جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

در حال حاضر اگر هرکدام از ما به عنوان صاحب یک کسب وکار نیاز به استخدام کارمند داشته باشیم، درج آگهی در شبکه های اجتماعی و سایت های تخصصی این حوزه نخستین انتخاب های مان هستند. با نگاهی اجمالی به این آگهی ها به خوبی متوجه ضعف های بنیادی اغلب شان خواهیم شد. پرسشی که سین فالکونر در این مقاله دنبال می کند، چرایی دشواری نگارش متن آگهی استخدام و اصول صحیح آن است.

در نگاه اول تنظیم متن آگهی استخدام بسیار ساده به نظر می رسد. تنها کافی است مسئولیت ها، انتظارات، میزان تحصیلات و مهارت های موردنیاز و در نهایت حقوق ماهانه را کنار هم قرار دهیم. با این حال تجربه ثابت کرده چنین شیوه ساده و سرراستی همیشه نتیجه مطلوبی به همراه ندارد. خوشبختانه پیشرفت حوزه های تخصصی مدیریت و بازاریابی در سطح آکادمیک امکا ن های گسترده ای را پیش روی ما قرار داده است. استراتژی های دقیق و برنامه ریزی شده شانس ما را برای کسب نتیجه بهتر افزایش خواهد داد. به این ترتیب پرسشی که در ابتدا باید بدان پاسخ داد اینگونه خواهد بود: برای حل این مشکل چه کاری می توان کرد؟

در ادامه توصیه هایی در زمینه چگونگی تنظیم متن آگهی ارائه خواهد شد. با این حال پیش از آن باید نگاهی هرچند کوتاه به شیوه تصمیم گیری و انتخاب شغل افراد انداخته و اصولی را در این خصوص یاد بگیریم.

کاندیداها و جست وجوی شغل

به مانند هر فردی در دنیای کسب وکار هنگام جست وجوی شغل باید به علاقه و توانایی مان توجه کنیم. این دقیقا مرحله نخست تحلیل کارمندان پیش از جست وجو در اینترنت یا هر فضایی دیگر برای آگهی استخدام است. پس از این مرحله نوبت به جست وجوی خیل عظیمی از منابع اطلاعاتی برای یافتن آگهی مطلوب خواهد رسید. در این مرحله هر آگهی در بهترین حالت هشت ثانیه برای جلب نظر مخاطب وقت دارد. در هر صورت هیچ کدام از ما یک آگهی تبلیغاتی را مانند منبع امتحانی مطالعه نمی کنیم.

اغلب اوقات از میزان درآمد به گونه ای صحبت می شود که انگار مهم ترین عنصر در تصمیم گیری افراد است. با این حال براساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته از سوی Business Insider نزدیک به نیمی از افراد به جای حقوق مستقیم به مزایای غیرمادی شغل موردنظر نیز توجه می کنند. به طورکلی پژوهش های اخیر از اهمیت یافتن بخش های جانبی کسب وکار حکایت دارند. در این راستا دیگر نمونه ساده ای که پیش از این معرفی کردیم، برای فردی که به چیزهایی به جز حقوق مستقیم نیز اهمیت می دهد، کافی نخواهد بود.

براساس الگویی که برای این بخش آماده کرده ام، فرد ابتدا به علاقه مندی اش توجه خواهد کرد. سپس به سراغ آگهی ها رفته و آنها را با این معیار مورد بررسی قرار می دهد. در صورت هماهنگی آگهی با سلیقه و انتظارات فرد وی با شما تماس خواهد گرفت. در این میان تنها ابزار صاحبان کسب وکار همان متن کوتاه آگهی است. در واقع در این متن باید فرد مقابل را نسبت به مطلوبیت موقعیت شغلی پیشنهادی توجیه کنید.

حال که اهمیت متن آگهی در فرآیند تصمیم گیری کارمندان را متوجه شدیم، بررسی شیوه های ارتقای توانایی نوشتاری و انتقال پیام آگهی مناسب به نظر می رسد.

گام اول: اهیمت ضربه نخست

شاید اهمیت انتخاب تیتر واضح بسیار روشن باشد. با این حال هنوز هم بسیاری از آگهی ها در انتخاب تیتر ضعیف عمل می کنند. باید توجه داشت که تیتر نخستین و مهم ترین بخش آگهی است. به این ترتیب تنها یک یا دو ثانیه برای جلب نظر مخاطب وقت داریم.

هنگامی که صحبت از انتشار آگهی در اینترنت می شود، باید ضرورت های این محیط را نیز مدنظر قرار دهیم. به عقیده بسیاری از افراد موتورهای جست وجوگر توانایی تشخیص و مرتب سازی دقیق آگهی ها براساس تیترهای شان را ندارند. با این حال گزارش های رسمی گوگل بیانگر توسعه موتور جست وجویش در راستای هدفمندسازی جست وجوی کاربران است.

یکی از نتایج این برنامه که از سال 2015 در دست اقدام است، افزایش اهمیت تیتر و به طور کلی محتوای متن های اینترنتی خواهد بود. برهمین اساس اگر برخی از کلیدواژه های مهم کسب وکارتان در تیتر آگهی درج نشود احتمال نمایش در چند صفحه نخست گوگل منتفی می شود. در اینجا با دو مسئله روبه رو خواهیم بود. نخست اینکه باید تیتری جذاب و کامل تهیه کنیم، سپس باید روی کلیدواژه ها تمرکز و آنها را با تیتر نهایی هماهنگ کنیم. شاید برای مرتبه نسخت چنین هماهنگ سازی بسیار دشوار به نظر برسد. با این حال تمرین بیشتر مشکلات را حل خواهد کرد.

گام دوم: سادگی همه چیز است

بسیاری از کسب وکارها برای بیان ویژگی های صنعت شان زبان و واژه های ویژه ای دارند. به عنوان مثال برخی از شرکت های حوزه بازی های رایانه ای به مسئولان بخش پشتیبانی مشتریان «نینجای نگهبان» می گویند. به عنوان فردی خارج از حوزه بازی سازی شرق آسیا چنین واژه ای کاملا بی معنا به نظر می رسد. توجه به این نکته که اغلب افراد تجربه متفاوتی در کسب وکارها دارند به ما در راستای استفاده از عبارت های واضح و ساده در آگهی و تبلیغات مان کمک خواهد کرد.

بدون شک بسیاری از جویندگان شغل از عبارت های تخصصی یک حوزه در موتورهای جست وجو استفاده نمی کنند. علاوه بر این استفاده از عبارت های خاص و کمتر آشنا در موتورهایی نظیر گوگل و یاهو جزو اولویت های پایانی نمایش طبقه بندی می شوند. برهمین اساس استفاده از عبارت های ساده و صریح در تیتر و متن آگهی استخدام ضروری است.

گام سوم: پیروزی یعنی آگهی نسبتا کوتاه

هنگامی که نوبت به متن آگهی می رسد، اغلب افراد به فکر رعایت اختصار و خلاصه گویی هستند. با این حال آگهی بسیار کوتاه باعث کج فهمی مخاطب خواهد شد. استفاده از تکنیک طلایی در این مرحله الزامی است. این تکنیک بر روی نگارش آگهی های نسبتا کوتاه تأکید دارد. منظور از آگهی نسبتا کوتاه بین 50 تا 60 کلمه است. متن های طولانی تر از این مقدار به احتمال زیاد موردتوجه کافی قرار نخواهند گرفت. از سوی دیگر آگهی های بسیار کوتاه نیز موجب انتقال ناقص مفهوم می شود. آگهی هایی که در آنها از تکنیک طلایی استفاده می شود به طور میانگین 30 الی 40 درصد بیشتر از سایر گونه های دیگر مورد مشاهده واقع خواهند شد.

گام چهارم: مسئله تیترهای مشابه

به نظر ذکر اهمیت اجتناب از ذکر تیترهای مشابه با رقبا ضرورتی ندارد. با این حال در بسیاری از مواقع به طور کاملا اتفاقی چند تیتر مشابه در سطح اینترنت مشاهده می شود. این امر نه به دلیل تقلید شرکت ها از یکدیگر، بلکه به دلیل رواج برخی از کلیشه ها در یک کسب وکار رخ می دهد. بدون شک تیترهای مشابه توان مخاطب در تفکیک آگهی شرکت ها را کاهش خواهد داد.

به منظور درک بهتر اهمیت خلاقیت ورزی در انتخاب تیتر آگهی عبارت «استخدام دستیار اجرایی» را در گوگل جست وجو کردم. آگهی دوم و سوم تیتری کاملا مشابه هم داشتند. بدون شک مخاطبی که به دنبال شغل است، این دو آگهی را از سوی یک شرکت قلمداد می کند. برهمین اساس به قید قرعه یکی از آگهی ها از سوی مخاطب حذف خواهد شد. نکته جالب در اینحاست که آگهی دوم از سوی یک شرکت بیمه واقع در سانفرانسیسکو و آگهی سوم متعلق به تولیدی پوشاک زنجیره ای در یونان بود. این حجم از تفاوت در میان دو آگهی با تیتری یکسان تنها برای کسانی که به متن و جزییات هر دو توجه کنند، مشهود خواهد بود.

گام پنجم: هر آگهی یک شغل

تلاش برای گنجاندن چند درخواست استخدام در یک آگهی همیشه نتیجه مطلوبی در پی ندارد. در واقع اگر تکنیک طلایی را مدنظر قرار دهیم، امکان نگارش متنی طولانی برای استخدام چند کارمند در حوزه های مختلف وجود ندارد. چنین آگهی ای دست کم 100 کلمه را در بر خواهد داشت.

هوش مصنوعی موتورهای جست وجوگر در طبقه بندی آگهی ها و به طور کلی مطالب بیشتر بر روی موارد تخصصی تأکید دارند. این به معنای سقوط آگهی های ترکیبی در صفحه بندی غول های اینترنتی است، برهمین اساس توصیه من در این گام بسیار ساده است: برای هر موقعیت شغلی یک آگهی چاپ کنید.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yI0BudST
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه