یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

3 درس در مورد نوآوری

6 سال پیش ( 1396/9/13 )
پدیدآورنده : طاهره منیری شریف  

در این مطلب به نقل از مدیراینفو، سه درس و تجربه ای را که در حوزه نوآوری در شرکت اپل آموختم در اختیارتان قرار می دهم.

۱- در مسیر نوآوری همیشه اجماع  نظر یا توافق عمومی، به صلاح نیست:

هیچ چیزی مثل انتظار برای کسب توافق عموم افراد، سرعت کار را کند نمی کند. من از این لحاظ در شرکت اپل خوش  شانس بودم و آزادی عمل زیادی داشتم. من کاملاً با صلاحدید خودم، روابط با هنرمندان و اشخاص برجسته درون شرکت را مدیریت می کردم.

مدیریت اپل به من اعتماد کرده و اجازه داد تلاش  هایم را در جهتی که باعث شادی و خوشحالی همه خواهد شد پیش ببرم. شرکت  ها ابتدا باید تا این حد به رهبران تیم شان استقلال بدهند تا بتوانند نوآوری داشته باشند. بعد از اینکه به شما بودجه و اختیار داده شد، باید از این دو به خوبی استفاده کنید. البته در مورد روشی که به کار می برید سعی کنید توافق عموم افراد را به دست آورید و به  تخصص همدیگر احترام متقابل بگذارید.

۲- برای نوآوری های تان منتظر تأیید دیگران نباشید:

هیچ یک از هنرمندان خلاقی که می شناسم برای نوآوری به دنبال اجازه نبودند. شما برای آزمایش و عملی کردن ایده  های خلاقانه تان نیازی به تأیید ندارید و نباید هم داشته باشید. شرکت  هایی که به تأیید موقت و گزارش  های پیشرفت مداوم نیاز دارند نوآوری را مختل می کنند.

توجه داشته باشید اگر دائماً در میانه راه، نتیجه کارتان را بررسی نکنید، نمی  توانید به پیشرفت های واقعی دست یابید. این کار مستلزم فرهنگی است که در آن، به افراد خلاق اعتماد می شود تا در میانه راه، کار خودشان را مشاهده کنند. من وقتی در اپل کار می  کردم وظیفه خودم می  دانستم که با همکارانم در شرکت مشورت کنم، ولی فقط در حد دریافت بازخورد در مورد مطالب خاص مربوط به تخصص شان.

این نوع رفتار در آن زمان-این نوع همکاری در شرکت اپل رایج نبود- باعث می شد همکارانم فقط به این خاطر که می توانستند رأی و نظرشان را ارائه کنند، هیجان زده و پرانگیزه شوند. این تلاش  ها نه تنها باعث تقویت کمپین  ها شد، بلکه باعث شد روابط طولانی  مدت من با همکارانم عمیق  تر شود.

به عنوان مثال کمپینی در صنعت فیلم، تلویزیون و موسیقی راه  انداختم و در تیم  های مهندسی و بازاریابی ، از نسخه  های پیش   نویس مطالب فعلی خودمان استفاده کردم. آنها از این خوشحال بودند که در این امر مشارکت داشته و سهمی در موقعیت  یابی محصول دارند. من از قبل به دنبال تأیید مدیریت نبودم، با این حال ابتکار به خرج داده و از قضاوت خودم استفاده کردم که در نهایت توسط همه افراد، مورد قدردانی قرار گرفت.

 ۳- به دانش رایج روز توجه داشته باشید:

اگر تیم تان مایل نیست دانش رایج را زیر سوال ببرد، وظیفه شماست که آنها را وادار به این کار کنید. متقاعد کردن افراد برجسته در شرکت اپل برای اینکه بپذیرند موزیک و سرگرمی، بازارهای کلیدی هستند، برای من چالشی واقعی بود. مبارزه با وضعیت موجود در محیط کاری می  تواند پیچیده باشد.

اگر دیدید در تیمی قرار دارید که به نوآوری های تان علاقه  ای نشان نمی  دهد، سعی کنید این استراتژی  ها را به کار ببندید:

نشان دهید که گام  های پیشنهادی تان چطور می  توانند به افزایش بازگشت سرمایه (ROI) کمک کنند، یادتان باشد که لازم است ROI را به گونه  ای تعریف کنید که با مدیریت بالاتر هماهنگ باشد.

تردیدها و بی  تصمیمی  های موجود در تیم را مورد توجه قرار داده و به هم  تیمی  ها کمک کنید بتوانند با اطلاعات ناقص، راحت  تر اقدام کنند. از آنها بپرسید که ما قبل از گرفتن تصمیم، واقعاً به  چقدر اطلاعات نیاز داریم؟

اختلاف های جدی را که باعث سردرگمی و پسرفت شرکت می شوند حل کنید. به جای اینکه رقیب خارجی یک مزیت به دست آورد، بهتر است بخش داخلی نوآوری انجام دهد.

شرکت  ها نمی  توانند راکد بمانند، یعنی باید در تشخیص نوآوری و عمل به آن، روز به روز بهتر شوند. ما بدون نوآوری نخواهیم توانست تحول بعدی را ایجاد کنیم.

کارشناس ارشد MBA

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/59Sq7Clr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه