اگر می خواهید فروش کسب وکارتان را افزایش دهید، باید درخواست و نیازی را که مشتری از شما دارد، برآورده کنید. نکته اینجاست که قطعا نمی توانید تک تک مشتریان را بررسی و نیاز آنها را برطرف کنید، اما باید درباره رفتار مصرف کنندگان تحقیق کنید و از نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه استفاده کنید. همچنین برای اینکه میزان فروش را افزایش دهید، باید ذهن مشتریان را بشناسید.
در ادامه به نقل از نوپانا، چند راهکار برای افزایش میزان فروش را بررسی می کنیم.
کمک به مشتری در تصمیم گیری
روی کلمات خود تمرکز کنید و تأثیر کلمات بر ذهن مشتری را دست کم نگیرید. اگر می خواهید مشتریان تان کاری را انجام دهند، یک میزان حداقل برای آنها مشخص کنید تا شک آنها برای خرید یا انجام کار، به ترس تبدیل نشود. این کار تصمیم گیری را برای آنها راحت تر می کند.
برچسب زدن
به مشتریان خود صفات خوبی را نسبت دهید و آنها را در گروه افراد خاصی دسته بندی کنید. این کار حسی را در ذهن مشتریان به وجود می آورد که دوست دارند در آن گروه قرار بگیرند و آن را تجربه کنند. با این کار مشتریان بیشتر تمایل پیدا می کنند تا محصول را از شما خریداری کنند.
توجه به جزییات
جزییات حرف ها و کارهای تان در مقابل مشتری بسیار مهم است. حتی باید به تمام جزییات موجود در تبلیغات خود هم دقت کنید. یک کلمه هم تأثیر باورنکردنی بر میزان فروش و افزایش تعداد مشتریان تان دارد.
قبول اشتباهات
اشتباهات و ضعف های خود را بپذیرید. این کار نقاط قوت شما را پررنگ تر می کند. مشتریان هم بیشتر جذب افرادی می شوند که ضعف های خود را می دانند تا افرادی که ضعف ها و اشتباه های خود را قبول ندارند. این موضوع نشان می دهد که شما از همه چیز آگاه هستید و سعی می کنید همه چیز را بهبود دهید.
مشخص کردن ارزش ها و دشمنی
خود را دشمن یک ایده یا کار ناپسند معرفی کنید. برای مثال بگویید از نقاط ضعف رقیب خود بدتان می آید، اما رقیب خود را تخریب نکنید. همچنین ارزش های خود را برای مشتری به صورت مشخص تعریف کنید. تحقیقات نشان می دهد افراد به ارزش های یک شرکت و کسب وکار وفادار می مانند نه به خود شرکت.