سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
واقعیت تبلیغات (2)

افراد جذب شده و جذب نشده بوسیله تبلیغات

6 سال پیش ( 1397/1/25 )
 

به قلم: راسر ریوز

گروه ترجمه فرصت امروز: گیلبرت و سولیوان در آواز خود می گویند: «طعنه ها و کنایه ها را به گوش خلق رساندیم، اما هیچ کس این پارادوکس را نفهمید!». خب پس همیشه نمی توان یک کمپین را از روی فروشش قضاوت کرد؟ پس همه چیز از دست رفته و تبلیغ کننده از واقعیت فاصله گرفته است!

ضرورتا خیر.

در واقع اینجا، آغاز واقعیت تبلیغات است.

حالا ما را در یک حساب ساده دنبال کنید. تنها چیزی که نیاز دارید جمع و تفریق است، اما ما می خواهیم آن را در نوع جدیدی از تحقیق تبلیغات استفاده کنیم، تحقیقی که قسمت های مبهم نظریه تبلیغات را توضیح خواهد داد.

تصور کنید تمام جمعیت ایالات متحده در دو اتاق بزرگ تقسیم شده باشند. در یک اتاق، افرادی را قرار دهید که تبلیغ کنونی شما را نشناسند. آنها به یاد نمی آورند که تبلیغ چه گفته است؛ به یاد نمی آورند که آن را دیده اند، خوانده اند یا شنیده اند؛ تا جایی که به تبلیغ شما مربوط می شود، ذهن شان خالی است. حالا به این اتاق بروید و با آنها مصاحبه کنید. مصرف کنندگان محصول را شناسایی کنید.

فرض کنید که پنج نفر از هر ۱۰۰ نفر تبلیغ شما را نمی شناسند (یا ۵درصد) اما مشتری شما هستند.

چون این پنج نفر تبلیغات شما را نمی شناسند، مشخص است که از راه دیگری محصول شما را انتخاب کرده اند. ممکن است دوستی محصول شما را به آنها معرفی کرده باشد. ممکن است شما به آنها نمونه رایگان داده باشید. شاید پزشک شان آن را تجویز کرده است. ممکن است از طریق یک کمپین قدیمی، که اکنون آن را اصلا به یاد نمی آورند، به سمت محصول شما آمده باشند. ممکن است در دوران کودکی از والدین خود یاد گرفته باشند. اما از طریق تبلیغ تان مشتری شما نشده اند، زیرا تبلیغ کنونی شما را نمی شناسند.

مطلب مرتبط: واقعیت تبلیغات / یک اشتباه رایج در کمپین های تبلیغاتی

حالا به اتاق دیگر بروید. اینجا افرادی هستند که تبلیغ شما را به یاد می آورند. می توانند ثابت کنند که آن را می شناسند زیرا پیام تبلیغ را دقیقا به یاد دارند.

فرض کنید که ۲۵ نفر از هر ۱۰۰ نفر تبلیغ شما را می شناسند (یا ۲۵درصد) و مشتری شما هستند.

از ۵ تا ۲۵ درصد! حالا شما یکی از هیجان انگیزترین آمار را در تبلیغات مدرن دارید. این آمار یعنی چنانچه شما هیچ تبلیغی انجام نداده باشید، می توانید برای مدتی به ۵درصد از افراد فروش داشته باشید اما از میان هر ۱۰۰ نفری که تبلیغ شما را به یاد می آورند، ۲۰ نفر دیگر نیز به استفاده از محصول شما ترغیب خواهند شد.

جذب شده در برابر جذب نشده!

حالا ممکن است فروش کلی به دلایل زیاد دیگری بالا و پایین برود، اما می دانید یک 20درصد اضافی در محل ثبت تبلیغ خواهید داشت و این تعداد مشتری فقط از طریق تبلیغات جذب شده اند.

این رقم ممکن است ۲۰، ۱۸، ۱۴، ۱۰، ۶ یا ۳ باشد. بدتر اینکه ممکن است صفر باشد. بدتر از صفر اینکه ممکن است منفی ۳ یا منفی ۱۰ باشد.

همان گونه که می بینید، شاید افرادی که تبلیغات شما را خوانده اند و با آنها آشنایی دارند، در مقایسه با افرادی که هیچ اطلاعی از تبلیغات شما ندارند، خرید کمتری انجام دهند. به عبارت دیگر ممکن است این افراد، مشتریان جذب نشده باشند.

حالا برای اولین بار، راهی برای سنجش یک کمپین بدون اشاره به متغیرهای دیگر دارید. می توانید متغیرها را بررسی کنید و از خروجی دلارهای تبلیغاتی خود آگاه شوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HApS3snN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه