شرکت آمریکایی اپل که در بازار تکنولوژی چین فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده است؛ هم اکنون گزارش و آمارهای منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت، حاکی از آن است که گوشی آیفون ۷ پلاس در فهرست پرفروش ترین گوشی های هوشمند بازار چین، با اکتساب ۲.۸ درصد از سهم بازار این کشور، در رتبه دوم جای گرفته است. نسخه کوچکتر این گوشی نیز یعنی آیفون ۷ در جایگاه پنجم فهرست پرفروش ترین گوشی های هوشمند چین قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت سی نت، این در حالیست که این دو گوشی، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، تنها گوشی های خارجی ۱۰ گوشی پرفروش در بازار چین هستند و سایر گوشی های موجود در این فهرست، همگی چینی اند.
گوشی هوشمند اوپو (Oppo) چینی که در اصل یک کپی بسیار حرفه ای از گوشی هوشمند آیفون به شمار می آید، نخستین گوشی پرفروش در بازار چین شناخته شده است و ۳ درصد از سهم بازار این کشور را داراست و از آیفون ۷ پلاس با سهم ۲.۸ درصد از بازار ، سبقت گرفته است. سایر گوشی هایی که در این فهرست به چشم می خورند، همگی چینی و از برندهای هووآوی، شیائومی و ویوو (Vivo) هستند.
آمار جمع آوری شده از سوی موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت، نشان می دهد که میزان فروش آیفون ۷ در نیمه دوم سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) تحت تاثیر رونمایی و عرضه مدل های جدیدتر آیفون ۸ و آیفون ۱۰ پیشرفت و رشد بیشتری داشته است.
چین بعد از ایالات متحده آمریکا، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ میلادی با درآمدی ۱۶.۸ میلیارد دلاری، بزرگترین بازار خرید و فروش گوشی های آیفون اپل را تشکیل داد. در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ میلادی این رقم به ۸.۸ میلیارد دلار نزول کرد و موجب شد در خرید و فروش گوشی های آیفون، اروپا از چین پیش بیفتد. درآمد اپل از بازار چین، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ میلادی نیز با اندکی افزایش به ۹.۸ میلیارد دلار رسید.
نیل شاه، یکی از تحلیلگران موسسه کانتر پونت، در این باره خاطرنشان کرد:"به نظر من اپل در سال جاری میلادی سهم کمتری را از فروش گوشی های هوشمند آیفون در چین کسب خواهد کرد چراکه قیمت آیفون ۸ و آیفون ۱۰ بسیار بالاتر از استطاعت مصرف کنندگان و کاربران چینی است".