دوشنبه, ۲۸ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Mon, 18 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

ایمیل مارکتینگ ابزاری قدرتمند در ترغیب مخاطبان به برقراری ارتباط با محتوا کسب و کار شما به شمار می آید. جیمیل به تنهایی دارای یک میلیارد کاربر در سراسر جهان است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ این تعداد به ۳ میلیارد نفر، معادل نصف جمعیت جهان، افزایش پیدا کند.

به گزارش آگرین، بدون شک دوران بهره جستن از ایمیل در بازاریابی هنوز هم به قوت خود باقی است و نتیجه مؤثر گرفتن از آن کاری دشوار تر از قبل به حساب می آید. در این مقاله سعی داریم شما را با نکاتی که به شما کمک می کند تا عملکرد موفقی در ایمیل مارکتینگ داشته باشید، آشنا سازیم و از این طریق به شما بگوییم چگونه می توان در سال ۲۰۱۷ عملکرد خود را در بازاریابی از طریق ایمیل بهبود بخشید.

ایمیل های خود را برای فهرستی از کاربران که انتظار دریافت پاسخ از آنها را دارید ارسال کنید

اگر ایمیل شما دارای فهرستی از کاربرانی است که کمترین فعالیت و تعاملی با شما دارند، بهتر است فرستادن ایمیل به آنها را متوقف کنید، چرا که هر زمان که شما ایمیل های خود را به فهرستی ارسال کنید که اکثر آنها ایمیل های شما را باز نمی کنند، این امر به شهرت دامنه شما لطمه وارد می کند و شانس برقراری ارتباط شما با سایر مشتریان بالقوه را از بین می برد، بنابراین فهرستی از کاربران فعالی که فکر می کنید باز کردن پیام شما برای آنها از شانس بیشتری برخوردار است تهیه کنید.
پیش از فشردن دکمه Send هدف خود را از هر ایمیل مشخص سازید

زمانی که برای ایمیلی که قرار است برای افراد دیگر ارسال کنید هیچ هدفی نداشته باشید، دریافت کننده پیام شما نیز متوجه هدف ایمیل نخواهد شد و آن را هرگز باز نخواهد کرد، بنابراین پیش از تولید پیام، هدف آن را برای خود مشخص ساخته و برای رساندن آن هدف در قالب یک پیام به مخاطب خود برنامه ریزی کنید.

هدف ایمیل ارسالی شما می تواند شامل پر کردن فرم تماس توسط کاربر، معرفی یا دادن اطلاعات بیشتر در مورد سازمان و کسب و کار شما یا امکان استفاده از یک کد تبلیغاتی برای خرید در وب سایت شما باشد.

برای موفقیت بیشتر این پیام ها از کلید های تعاملی مانند کلید call to actionیا لینک مرتبط به پیام در وب سایت استفاده کنید.

خصوصی سازی و تست ایمیل های خود

خصوصی سازی ایمیل می تواند بسیار مفید واقع شود، به طور مثال در سال ۲۰۱۴ این نتیجه حاصل شد که ایمیل هایی که در عنوان آنها نام دریافت کننده نوشته شده است، بسیار بیشتر از ایمیل هایی که نام دریافت کننده در عنوان آنها وجود ندارد، خوانده شده است.

فرستادن ایمیل ها از یک حساب به خصوص

توجه داشته باشید که ایمیل ها را از یک حساب به اصطلاح noreply ارسال نکنید. با استفاده از یک حساب ایمیل که یک شخص واقعی قادر به پاسخ به ایمیل های مخاطبان شما باشد، تعامل بیشتری با کاربران خود داشته و موفقیت بیشتری در امر بازاریابی خود کسب خواهید کرد.

روز های مختلف هفته را برای فرستادن ایمیل ها امتحان کنید

از فرستادن ایمیل در روز هایی که تعداد ایمیل های ارسالی به کاربران بسیار زیاد خواهد بود، برای مثال روز های شنبه در کشور ایران یا روزهای سه شنبه در خارج از ایران به شدت اجتناب کنید، چرا که ممکن است پیام ارسالی شما لابه لای پیام های ارسالی دیگر به خوبی دیده نشود.

مخاطبان فعال خود را شناسایی کنید

کاربرانی که فرم های ارسالی شما را پر کرده و آدرس ایمیل خود را نیز به شما ارائه می دهند، میزان مشارکت بالایی از خود نشان داده  و با محتوای شما ارتباط برقرار کرده اند، بنابراین از این طریق شما کاربران فعال و هدف خود را می توانید تشخیص دهید. بنابراین از خرید لیست کاربران خودداری کنید و کاربران واقعی را که قصد دارند از محتوای شما استفاده کرده و با شما تعامل داشته باشند، جست وجو کنید.

جلوگیری از فرستادن  Graymail

شما ممکن است بی آنکه آگاه باشید، اسپم ارسال کنید، چرا که تعریف اسپم تغییراتی پیدا کرده است. Graymail  به ایمیل های خالی و بدون محتوا گفته می شود که از لحاظ تکنیکی اسپم لحاظ نمی شوند، چرا که دریافت کننده های آن اطلاعات خود را به شما داده اند، اما نکته اساسی که وجود دارد این است که آنها ایمیل شما را دریافت می کنند و باز نمی کنند، بنابراین میزان اشتراک آنها کم شده و شانس نادیده گرفته شدن پیام های بعدی نیز بالا می رود،  پس دقت کافی داشته باشید تا از ارسال این گونه پیام ها جلوگیری کنید.

اگر کاربران اشتراک خود را لغو کردند، نگران نباشید

شما نمی توانید انتظار داشته باشید همه کاربرانی که برای آنها ایمیل ارسال می کنید شما را بپذیرند، بنابراین از لغو اشتراک آنها ناراحت نباشید و خوشحال باشید که آنها پیام شما را به عنوان اسپم نشانه گذاری نکرده اند، بلکه محترمانه به شما اعلام کردند که به محتوایی که شما تولید می کنید نیازی ندارند، بنابراین نگران این موضوع نباشید، اما در یافتن کاربرانی که شانس پذیرفته شدن شما توسط آنها بیشتر است دقت بیشتری به عمل آورید.

در صورت اسپم شدن توسط برخی کاربران به سرعت ارسال ایمیل را متوقف کرده و منبع شکایات را شناسایی کنید

اگر کاربران پیام شما را به عنوان اسپم اعلام می کنند، این امر به شدت شهرت ایمیل شما را به خطر می اندازد و ممکن است شما را در لیست سیاه ایمیل قرار دهد. در این زمان شما تا پیدا کردن دلیل یا دلایل اسپم شدن خود و رفع آنها باید ارسال پیام های خود را متوقف کنید.

اگر کاربران باز کردن ایمیل شما را متوقف کردند به دنبال پیدا کردن دلیل آن باشید

اگر رتبه ایمیل شما در حال سقوط است، این به این معناست که شما انتظارات مخاطبان خود را فراهم نکرده اید و حتی باید برای نتایج بدتر نیز آماده شوید.

زمانی که اظهار نارضایتی از اسپم کاربران یا لغو اشتراک در حال افزایش است، باید به سرعت این مشکل را با استفاده از بازخورد دریافتی حل کنید. امتحان از آدرس جدید استفاده کنید، شاید به این شیوه قادر خواهید بود میزان باز کردن ایمیل ها را بهبود ببخشید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه ایمیل مارکتینگ در دوره های تخصصی مربوط به آن شرکت کنید

با توجه به تأثیر گذاری ایمیل مارکتینگ در امر بازاریابی، برای کسب مهارت های بیشتر در این زمینه و رشد استراتژی قدرتمند تر به شما توصیه می شود از دوره های معتبر مربوط به بازاریابی پست الکترونیکی استفاده کنید.

درباره موضوع خطی خود فکر کنید

توجه داشته باشید که تمامی خطوط نوشته های شما خوانا و قابل فهم بوده و هدف شما را به خوبی به مخاطب منتقل می کند. برای اطمینان از این موضوع بهتر است پیش از ارسال پیام، یکبار محتوای پیام را با صدای بلند برای خود بخوانید.

و در آخر به خاطر داشته باشید که با وجود اینکه بازاریابی از طریق پست الکترونیکی دشوار تر از گذشته است، اما هنوز هم توانایی این را دارد تا بسیار مؤثر عمل کرده و شما را در کسب موفقیت های هر چه بیشتر یاری رساند.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/u4eBF6Xx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه