گوگل در سال ۲۰۱۷ حدودا ۳.۲ میلیارد آگهی نامناسب را حذف کرده که نشان دهنده افزایش ۸۸درصدی در مقایسه با سال گذشته میلادی است.
به گزارش زومیت، طبق اعداد و ارقام ارائه شده توسط گوگل، تیم تبلیغات این شرکت در سال ۲۰۱۷ تعداد ۳.۲ میلیارد تبلیغات نامناسب را در سال ۲۰۱۷ حذف کرده است. با توجه به این که این رقم برای سال ۲۰۱۶ معادل ۱.۷ میلیارد بود، امسال شاهد افزایش ۸۸ درصدی تعداد آگهی های حذف شده بوده ایم. به عبارت دیگر، اهالی مانتین ویو در هر ثانیه ۱۰۰ آگهی نامناسب را حذف کرده اند.
عبارت «آگهی نامناسب» از دید گوگل به آن دسته از آگهی هایی اطلاق می شود که قوانین گوگل را رعایت نمی کنند؛ چنین آگهی هایی معمولاً در ارتباط با کلاه برداری، حملات فیشینگ و بدافزارها هستند. انتشار این گونه آگهی ها گاهی به صورت سهوی رخ می دهد، اما در مواردی فعالیت های کلاه بردارانه هماهنگ شده جهت کسب سود پشت پرده چنین آگهی هایی در حال اجرا بوده اند.
گوگل ادعا می کند که می تواند پیش از اثرگذاری آگهی های نامناسب بر مردم، آنها را شناسایی و حذف کند. این شرکت ۳۲۰ هزار ناشر را به دلیل عدم رعایت قوانین از شبکه تبلیغاتی خود حذف کرده است. نزدیک به ۹۰ هزار وب سایت و ۷۰۰ هزار اپلیکیشن گوشی هوشمند نیز به لیست سیاه گوگل افزوده شده اند.
جالب اینجاست که از ۳.۲ میلیارد تبلیغات نامناسب حذف شده در سال ۲۰۱۷، ۷۹ میلیون مورد تلاش داشته اند کاربران را به وب سایت های حاوی بدافزار هدایت کنند. گوگل سال گذشته ۴۰۰ هزار مورد از این وب سایت های آلوده را حذف کرد. در میان آگهی های حذف شده در سال ۲۰۱۷، ۶۶ میلیون آگهی تلاش می کردند با فریب کابران، آنها را مجبور به کلیک روی آگهی کنند؛ ۴۸ میلیون مورد دیگر از این آگهی ها نیز کاربران را مجبور به نصب نرم افزار ناخواسته می کردند.
اطلاعات منتشرشده توسط غول جست و جوی اینترنتی نشان می دهد که آنها در هر ماه از سال ۲۰۱۷، ۲ میلیون صفحه را به خاطر عدم رعایت قوانین این شرکت حذف کرده اند. انجام این کار به کمک فناوری جدیدی امکان پذیر شده است که به گوگل اجازه می دهد در صورت عدم رعایت قوانین، تبلیغات خود را از صفحات یا وب سایت های مشخصی حذف کند. با این کار گوگل امکان اجرای قوانینِ مقابله با کسب درآمد از طریق محتوای نامناسب را خواهد داشت.
تیم تبلیغات گوگل تأکید می کند که آگهی دهندگان باید بیش از تبلیغات به تجربه کاربران اهمیت دهند. در سال ۲۰۱۷ گوگل ۶۵۰ وب سایت را به خاطر انتشار تبلیغات در کنار محتوای غیر واقعی مسدود کرد.