شاید اسم برند ویرل پول whirlpool را شنیده باشید؛ برندی آمریکایی که با یک استراتژی خلاقانه روابط عمومی نرخ حضور دانش آموزان در مدارس را افزایش داد.
به گزارشibazaryabi ، در آگوست سال 2016 این برند اعلام کرد راهی برای کودکانی که به طور مستمر در کلاس های غیبت می کنند، پیدا کرده است؛دادن ماشین های لباسشویی به مدارس.
آنها در تحقیقی به این نتیجه رسیده بودند که با دادن ماشین لباسشویی به 17 مدرسه در میسوری و کالیفرنیا تا 90درصد نرخ حضور دانش آموزان افزایش پیدا کرده است.
آنها پس از این اعلام کردند که قصد افزایش این برنامه به 60 مدرسه تا آگوست 2017 را دارند.
مدیر برند این برند آمریکایی، جنیفر تایبی، اعلام کرده که « باید گفت بهترین جنبه این برنامه این است که می بینیم بچه ها چطور با داشتن لباس های تمیز علاقه بیشتری به یادگیری از خود نشان می دهند. خوشحالیم که توانستیم با هدیه کردن یک دستگاه لباسشویی و یک خشک کن، لباس های تمیزی به آنها ببخشیم و باعث شویم که احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند.»
غیبت در هر مدرسه ای و بر هر دانش آموزی به دلایل مختلف طبیعی است، اما مسئله ای که کمتر به آن پرداخته می شود، عدم حضور شاگردان در مدارس به دلیل فقر مالی و نداشتن لباس تمیز و در نتیجه داشتن احساس بد نسبت به خودشان است.
طبق نظر دانشگاه کالیفرنیا با اجرای این برنامه برای افزایش حضور دانش آموزان دو دلیل را می توان برشمرد:
- داشتن لباس ها تمیز توسط دانش آموزان که این گونه احساس بهتری نسبت به خود دارند.
- از طرف دیگر می بینند و می فهمند که جامعه بزرگ تری از مردم به فکر تحصیل، تعلیم و … آنها هستند.
البته اجرای این برنامه لزوما موجب افزایش نرخ حضور دانش آموزان تا 100درصد نشده که امری طبیعی است، اما نکته جالب اینکه این برند موافقت خود برای گسترش این برنامه به سراسر ایالت های آمریکا اعلام کرده است. حتی در این بین دولت های دیگر هم تقاضای گسترش آن به کشورهای متبوع خودشان را مطرح کرده اند و این برند هم موافقت کرده است.