موفقیت نتیجه تلاش همه اعضای گروه است، داشتن کارمندان متعهد خوب است اما داشتن گروهی متعهد و وفادار بهتر است و شما را یک گام به کسب موفقیت نزدیک خواهد کرد.
به گزارش زومیت، در اکثر سازمان های موفق، کار گروهی خوب سطح سازمان را تعیین می کند. گروه های متعهد، مشتریان متعهد را ایجاد می کنند و مشتریان متعهد مشتری های سودآور باقی می مانند. یک چشم انداز خوب و احساس هدفمندی می تواند کمک کند تا گروه ها نسبت به شرکت متعهد و وفادار شوند، اما برای کسب پیشرفت و موفقیت بیشتر لازم است که اعضای گروه نیز نسبت به یکدیگر متعهد باشند.
گردن تردگلد، مؤسس، مدیرعامل و رهبر سایت goldentredgold گفته است: «ممکن است با تعداد زیاد سازمان های ناکارآمدی که من دیده ام شگفت زده شوید، مشکل اینجاست که واحد های مشاغل به صورت منفرد کار می کنند که نه تنها همکاری خوبی ندارند، بلکه اغلب مشکلاتی به وجود می آورند و مخل کارایی دیگران نیز می شوند.»
تعهد و وفاداری گروه ها با شانس و به صورت اتفاقی رخ نمی دهد، بلکه باید برای آن تلاش کرد و همچنین رهبران باید نسبت به اجرای نکاتی که در زیر بیان می شود اطمینان حاصل کنند تا بتوانند نتایج بهتری کسب کنند.
برقراری ارتباط
نداشتن ارتباط متقابل با گروه ها یا بین اعضا نخستین گام برای منزوی و جدا شدن گروه است. اگر گروه ها ندانند که هر یک چه کاری انجام می دهند، بسیاری از چالش هایی که با آن روبه رو می شوند در نهایت بدون راه حل باقی می ماند. درحالی که آنها می توانند با برنامه ریزی و چاره یابی، راه حلی مفید برای این مشکلات بیابند. هر چه اعضای گروه بیشتر در رابطه با فعالیت و نیاز های دیگران اطلاعات داشته باشند بیشتر می توانند برای کار خودشان روی آنها حساب کنند.
گردن تردگلد می گوید: «به یاد می آورم هنگامی که در جست و جوی کار جدید بودم، با دو دپارتمان که باید در ارتباط با یکدیگر کار می کردند آشنا شدم. از رهبر یکی از تیم ها خواستم یک مهمانی شام به همراه رهبران دپارتمان های دیگر ترتیب دهد. هنگامی که او به من گفت: «اگر امکان دارد اسم آنها را به من بگو تا بتوانم این کار را انجام دهم» شگفت زده شدم. این اتفاق نشانه واضحی بود از اینکه دو گروه نه تنها باهم ارتباط ندارند، بلکه یکدیگر را نمی شناسند.»
همکاری
شما باید اطمینان حاصل کنید که در مواقع نیاز، زمان کافی برای کمک به دیگران در اختیار اعضای گروه تان قرار می دهید. اگر کار زیادی بر عهده آنها بگذارید، باعث می شوید که تنها به کار خودشان مشغول شوند و زمان کمی برای کمک به یکدیگر داشته باشند. در نهایت هنگامی که اعضای یک گروه زمان کافی برای همکاری نداشته باشد، نمی توانند به خوبی تعامل کنند و در پروژه های مختلف شریک شوند.
تعاون و همدردی
هنگامی که در رابطه با تعاون و همدردی صحبت می شود، منظور سطحی بالاتر از همکاری است. با وجود همدردی و تعاون، اعضای تیم نه تنها به در خواست ها احترام می گذارند و پاسخ می دهند، بلکه در به دست آوردن فرصت برای کمک به همکاران شان و به اشتراک گذاشتن ایده ها و بهترین تجربیات شان پیشقدم هستند. یکی از راه ها برای بالا بردن تعاون و همدردی، داشتن کار های متقاطع و اهداف و پروژه های انفرادی است که بتوانند در کنار یکدیگر کار کنند. این کار ممکن است باعث شود یکدیگر را بهتر بشناسند و با میزان قدرت، ویژگی ها و سبک کاری سایرین آشنا شوند و از این اطلاعات برای کمک گرفتن از دیگران استفاده کنند.
اگر می خواهید عملکرد اجرایی را بهبود ببخشید، رضایت مشتریان را بالا ببرید و سودتان را افزایش دهید باید گروهی ایجاد کنید که ارتباط، همکاری و همدردی و تعاون داشته باشند.