کمپین خلاقانه بیلبوردهای سگ دوست داشتنی با استفاده از فناوری شناسایی فرکانس رادیویی در انگلستان
تا به حال شده است که یک تبلیغ را به طور مکرر ببینید؟ انگار که مدام شما را طی یک مسیر دنبال می کنند؟
باید گفت که خیریه Battersea Dogs & Cats Home برای نخستین بار در انگلستان با یک ایده خلاقانه کمپینی بر این اساس به راه انداخته است.
به گزارش ibazaryabi، در واقع این کمپین با ایده خلاقانه خود تعدد تبلیغات در یک محدوده جغرافیایی را به سطحی نو رسانده است.
باید گفت ایده این کمپین بر این اساس است که سگ و گربه های خیابانی مردم را در خیابان دنبال می کنند تا محبت آنها را به خود جلب کنند.
حالا این مؤسسه در همکاری با Ogilvy & Mather UK این ایده را با فناوری شناسایی فرکانس رادیویی ترکیب کرده است.
اجرای این کمپین موجب ماندگاری فکر این حیوانات خیابانی در ذهن بیننده ها و در نهایت سرپناه پیدا کردن برای 3000 حیوان در یک سال شد.
این کمپین از طریق قرار گرفتن یک تراشه در بروشور ارائه شده و دنبال شدن آن اجرا شده است، یعنی همزمان با عبور افراد دریافت کننده بروشور از جلوی بیلبوردها، بیلبوردها با شناسایی تراشه شروع به فعالیت می کنند.
به عبارتی انگار که این حیوانات با تحویل شدن این بروشورها یک صاحب جدید احتمالی برای خود پیدا کرده باشند.
ویژگی های مهم این کمپین
سادگی: همچنان که گفته شد این کمپین براساس یک ایده ساده شکل گرفته است.
این ایده اینچنین است که یک حیوان خیابانی در صورت آزار ندیدن، یکی از افرادی را که به طور اتفاقی می بیند دنبال می کند تا مهر خودش را در دل وی بیندازد و البته عموم مردم از آن با خبرند.
این سگ ها به دنبال کسی هستند که آنها را دوست داشته باشند و به آنها محبت کنند، در واقع این کمپین به مردم یادآوری می کند که در این خیریه حیوانی چهارپا در انتظار آنهاست.
فناوری روز
شاید هیچ چیزی جالب تر از این برای مخاطب نباشد که هدف یک کمپین خلاقانه و به روز قرار گرفته باشد.
کمپینی که در عمل ویترین آخرین فناوری مخابراتی به کار گرفته شده در عرصه تبلیغات است.
این گونه در واقع این برند ارتباط احساسی فوق العاده ای با مخاطب هم برقرار کرده است که هرگز فراموش نمی شود.
تجربه مستمر
با وجود استفاده از فناوری، اما در نهایت توجه مخاطب در این کمپین به سوی بروشور قرار گرفته در دست مخاطب جلب می شود، یعنی از مخاطب خواسته می شود که پس از دیدن بیلبوردها، بروشور موجود در دست خودش را بخواند تا تغییری بزرگ در زندگی یک حیوان خیابانی رقم بزند.
موفقیت قابل توجه
این کمپین موفق شده طی یک سال به تنهایی برای بیش از 3000 سگ بی خانه، سرپناه دائمی پیدا کند.
یافتن این تعداد سرپناه برای این حیوانات یعنی هشت سرپناه در هر روز سال که رقمی غیر قابل باور است.