السالوادور به عنوان یکی از خشن ترین کشورهای دنیا در جهان شناخته شده بود؛ جایی که نبرد میان باندهای خلافکاران روزانه به طور متوسط بیش از ۹۰ زخمی به جا می گذاشت. به همین دلیل بانک خون اصلی صلیب سرخ در این کشور تنها با 30درصد توانش در این کشور فعالیت می کرد و با بحران مواجه بود، بنابراین در ۲۵ فوریه ۲۰۱۶ آژانس Ariadna تصمیم گرفت با اتکا به قدرت موسیقی، مردم را به خون دادن تشویق کند.
آژانس با استفاده از پلتفرم ارتباط موسیقی Tigo «ما از موسیقی به وجود آمده ایم»، به روشی ملموس نشان داد که در رگ های عاشقان موسیقی به جای خون، موسیقی جاری است.
استراتژی
آژانس در این کمپین از نخستین کنسرت مشهورترین گروه موسیقی هِوی متال در السالوادور بهره برد تا بلیت های خونی گروه موسیقی Iron Maiden را خلق کند؛ خون در ازای بلیت. آژانس با طرفداران پر و پاقرصی طرف بود که حاضر بودند برای خرید بلیت ویژه خون اهدا کنند. پیام ترغیب کننده کمپین این بود: موسیقیِ جاری در رگ های شما می تواند زندگی مردم را نجات دهد.
اجرا
آژانس Ariadna از طریق شبکه های اجتماعی Tigo السالوادور پیام های مختلفی را برای مخاطبان منتشر می کرد (آیا شما واقعا با موسیقی خلق شده اید؟ آیا موسیقی در رگ های تان جریان دارد؟ حاضرید برای دیدن گروه موسیقی محبوب تان چه کار بکنید؟) و با این پیام ها از کاربران می خواست اشتیاق شان در مورد موسیقی را به اشتراک بگذارند. در مرحله بعد از جوان ها خواست از ۸ صبح به مراکز صلیب سرخ السالوادور مراجعه کنند تا توسط متخصصان صلیب سرخ معاینه شوند و افراد واجد شرایط خون اهدا کنند و در ازای خون، بلیت VIPکنسرت را دریافت کنند.
نتیجه
بیش از ۴۰۰ جوان که پیش از این خون اهدا نکرده بودند، از شب قبل پشت در مراکز اهدای خون، صف کشیدند و بلیت ها خیلی زود تمام شد. در ۴ ساعت، ۱۳۸۰۰۰ میلی لیتر خون جمع آوری شد که این میزان از مقدار خون اهدایی چهار ماه بیشتر بود. این کمپین بزرگ ترین رویداد اهدای خون در تاریخ این کشور بوده است.