روابط عمومی نه تنها رابطه شما با بیرون سازمان را گسترش می دهد، بلکه روابط درون سازمانی را نیز بهبود می بخشد. شاید بیشتر استارت آپ ها در شروع کار خود نیاز به واحد روابط عمومی نداشته باشند و یا این وظیفه را به یکی از افراد فنی خود بسپارند، اما باید توجه کنید که واحد روابط عمومی تعیین کننده جایگاه شما در میان رقبا خواهد بود. هرچه این واحد را قوی تر و فعال تر نگه دارید شانس شما برای موفقیت و دریافت موقعیت های بهتر بالا تر می رود.
در واقع روابط عمومی پل ارتباطی مشتریان شما با سازمان است. مردم توسط این واحد با شما آشنا می شوند و به نوعی روابط عمومی نمایانگر شخصیت سازمان شما است. این واحد است که بر تصمیمات کلی شما بسیار تاثیر می گذارد. یک واحد روابط عمومی خوب توانایی جذب بازخورد از مخاطبان و تحلیل آنها در کوتاه ترین زمان را دارد.
به گزارش نوپانا، در بسیاری از مواقع روابط عمومی است که اهداف شما در نسخه بعدی سایت و یا نرم افزارتان را تغییر می دهد. همچنین این واحد وظیفه پایش روابط بین فردی و کنترل آنها در زمان بروز بحران را دارد.
اگر واحد روابط عمومی خوبی داشته باشید کارمندان شما حس خوبی در سازمان خواهند داشت زیرا این واحد همواره بر اتحاد و یکدلی کارمندان تاثیر می گذارد و آنها را برای رسیدن به هدف واحد تشویق می کند.
یکی از تعریف های مهم در مورد روابط عمومی این است که: «روابط عمومی، مديريت ارتباطات بين سازمان و گروه های اجتماعی مرتبط است.» بر اين اساس، روابط عمومی، ميانجی بين سازمان و گروه های اجتماعی داخل سازمان و یا خارج آن است.
مسئول واحد روابط عمومی باید بتواند بهترین تحلیل ها از افراد را در کوتاه ترین زمان به دست آورد تا با ایجاد انگیزه در آنها به نسبت شخصیت شان سازمان را در راه پیشرفت و توسعه یاری کند.
نکته مهم در هر سازمان این است که رابطه مديريت با روابط عمومی يک رابطه افقی و همسطح است. اگر اين رابطه عمودی و از بالا به پايين باشد روابط عمومی نمی تواند معجزه کند. مدیر باید با مسئول روابط عمومی خود رابطه خوب و دوستانه ای داشته باشد و او را در جریان جزییات اهداف خود قرار دهد.