تا حالا حتما آن دسته از طرفداران پر و پا قرص آیفون که توانایی پرداخت هزینه 1000 دلاری آیفون X جدید را داشته اند، به جرگه معتادان به آنیموجی پیوسته اند. حتما منظورم را متوجه شدید!
و حتما می دانید که منظورم از آنیموجی ها همان شکلک های شخصی سازی شده براساس صدا و حالات چهره کاربر است.
آیفون X جدید و بازاریابی یک ایده
به گزارشibazaryabi ، آیفون X جدید به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از دوربین مجهز به تکنولوژی کدنویسی چهره، حالت چهره تان را تبدیل به یک اموجی زنده و متحرک کنید که دقیقا بازتاب دهنده حالت روحی شما در آن لحظه است.
البته شاید در نگاه اول ویژگی ساده و حتی یک مد زودگذر در نظر گرفته شود، اما به هر حال وارد روح و ذات بشر شده است.
سالیان سال است که دانشمندان این عرصه در حال تحقیق روی پدیده ای به نام «شناخت پنهان» هستند که اشاره به تغییر شخصیت ما با پوشیدن لباس های مختلف دارد.
برای این تحقیق و پی بردن به نتایج آن دانشمندان از گروهی داوطلب خواستند که روپوش های سفید پزشکی بر تن کنند و از اتیکت های پزشک و دندانپزشک استفاده کنند و عده ای هم بدون اتیکت باشند. معین شده بود که این تحقیق رفتار پاسخ دهندگان را در قبل و بعد از این حالت بررسی کند.
در برابر شگفتی همه، آن دسته از افراد با روپوش سفید که دارای اتیکت پزشک بود، قادر به حل سریع تر و دقیق تر مشکلات پس از بر تن کردن روپوش بودند، حتی از سطح بالاتری از اعتماد به نفس برخوردار بودند.
آنهایی که اتیکت دندانپزشک داشتند نیز قدری ارتقا در وضعیت خود احساس می کردند، اما آنهایی که هیچ اتیکتی نداشتند، هیچ تغییری را شاهد نبودند.
پدیده شناخت پنهان در همه وجود دارد، اما آنچنان پیچیده است که به ندرت شاهد آن هستیم.
باید گفت پدیده شناخت پنهان در موارد زیر به روشنی وجود دارد:
- زمانی که یک خانم برای یک مهمانی، لباس شبی شیک می پوشد و کفش های پاشنه بلند به پا می کند و موجب اعتماد به نفس بیشتر آن خانم می شود.
- زمانی که یک تاجر یا مذاکره کننده کت و شلوار برند… و یک ساعت رولکس بر دست می کند.
- در ایده موتورهای هارلی دیویدسون، که در واقع به نوعی برای مردانی که وارد بحران میانسالی می شوند، جذابیت دارد. و اما این خصوصیت همچنین در آنیموجی های آیفون X جدید نیز وجود دارد.
خواستگاه آنیموجی ها
همانند بسیاری از نوآوری های دیگری که اپل طی سالیان متوالی تولید کرده است، به راحتی می توانید نشانه هایی از ایده اصلی را در جای دیگری بیابید که در این مورد سینجی کو در حوالی توکیو است.
در این منطقه تجار و صاحبان کسب و کار طی ساعت ناهار با لباس هایی از شخصیت های مختلف ظاهر شده و با دیگر کارکنان که آنها هم لباس شخصیت های دیگری را بر تن دارند به ایفای نقش یا نمایش می پردازند. در واقع در این 60 دقیقه از واقعیت جامعه و زندگی دور می شوند.
شاید عده ای هم بگویند که این موضوع می تواند دلیل افزایش 17درصدی استفاده از ماسک های هالووین را در انتخابات اخیر آمریکا توضیح دهد که در آن اکثرا با ماسک دونالد ترامپ حاضر می شدند.
در زبان آلمانی برای این مفهوم عبارتی هست تحت عنوان Masken Freiheit به معنای آزادی ماسک ها – یا آزادی در پشت ماسک ها – آزادی برای بیان هر آنچه می خواهید از طریق یک شخصیت.
از آنجایی که همه چیز شفاف و روشن شده، حریم خصوصی در عمیق ترین بحران های خودش قرار گرفته است. در واقع یک برابری و موازنه در حال شکل گرفتن است.
این موضوع به تنهایی شاید بتواند دلیل شرکت میلیون ها طرفدار شخصیت های کمیک و خنده دار در بزرگ ترین نمایشگاه های آمریکا را توضیح دهد که البته هر یک ملبس به پوشش شخصیت های لِگو و جنگ ستارگان هستند؛ و شاید همین موضوع حاکی از آن باشد که آن آنیموجی ها که در ابتدا بسیار معصوم به نظر می رسند، خود در قالب یک چیز بزرگ تر و اعتیادآور همانند ابزاری ظاهر می شوند که آیفون X جدید نام دارد.