شیائومی به تازگی مدعی شده است که میزان فروش محصولاتش در سه ماهه پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی در کشور هند بیشتر از رقیبش، سامسونگ بوده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت سی نت، مانوج کومار جین - نایب رئیس بخش تجارت جهانی شرکت شیائومی - بر این باور است که این برند در کشور هند موفق از سایر کشورهای دیگر عمل کرده چراکه میزان فروش محصولاتش در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی، از رقیب کره ای خود یعنی سامسونگ بسیار فراتر رفته است.
اظهارات و سخنان این مقام در حالی منتشر می شود که پیشتر سامسونگ ادعا کرده بود شیائومی هرگز نتوانسته است به مقام و رتبه سامسونگ در هند برسد و سهمی از بازار این کشور نخواهد داشت.
اما این طور به نظر می رسد که این شرکت تکنولوژی کره ای میزان فروش به فروشگاه ها را معیار قرار داده بوده و میزان فروش واقعی توسط خریداران و مشتریان را نادیده انگاشته است. این در حالیست که مدیران شیائومی میزان فروش واقعی محصولاتشان را معیار قرار داده اند.
وی همچنین در واکنش به ادعای سامسونگ، گفته است که شیائومی تاثیرگذارترین برند در هندوستان به شمار می رود و طبق گزارش های منتشره از سوی کاربران، جزو محبوب ترین برندهای تکنولوژی نیز محسوب می شود.
میزان ارسال گوشی های هوشمند و محصولات شیائومی به بازار هند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ بیش از یک چهارم کل گوشی های ارسالی به آن است که به وضوح نشان می دهد عملکرد این شرکت چینی از سهم ۲۴ درصدی رقیب کره ای خود، سامسونگ، سبقت گرفته است.
هرچند که سامسونگ توانسته است تقریبا در تمامی کشورها سهم قابل ملاحظه ای از بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص دهد اما حالا در بازار هند به نظر می رسد شیائومی به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب در حال سبقت گرفتن از سامسونگ است به گونه ای که تحلیلگران بسیاری برآورد کرده اند بتواند رکورد میزان فروش خود را بشکند و بدین ترتیب از رقبای قدرتمند خود پیشی بگیرد.
بازار کشور هند با توجه به جمعیت بالای این کشور و تعداد بسیار بالای تقاضای گوشی های هوشمند توسط مصرف کنندگان برای شرکت های تولیدکننده و غول های تکنولوژی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آن ها به منظور حفظ و ارتقای سهم خود از بازار این کشور، همواره در تلاشند تا نظر کاربران و فروشندگان هندی را به خود جلب کرده و در این رقابت تنگاتنگ پیروز میدان شوند.