما را نیز مشاهده کنند. با این حال در این رابطه تنها افزایش تعداد آن نباید مدنظر قرار گیرد و مرتبط بودن عبارات به کار گرفته شده نیز از جمله موارد تعیین کننده محسوب می شود.
6 - دیگر پیج های مرتبط با حوزه کاری خود را دنبال کنید
در واقع این موضوع که شما عملکرد سایرین را زیر ذره بین قرار دهید، باعث خواهد شد تا امکان ایده گرفتن به خوبی برای شما مهیا شود. با این حال فراموش نکنید که در این رابطه از کپی برداری خودداری کنید و با این اقدام اعتبار خود را زیر سؤال نبرید. همچنین این موضوع می تواند خود زمینه را برای انواع همکاری ها مهیا سازد که خود تأثیر مطلوبی روی برند شما خواهد داشت.
7 – ارتباط تان را با مخاطبان محدود نکنید
این موضوع که تنها ارتباط شما محدود به اینستاگرام باشد، نمی تواند در درازمدت نتایج لازم را برای شما به ارمغان آورد. به همین خاطر همواره به بهانه های مختلف مخاطبان خود را به بازدید از شرکت یا نمایندگی های فروش دعوت کنید. این موضوع با اعطای تخفیف های ویژه یا ایجاد چالش های مهیج به سادگی قابل انجام است.