رشد اینستاگرام به اندازه ای زیاد بوده است که نمی توان نقش آن را در بازاریابی دیجیتال نادیده گرفت. امروزه ابزارهایی کاربردی عرضه شده اند که به رشد اینستاگرام برند کمک می کنند.
اینستاگرام از زمان راه اندازی رشد بی سابقه ای داشته است و امروزه تعداد کاربران فعال آن به بیش از ۸۰۰ میلیون نفر می رسد. این یعنی اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی اصلی به شمار می آید. این شبکه اجتماعی شاید برای عده زیادی جنبه سرگرمی داشته باشد، اما بازاریابان دیجیتال این طور فکر نمی کنند و اینستاگرام را محصولی فراتر از یک وسیله سرگرمی می دانند. درواقع این پلتفرم فرصت جدیدی برای کسب و کارهای امروزی فراهم کرده است و به برندها اجازه می دهد که با روش جدیدی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. ابزارهای تولید محتوای اینستاگرام به بازاریابان اجازه می دهد که محتوای خود را در اختیار تعداد زیادی از مخاطبان قرار دهند.
اکنون بیش از نیمی از برندها در اینستاگرام فعالیت می کنند و بازار رقابت آن داغ است. همین موضوع باعث شده بسیاری از آنها نتوانند خودشان را از دیگران متمایز کنند. خوشبختانه ابزارهای جانبی زیادی به بازار عرضه شده اند و به متخصصان شبکه های اجتماعی کمک می کنند بسیاری از کارهای ضروری را به صورت خودکار انجام دهند. در ادامه این مقاله به نقل از زومیت، به معرفی پنج مورد از آنها می پردازیم.
1- SocialDrift
این ابزار به هزاران بازاریاب برند کمک می کند که با استفاده از روش های طبیعی و تکنیک های خودکارسازی، تعداد مخاطبان اینستاگرام را افزایش دهند. این پلتفرم هفت روز هفته و ۲۴ ساعت کار می کند تا برند شما به نهایت رشد ممکن برسد. این ابزار گزارش هفتگی و ماهانه دارد و شما را در جریان آخرین پیشرفت ها قرار می دهد. فیلترهای هوشمند و هوش مصنوعی این ابزار با استفاده از هشتگ، نام کاربری، مکان جغرافیایی و سایر مشخصات، مخاطبان هدف را پیدا می کند. موتور ارتقادهنده این ابزار با رعایت تمام شرایط استفاده از خدمات اینستاگرام، امنیت حساب کاربری را تضمین می کند.
2- ViralUpgrade
این ابزار به عنوان یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین ابزارهای رشد اینستاگرام شناخته می شود. پلتفرم این ابزار بسیار ساده است و طوری طراحی شده که اینستاگرام را به شکلی طبیعی رشد می دهد. برای استفاده از ViralUpgrade نیازی به دانلود و نصب هیچ برنامه ای نیست. کافی است در سایت آن عضو شوید و مشخصات حساب کاربری خود را وارد کنید. این ابزار با استفاده از تکنیک هایی که دارد، کمک می کند برند شما توسط کاربران مرتبط مورد توجه قرار بگیرد. مهم نیست دنبال عکاسان، اینفلوئنسرها، کارآفرینان یا موسیقی دانان باشید؛ این پلتفرم کاربران مورد نظر را پیدا و آنها را تبدیل به فالوئرهای برند می کند.
3- Combin
Combin یک سرویس تحت دسکتاپ هوشمند است که برای بازاریابی اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از هشتگ و موقعیت جغرافیایی در این پلتفرم کمک می کند که مرتبط ترین مخاطبان، هدف قرار بگیرند. همچنین به کمک این ابزار می توانید در بحث های مربوطه شرکت کنید و فعالیت های روزانه ای به صورت لایک و کامنت داشته باشید. ویژگی دیگر این ابزار این است که می تواند حساب های کاربری عمومی مشابه را تشخیص بدهد و فعالیت های رقبا را تحت نظر داشته باشد.
4- Kickstagram
اگر می خواهید با راه اندازی کمپین تبلیغاتی فاصله میان برند و مخاطبان را کاهش بدهید، می توانید از Kickstagram استفاده کنید. این ابزار کارهایی مانند تحقیق، شناسایی لید و توسعه دادن برند را انجام می دهد و افرادی که بیشترین شانس تبدیل شدن به مشتری دائم را داشته باشند، شناسایی می کند. Kickstagram پیش از انتخاب مناسب ترین استراتژی برای رشد برند در اینستاگرام، با مدتی تحقیق ارزش های برند را به خوبی شناسایی می کند. بعد از این کار مخاطبان مورد نظر را هدف قرار می دهد و با حفظ یکپارچگی برند، تلاش می کند بهترین نتیجه را بگیرد.
5- SocialUpgrade
این ابزار در ابتدای کار تعدادی سؤال می پرسد و سپس با توجه به پاسخی که می گیرد، بهترین تکنیک را برای رشد برند انتخاب می کند. SocialUpgrade ، یک سرویس همه کاره ارائه می دهد و نیازی به تنظیم های پیچیده ندارد. این ابزار برای تنظیمات خودکارسازی به شما مشاوره می دهد و فیلترهای هوشمند آن کمک می کنند که تنها با چند کلیک ساده، مخاطبان هدف را انتخاب کنید.