یکی از مهم ترین نکات در تولید محتوا اندازه گیری میزان اثربخشی آنهاست. مطمئنا محاسبه محتوای موفق در فضای دیجیتال و آنلاین کار سختی نیست، اما اینکه چه معیاری را به عنوان شاخص اثربخشی در نظر بگیریم بسیار مهم است.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
معیارها و شاخص های مختلفی وجود دارد که به شما نتیجه اثربخشی محتوای تولیدی تان را نشان می دهد، اما اینکه کدام شاخص مهم تر است و اثربخشی بهتری را برای محتوای تولیدی شما محاسبه می کند موضوعی است که باید به آن توجه کنید. اما فراموش نکنیم که محتوای موفق از دید افراد مختلف تفاوت دارد و هر کس بنا به نیاز خود موفقیت محتوا را می سنجد.
در میان ناشران سه شاخص اصلی برای محاسبه میزان اثربخشی محتوای تولیدی عبارت هستند از زمان ماندن در صفحه، تعداد نمایش صفحه و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.
براساس این نظرسنجی برندها براین باور هستند که هرچند اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی موضوع مهمی برای اندازه گیری موفقیت محتوا هستند، اما مهم ترین موضوع «تبدیل» یا برقراری ارتباط با مخاطبان از اصلی ترین شاخص های اندازه گیری موفقیت محتوا است.
براساس این نظرسنجی و تحلیل انجام شده، به نظر می رسد هرچقدر ناشران محتوا تمرکز خود را بر نگه داشتن کاربران در صفحه وب و محتوا قرار داده اند،برای برندها تبدیل شدن این کاربران به مشتری و مصرف کننده کالا یا خدمات اهمیت دارد.