داستان و شعار برند باید به گونه ای باشد که مخاطب را در لحظه درگیر کند. رسیدن به این شعار، نیازمند برنامه ریزی و تلاش منظم است.
شرکت های کوچک و بزرگ همیشه به این فکر هستند که پیام برند خود را به بهترین وجه و در زمان مناسب به مخاطب ارائه کنند. پیدا کردن ابزار مناسب مرحله دوم این بازاریابی است. در مرحله اول باید متن و شعار مورد نظر را به بهترین نحو آماده کنند. توماس بارون، نویسنده داستان است و به شرکت های مختلف در پیدا کردن داستان مناسب برای برند کمک می کند. او در این مقاله راهکارهایی را توضیح می دهد که برای انواع داستان برند از متنی تا ویدئویی مفید خواهد بود.
۱- با اهداف واقعی شروع کنید
هر محتوای بازاریابی و هر نوع ارتباطی در این زمینه نیاز به هدف دارد. اهداف کسب وکار خود را به روشنی مشخص کنید و آنها را در همه مراحل نگارش به همراه داشته باشید. از خودتان بپرسید چرا مخاطب باید به شما اطمینان کند و آیا کاری که شما انجام می دهید مشکلی قابل ملاحظه را حل خواهد کرد؟
۲- مانند فیلمنامه بنویسید
داستان را طوری تعریف کنید که جذابیت های فیلم سینمایی و سریال های تلویزیونی را داشته باشد. داستان شما باید درگیرکننده و دارای نقاط عطفی باشد که مخاطب را با خود همراه کند.
۳- یک بار بلند بخوانید
وقتی شعار یا داستان برند خودتان را بلند بخوانید، متوجه اشکالات احتمالی آن و دشواری های پیش روی مخاطب خواهید شد. این کار باعث می شود برخی کلمات را جایگزین کنید و بدین ترتیب، کاربران به سرعت بتوانند محتوای تبلیغاتی شما را بخوانند و با آن ارتباط برقرار کنند.
۴- آن را برای افراد ناآشنا با صنعت بخوانید
یک مثال قدیمی می گوید اگر بتوانید کاری را به مادربزرگ تان یاد دهید، حتما در آن حرفه ای شده اید. داستان و شعار برندتان را برای افراد با آگاهی پایین تعریف کنید و منتظر بازخورد باشید. اگر آنها بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و منظور شما را متوجه شوند، در آماده سازی داستان موفق بوده اید.
۵- خلاصه نویسی کنید
در مرحله آخر نوبت به کوتاه کردن جملات می رسد. داستان و شعار برند باید حتی الامکان کوتاه باشد و منظور را به سرعت منتقل کند. جملات را به قدری کوتاه کنید که برای مخاطب خسته کننده نباشند. نکته دیگر اینکه ترکیبی از جملات کوتاه و بلند را پشت سر هم استفاده کنید تا وزن مطلب حفظ شود.