تحلیلگران بر این باورند که شبکه های اجتماعی توییتر و اسنپ چت هم اکنون گوی رقابت را از فیس بوک ربوده و از محبوبیت بسیار بیش تری برخوردار شده اند.
به گزارش ایسنا، به نقل ازCNBC ، تحلیلگران و کارشناسان در موسسه آماری و تحقیقاتی GBH Insights روز چهارشنبه اعلام کردند که در حال حاضر طرفداران و کاربران بسیاری از دو شبکه اجتماعی توییتر و اسنپ چت استقبال کرده اند و آمار استفاده و محبوبیت این دو شبکه اجتماعی از رقیب قدیمی و پیشین آن ها یعنی فیس بوک سبقت گرفته است.
این محبوبیت بر میزان تبلیغاتی که برروی پلت فرم توییتر و اسنپ چت صورت گرفته، هم تاثیرگذار بوده است و به راحتی می توان میزان فعالیت کاربران در این سه شبکه اجتماعی را با هم مقایسه کرد و به نتیجه مشابهی دست یافت.
یکی از عواملی که این دو شبکه اجتماعی را با محبوبیت بسیاری رو به رو کرد، ویژگی و قابلیت های جدیدی بود که گاهی به آنها افزوده می شد، به نظر می رسد فیس بوک نتوانسته است به خوبی با شبکه های اجتماعی نوظهور و جدیدتر به رقابت بپردازد و آن ها را از میدان به در کند، بلکه بجای آن خود دچار چالش شده، به گونه ای هر روز گزارش می شود تعداد زیادی از کاربران از این شبکه اجتماعی خارج شده و به سایر شبکه های مشابه همچون اسنپ چت، اینستاگرام و توییتر روی می آورند.
دنیل ایوز - مدیر تحقیقات تکنولوژی در موسسه آماری GBH - در این باره خاطر نشان کرده است که سهم فیس بوک از تبلیغات و آگهی های انجام شده برروی پلت فرم آن تنها ۱۵ درصد است و این در حالیست که سهم توییتر از تبلیغات و آگهی های اینترنتی ۲۰ درصد است. همین امر به وضوح نشان می دهد که توییتر از فیس بوک در زمینه جلب نظر کاربران و صاحبان تجارت جلو افتاده است.