هرگز قدرت روابط عمومی را در موفقیت شرکت ها و مخصوصا شرکت های کوچک دست کم نگیرید. با استخدام تولیدکننده محتوای حرفه ای، شانس دیده شدن خود را در رسانه ها افزایش دهید.
تبلیغات و بازاریابی از جمله مواردی هستند که بعد از ساختن طرح کسب وکار در نظر گرفته می شوند. صاحبان کسب وکار معمولا ارزش روابط عمومی (PR) را فراموش می کنند، درصورتی که یک روابط عمومی خوب و قوی می تواند استراتژی های تبلیغات و بازاریابی را تقویت کند. روابط عمومی از تبلیغات ارزان تر اما به همان اندازه یا بیشتر تأثیرگذار است و ارزش و اعتبار زیادی به محصولات و خدمات برند می دهد تا جایی که حتی متخصصان و افراد باتجربه توصیه می کنند اگر بودجه کافی برای تبلیغات گسترده کسب وکار خود ندارید، روی بهبود روابط عمومی شرکت تمرکز کنید. راه های زیادی برای تقویت روابط عمومی وجود دارند، اما قدرت بالای رسانه ها را نمی توان در این زمینه نادیده گرفت.
در ادامه این مقاله به معرفی راه هایی می پردازیم که به تقویت روابط عمومی شرکت های کوچک کمک می کنند.
۱- شبکه های اجتماعی را شناسایی کنید
این روزها شبکه های اجتماعی نقش پررنگی در روابط عمومی شرکت ایفا می کنند، بنابراین لیستی از تمام سایت هایی که در آنها عضو هستید تهیه و گزارش عملکرد هر یک را یادداشت کنید. نقدهای منفی و مثبتی که از برند می شود در نظر بگیرید و در برنامه ریزی های آینده شرکت لحاظ کنید. همچنین با کاربران و مشتری های خود در ارتباط باشید و سؤال ها یا نظرات شان را بدون پاسخ نگذارید.
۲- فعالیت شرکت را به خوبی تعریف کنید
فراموش نکنید که باید در صفحه اول سایت، تمام شبکه های اجتماعی خود را معرفی کنید و به آنها لینک بدهید. همچنین یک متن تهیه و کار خود را به طور کامل در آن تعریف کنید. این متن را در تمام شبکه های اجتماعی که عضو هستید در قسمت توضیحات وارد کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اصلی شرکت لینک بدهید. وارد کردن اطلاعات تماس شرکت را فراموش نکنید.
۳- لیستی از رسانه های محلی تهیه کنید
هر شرکتی باید فهرستی از رسانه هایی که در اطرافش قرار دارند تهیه کند تا بتواند اخبار جدید را در سریع ترین زمان ممکن منتشر کند. گاهی اوقات کسب وکارها اتفاقات خوب و هیجان انگیزی تجربه می کنند و بهتر است این موضوع را از طریق وب سایت ها یا رسانه های خبری پوشش دهند. این کار یکی از بهترین روش های تبلیغات برند است.
۴- رسانه های مرتبط با صنعت خود را شناسایی کنید
امروزه هر صنعتی رسانه ، سایت، مجله یا پادکست مرتبط با خود دارد و جدیدترین اخبار حوزه مربوطه از این طریق با افراد علاقه مند در میان گذاشته می شود. بهترین کار این است که لیستی از این رسانه ها نیز در اختیار داشته باشید و هرازگاهی مطالب مرتبط با حوزه فعالیت شرکت را با نام برند خود منتشر کنید.
۵- یک نویسنده قوی استخدام کنید
پست هایی که در قسمت وبلاگ سایت و سایر رسانه ها منتشر می شوند، بسیار قدرتمند هستند. بنابراین به اکثر برندها توصیه می شود که فردی با مهارت های نویسندگی بالا را در تیم خود استخدام کنند؛ فردی که آشنایی ضمنی با صنعت مرتبط با فعالیت های شرکت داشته باشد و بتواند محتوای تأثیرگذار تهیه کند.