در تمام مقالاتی که در مورد لباس فرم های اداری نوشته شده - خواه موافق شان باشید یا نه- به ندرت درباره قدرت تی شرت شرکتی صحبت شده است. این تی شرت های پنبه ای می توانند در انواع مختلف تولید شده و حاوی نام برند (نام تجاری) یا آرم (لوگوی) آن در جلو یا پشت پیراهن باشند. به علاوه، تی شرت ها برای تولید انبوه، به اندازه کافی ارزان هستند و می توان آنها را به هر کسی - از کارکنان گرفته تا مشتریان- هدیه داد. به نظر می رسد بسیاری از کسب وکارها در تمام سطوح، از استارت آپ های جدید گرفته تا شرکت های تثبیت شده، باید همیشه یک انبار پر از چنین البسه ای داشته باشند.
مطلبی که بیان شد، یک مفهوم بسیار ساده و البته مؤثر است که تقریبا هر شرکتی می تواند در این زمینه سرمایه گذاری کند.
در اینجا به اثرات مثبتی که تی شرت های شرکتی بر شرکت و برند شما می گذارند، نگاه دقیق تری خواهیم داشت.
یک بازاریابی خوب
می توان درباره فلسفه ای که در اعماق مفهوم یک تی شرت نهفته است، سخن گفت. در حقیقت، راحتی تی شرت، به نوعی بیانگر ایده های جوان و نو بوده و اگر بهتر بگوییم، استفاده از تی شرت، واقعا یک بازاریابی شایسته است.
به اقلامی از برند خود که می توانید آنها را در یک سبد هدیه نفیس جا دهید، فکر کنید. اگرچه احتمالا چنین سبدی، بیشتر شامل اقلام گران بهایی نظیر کارت های هدیه و شاید حتی دستگاه های الکترونیکی است، اما می توانید این سبد را با اقلام آرم دار تکمیل کنید. خودکار، ماگ و تی شرت، نمونه های خوبی از جوایز تشویقی در سبد هدیه است که به دریافت کننده کسب وکار مزبور یادآوری می کند که این هدایا را از کجا گرفته اند. حتی اگر نخواهید چیزی را هدیه دهید، تنها برقراری ارتباط از طریق پوشیدن یک تی شرت آرم دار یا به نحوی، معرفی این تی شرت به توده ای از مردم، همان کار کارت ویزیت یا معرفی 30 ثانیه ای (elevator pitch) را انجام خواهد داد و باعث می شود برند شما به خوبی در ذهن مشتری نقش بندد.
پرورش روحیه تیمی
چیزی که پیش از این درباره فلسفه نهفته در تی شرت ها گفته شد، همه ماجرا نبود. در واقع، بسیاری از این پیراهن های آرم دار، نمادی از این حقیقت که «در شرکت خود جزوی از تیم باشید» هستند.
در قسمت فید اینستاگرام، پست های یکی از برندها یا بنگاه های بازاریابی مورد علاقه خود را زیر و رو کنید. احتمالا در برخی از مواقع، با یک عکس گروهی که در آن همه افراد تیم، یک تی شرت آرم دار پوشیده اند، مواجه می شوید و جالب تر اینکه آنها، گاهی هم از انجام چنین کاری خوشحال به نظر می رسند. در حقیقت پوشیدن این پیراهن ها، بدون سر و صدا، از کار تیمی که در داخل شرکت شما اتفاق می افتد و این موضوع که چگونه هر فرد، از اینکه عضوی از سازمان شماست، احساس قدرت و تعهد می کند، حکایت دارد. هنگامی که یکی از این پیراهن ها را می پوشید، کاری فراتر از نمایش برند خود انجام داده و در حقیقت به دنیا، تصویری اجمالی از تیم {دست اندرکار} پشت صحنه را نشان می دهید.
روانشناسی {مثبت} تی شرت
قطعا در تی شرت بیشتر احساس راحتی می کنید. تی شرت ها راحت پوشیده و درآورده می شوند، برای هر آب و هوایی مناسبند و با بقیه لباس های تان راحت تر ست می شوند. مسلما هنگامی که تی شرت پوشیده اید، هم در ظاهر و هم در باطن نسبت به وقتی که کت و شلوار یا لباس رسمی بر تن دارید، خونسردتر و خودمانی تر هستید.
به همین ترتیب، تی شرت به ایجاد وحدت در محل کار نیز کمک می کند. اکنون که تی شرت پوشیدن به محیط کاری شما وارد شده، به فضای کاری تان توازن بیشتری می بخشد. همچنین این موضوع باعث می شود کار خود را بهتر انجام دهید، زیرا وقتی لباس راحت تری پوشیده باشید، فشار کاری و استرس کمتری را تجربه خواهید کرد.
اکنون برای طراحی تی شرت های آرم دار خود آماده اید؟
اگر خواندن این مطالب باعث شده احساس کنید وقت آن رسیده که تی شرت شرکتی منحصر به فردی داشته باشید یا تی شرت های فعلی خود را عوض کنید، برای شروع کار، قواعد زیر را در نظر داشته باشید:
- اطمینان حاصل کنید که تی شرت ها کیفیت بالایی دارند: تی شرت های شرکتی، یک سرمایه گذاری برای کسب و کار شماست و قطعا هیچ کسب و کاری نمی خواهد خود را بر روی بافت هایی که به راحتی پرز داده یا پس از دو، سه بار شست وشو از هم وا می رود، به دنیا عرضه کند! کسب وکارهایی مانند MailChimp و Hipmunk به دلیل رنگ های ساده و پارچه های پنبه ای نرم، تی شرت های خود را از شرکت American Apparel تهیه می کنند. حتی می توانید تی شرت های American Apparel یا شرکت Hanes را با قیمت عمده ، همراه با این مزیت که به شما امکان می دهد سبک و اندازه پیراهن دلخواه خود را انتخاب کنید، خریداری کنید.
- آیا به یک طراح گرافیک نیاز دارید؟ اگر تصویر خاصی را مدنظر دارید که باید به همراه لوگوی شرکت بر روی پیراهن درج شود، باید مشخص کنید که کار طراحی قرار است برای تی شرت شرکتی داخلی (درون سازمانی) انجام گیرد یا خارج از آن. اگر گزینه دوم را انتخاب کرده اید، بهتر است سایت هایی مانند Fiverr یا Upwork را بررسی کنید تا از همه گزینه های طراح های آماده به کار مطلع شوید.
- روش چاپ خود را مشخص کنید: می خواهید تصویر مدنظرتان چگونه بر روی تی شرت حک شود؟ اگر سفارش بزرگی برای تیم تان دارید، یکی از محبوب ترین گزینه ها چاپ سیلک (screen printing) است که بسیار بادوام بوده و موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.
- پیراهن ها را از عمده فروشی تهیه می کنید یا اینکه سفارش تولیدشان را می دهید؟ در اینجا به طور مختصر تفاوت های بین این دو روش را توضیح می دهیم: خرید کلی (عمده فروشی) به شما امکان می دهد که پوشاک مدنظر خود را انتخاب کرده (مانند مورد American Apparel که بالاتر ذکر شد) و طرح های دلخواه را بر روی آن چاپ کنید. اما انتخاب گزینه پیراهن های سفارشی (سفارش طراحی و تولید پیراهن های خاص) باعث می شود که یک شرکت تخصصی، همه کارهای مربوطه را انجام داده و تی شرت های نهایی را برای تان ارسال کند؛ در این مورد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنچه را در نظر دارید و باید انجام شود برای شان شرح دهید.