چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جایگاه سازی برند از فعالیت های مهم یک شرکت به حساب می آید. در این مطلب به نقل از ibazaryabi ، چهار راهکار کلیدی برای داشتن یک جایگاه قدرتمند معرفی می شود: 

1- بازار تخصصی خود را پیدا کنید. آیا رقبای شما در یک بازار به صورت تخصصی فعال هستند یا در چند بازار به صورت عمومی فعالیت می کنند؟ آیا به هر حال فعالیت آنها به چشم می آید؟ برای به چشم آمدن در برابر آنها و متخصص جلوه کردن، چه فرصت هایی در اختیار دارید؟ شرکت شما چه کاری را بهتر از دیگران انجام می دهد؟


2- تا جای امکان با آن تعداد از مشتریان و مراجعین در دسترس خود گفت وگو کنید تا ببینید آیا کسب وکار شما از نظر آنها قابل اعتماد است یا خیر؟ اطمینان کسب کنید که حتما برای خدمات شما تقاضایی وجود داشته باشد.

3- یک بیانیه خلاصه و کوتاه در حد یک یا دو جمله در رابطه با جایگاه خود تهیه کنید که به خوبی بیان کند مشغول چه کاری هستید و چه هدفی را دنبال می کنید. سپس بر همین اساس از خودتان بپرسید چرا یک مشتری باید اهمیت دهد؟

4- به راه و روش هایی فکر کنید که با استفاده از آنها قادر به ایجاد تضاد بین خودتان با رقبا در بازار هستید. می توانید از پیام رسانی، خدمات منحصر به فرد یا طراحی برای متمایز ساختن کسب وکار خود استفاده کنید؟

جایگاه یابی عالی

خب حالا با تمام این توضیحات جایگاه یابی اصلا یعنی چه؟ فراموش نکنید که همواره قوی ترین جایگاه بر پایه تقلیل و اختصار شکل می گیرد. مردم عموما به صورت ناخودآگاه برند ها را در طبقات مختلف دسته بندی می کنند. آن دسته از برندهایی که در رده های بالاتر قرار می گیرند، به داشتن ایده های ساده معروف هستند. در حقیقت، برندهای برتر در اغلب این دسته ها و طبقه ها را اغلب می توان در یک کلمه یا عبارت کوتاه خلاصه کرد:

- فِدِکس کسب و کار تحویل بسته را با انقلابی بزرگ همراه ساخت، چراکه با کلمه «شبانه» یا «در مدت یک شب» مترادف شد.

- تسلا اعتبار خود را بر اساس دو ایده استوار کرد: «خودروهای برقی» و «سَبک»

- چه شرکتی در بازار محصولات مصرفی الکترونیک به داشتن «نوآوری» دیدنی و جذاب معروف شده است؟ بدون شک، اپل.

- شرکت مشاوره مدیریت مک کنزی برای «باهوش بودن» به اعتباری حسرت برانگیز دست یافته است.

هر قدر بیشتر قادر به ساده سازی جایگاه خود باشید، این جایگاه از قدرت بیشتری برخوردار می شود.

مشکل جایگاه یابی خدمات و محصولات حرفه ای

متأسفانه برخی از شرکت ها، خصوصا در حوزه خدمات حرفه ای بر پایه پیچیدگی شکل گرفته اند.

ماهیت سفارشی و شخصی سازی شده خدمات آنها به گونه ای است که تعریف کردن آنها را سخت و دشوار کرده است.

زبانی که برای حوزه آنها استفاده می شود، خیلی فنی و متکلف است. خب، حال چطور می توان یک کسب وکار پیچیده و چندمنظوره را ساده سازی کرد؟

پاسخ به این پرسش در پرده بر داشتن از هدف اساسی و بنیادین این شرکت است. در این باره باید پرسش هایی از این قبیل مطرح شود:

- مزیت اصلی که فراهم می کنید، چیست؟

- زمانی که یک رویداد یا مراسم به پایان می رسد، به چه هدفی دست یافته اید؟

برای آنهایی که جرات و توان خلاصه کردن خدمات خود در حد یک خمیره ساده را دارند، بازارهای جدید و قدرتمند یکی بعد از دیگری رخ می کند.

پس. . . چه چیزی یک به یک برند قدرت می دهد؟ هر چه که هست با جایگاه یابی آغاز می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wjNdIQam
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه