یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

از زمانی که پدیده ای به نام جامعه در میان انسان ها شکل گرفته، افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسر نیز وجود داشته است. افرادی نظیر پادشاهان یا رئیس جمهورها، رهبران مذهبی و جنبش های اجتماعی، مدیران موفق کسب وکار، و صد البته افراد مشهور (سلبریتی ها) از جمله کسانی هستند که محل رجوع و اعتماد گروه هایی از مردم – و یا به تعبیر جدیدتر اینفلوئنسر- بوده اند. برندها نحوه درست استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ را نمی دانند و همین، کسب و کار آنها را خراب می کند.

78درصد بازاریابانی که در سال ۲۰۱۶ از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کردند، متوجه شدند که محاسبه بازگشت سرمایه (ROI)، چالش برتر سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

درحالی که بسیاری از شرکت ها به پول ریختن در SEO و رسانه اجتماعی ادامه می دهند، دیگر شرکت ها به این نتیجه رسیدند که اینفلوئنسر مارکتینگ، بزرگ ترین موقعیت را برای تغییر اساسی فراهم می کند. فقط یک مشکل وجود دارد: برخی برندها، که خیلی از آنها از بزرگ ترین برندهای دنیا هستند، مکرراً در اینفلوئنسر مارکتینگ شکست می خورند.

من توانستم با به کار گیری یک استراتژی هدفدار و توجه به ROI، از این مسئله جلوگیری کنم. نظرات من درمورد دلیل شکست خوردن برندهای بزرگ در اینفلوئنسر مارکتینگ، آن هم با وجود بودجه های کلان و متخصصان متعهدی که بر کمپین های آنها نظارت می کنند، در اینجا آمده است،

۱. آنها نیچ اینفلوئنسر ها را نادیده می گیرند

برندهای بزرگ، همیشه در این دام می افتند که «بزرگ تر، بهتر است». این مسئله در اینفلوئنسر مارکتینگ صدق نمی کند. معمولاً نیچ اینفلوئنسرها هستند که بیشترین تأثیر را روی توسعه، کار و درآمد دارند. هر کدام از اینفلوئنسرها برای خودشان یک حیاط خلوت دارند – چیزی که در ادبیات بازاریابی به نیچ (Niche) معروف است. به بیانی دیگر، آنها قدرت نفوذ، کاریزما یا دانشی را دارند که دیگران از آن برخوردار نیستند.

در توسعه Agent Beta، چیزهایی درمورد مسائلی که در اینفلوئنسر مارکتینگ نقش دارند یا ندارند را یاد گرفتم. اینکه تمام وقت خود را صرف یافتن اینفلوئنسرهای برتر کنید، هدر دادن زمان است. بر ارتباط با نیچ اینفلوئنسرهایی که دنبال کنندگان هدفمندی دارند، تمرکز کنید.

۲. دارایی را گسترش نمی دهند

اینستاگرام. اینستاگرام. اینستاگرام. این را مدام می شنوم. که اگر می خواهید در اینفلوئنسر مارکتینگ موفق شوید، اینستاگرام تنها جایی است که باید در آن حضور داشته باشید. کاملاً با این مخالفم.

زمانی که در حال ساخت برند و شرکت های خود بودم و به دیگران نیز کمک می کردم، متوجه شدم که می شود از طریق دیگر بسترها و پلتفرم های اجتماعی مانند اسنپ چت نیز، به موفقیت های بزرگ دست یافت. هر پلتفرمی برای موفقیت، به یک روش خاص نیاز دارد، اما ارزشش را دارد.

۳. یاد نمی گیرند

در بعضی موارد، این با نکته اول همراه است. برندهای بزرگ در دام مشارکت با هر کسی که دنبال کنندگان بالایی دارد، می افتند. بعضی از آنها حتی وقت نمی گذارند تا درمورد روش اینفلوئنسر، چیز بیشتری بدانند.

استراتژی من آسان است. قبل از اینکه به سمت اینفلوئنسر بروم، تمام جزییات پلتفرم های اجتماعی آنها را بررسی می کنم. این، شامل بررسی تمام شرکت هایی که در گذشته اداره کرده اند و نحوه تعامل آنها با مخاطبان شان می شود. این روش، به جای انجام یک کار بی هدف و نامشخص، ایده مشخصی از کاری که می خواهم به من می دهد.

اگر می خواهید در اینفلوئنسر مارکتینگ موفق شوید- چیزی که ممکن است برندهای بزرگ قادر به انجامش نباشند- باید از اشتباهاتی که این شرکت ها مرتکب می شوند اجتناب کنید.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TVuDEcMv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه