به نظر می رسد نوکیا بار دیگر تصمیم گرفته به روزهای درخشان خود بازگردد و در صدر بهترین و پرفروش ترین سازندگان گوشی های هوشمند قرار بگیرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت gsmarena، شرکت اچ دی ام گلوبال که به منظور احیای نوکیا حق فروش محصولات و گوشی های این شرکت را از حدود یک سال پیش خریداری کرده است، روز قبل از آغاز به کار رسمی کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۱۸ بارسلون، از گوشی جدید نوکیا ۸ سیروکو در جریان این رویداد بزرگ رونمایی کرد.
قبلتر هم این شرکت گوشی های هوشمند جدید نوکیا را که به تازگی به سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید مجهز شده اند، به بازارهای جهانی عرضه کرده بود و توانسته بود میزان فروش محصولات این شرکت فنلاندی را باری دیگر احیا کرده و نوکیا را به جمع تولیدکنندگان مطرح گوشی بازگرداند.
اما از جدیدترین محصولات نوکیا که توسط اچ دی ام گلوبال به فروش رسیده است، می توان به گوشی های پایین رده ای همچون نوکیا وان و گوشی های میان رده نوکیا ۶ جدید و نوکیا ۷ پلاس و همچنین پرچمدار جدید نوکیا ۸ سیروکو اشاره کرد.
البته این در حالیست که گوشی های هوشمند نوکیا هنوز در بازار ایالات متحده آمریکا عرضه نشده است و این امر می تواند موفقیت در فروش نوکیا و اچ دی ام گلوبال را به شدت تهدید کند چراکه بازار این کشور تحت تاثیر تعداد بسیار زیاد کاربران و تنوع سلایق آنها برای غول های تکنولوژی از اهمیت خاص و به سزایی برخوردار است.
عملکردهای نوکیا در یک سال گذشته به وضوح نشان می دهد که این شرکت خوش نام و آوازه فنلاندی قصد دارد باری دیگر به روزهای درخشان و پرفروغ خود در بازار گوشی های همراه باز گردد و در صدر فهرست برترین و پرفروش ترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند جای گیرد.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که نوکیا تصمیم گرفته است به جمع پنج سازنده برتر گوشی های هوشمند در جهان بپیوندد و بدین ترتیب خود را از خطر ورشکستگی و خروج از میدان رقابت تنگاتنگی که میان تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در گرفته است، برهاند. البته این امر در حالی میسر می شود که نوکیا همچون بسیاری از شرکت ها بازار هیچ کشوری را نادیده نگیرد.
فلورین سیچ - مدیر عامل شرکت اچ ام دی گلوبال - در مصاحبه ای با سی نت اعلام کرده که این شرکت در سال جاری میلادی برنامه ویژه ای برای ورود به بازار آمریکا ندارد و آن ها قصد ندارند تمرکز خود را بر این بازار قرار دهند. هم اکنون اچ ام دی گلوبال توانسته است جایگاه مناسبی در اروپا و بازارهای دیگری چون هند، اندونزی و روسیه برای خود و نوکیا دست و پا کند و فروش نسبتا بالایی از این مناطق بدست بیاورد.