شرکت سامسونگ قصد دارد درآمد خود از بازار قاره آفریقا را تا ۲۰ درصد افزایش دهد.
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، سانگ یون - رئیس بخش تجارت و بازاریابی سامسونگ در آفریقا - به تازگی اعلام کرده است که این شرکت کره ای تصمیم گرفته است با تغییر و اصلاح سیاست های بازاریابی خود، میزان فروش و درآمد خود را از کشورهای آفریقایی افزایش دهد.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر نیمی از گوشی های همراه و تلویزیون های سامسونگ فروخته شده در کشورهای آفریقایی همچون کنیا بوده است، عنوان کرد که این غول تکنولوژی قصد دارد به زودی تعداد فروشگاه های خرده فروشی و خدمات پس از فروش بیشتری را در آفریقا راه اندازی خواهد کرد تا بتواند زمان تحویل کالاها را کاهش داده و همچنین دسترسی مشتریان، مصرف کنندگان و کاربران آفریقایی به محصولات سامسونگ را تسهیل کند.
بنابراین اظهارات و تغییراتی که در سیاست گذاری های سامسونگ ایجاد شده است، انتظار می رود سود جهانی و درآمد این شرکت کره ای از کشورهای آفریقایی به ۲۰ درصد افزایش یابد.
وی در مصاحبه ای با رویترز خاطر نشان کرد: از نظر من کشورهای آفریقایی از اهمیت بالایی در آینده فروش و درآمدهای ما برخوردارند.این در حالیست که بسیاری از کاربران در آفریقا خواهان تلویزیون ها و گوشی های هوشمند بزرگتر و جدیدتری هستند.
البته به گفته یون، سامسونگ در آفریقا رقبای دیگری نیز دارد که گوشی های رده پایین و ارزان تری را در اختیار مردم و مصرف کنندگان قرار می دهند و این شرکت در صورتی که خواستار ورود و ثبات در بازار آفریقاست، باید این مسائل را نیز درنظر بگیرد.
یون در تشریح این موضوع می گوید:این درحالیست که محصولات پایین رده ما از محصولات پایین رده سایر رقبا گرانتر است و این امر برای سامسونگ بسیار دشوار است تا با عدم کاهش کیفیت، این فاصله قیمت را پایین بیاورد.
بزرگترین رقیب های سامسونگ در قاره آفریقا شرکت چینی هووآوی و شرکت هنگ کونگی تکنو (Tecno) است.