یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

تعداد بسیار کمی از استارت آپ ها موفق می شوند از شرایط سخت عبور کنند و به موفقیت برسند. چه اشتباه هایی باعث شکست آنها می شود و راه حل چیست؟

تحقیقات نشان می دهد تنها حدود ۲۰درصد از کسب و کارهای نوپا یک سال بعد از زمان راه اندازی دوام می آورند و بیش از نیمی از آنها به دلیل کمبود بودجه و نرسیدن به سوددهی نمی توانند به فعالیت های خود ادامه دهند. مطمئناً همه  بنیان گذاران دوست دارند کسب و کار پایداری داشته باشند و این موضوع تنها با جذب مشتری، فروش و سود زیاد امکان پذیر می شود. یک کسب و کار باید در طول زمان توسعه یابد و از مراحل زیادی عبور کند تا رشد یکنواخت داشته باشد، اما تعداد کمی از صاحبان کسب و کار قادر به انجام چنین کاری هستند. دلایل زیادی باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی می شوند.

ما در این مقاله  به نقل از زومیت به بررسی چهار اشتباه عمومی می پردازیم که منجر به شکست استارت آپ  می شوند.

1- پایین آوردن ارزش کسب و کار

بسیاری از کارآفرینان هنگام صحبت کردن با مشتری ها، ارزش های خود را پایین می آورند، مخصوصا زمانی که کسب و کارشان در مرحله  استارت آپ قرار دارد. گاهی اوقات نرسیدن به سوددهی باعث قبول کردن هر نوع قراردادی می شود و این موضوع چیزی جز پشیمانی به همراه نخواهد داشت. بسیاری از شرکت ها موقعیت ها و قراردادهای بسیاری خوبی را رد می کنند تا از مسیر اصلی منحرف نشوند. زمانی که شما استانداردهای کسب و کار خود را پایین نمی آورید، درواقع در حال جذب فرصت ها هستید، اما زمانی که احساس درماندگی می کنید، مشتری های تان نیز این موضوع را متوجه می شوند و در نهایت مجبور می شوید به شرایطی پایین تر از حد تصورتان قانع شوید.

2- استفاده از نام نامناسب

نام کسب و کار، نخستین چیزی است که به مشتری ها، شرکا و سرمایه گذاران شناخت ضمنی از کسب و کارتان می دهد. نام شرکت شما دارای مفاهیم بازاریابی است و بنابراین باید با دقت انتخاب شود. نام شرکت، نماینده  شما است و باید در ذهن ها ماندگار باشد، همچنین فراموش نکنید که کسب و کار شما به وب سایت و اپلیکیشن نیاز دارد. پس، از نام مناسب برای تبلیغ و معرفی کردن برند خود استفاده کنید.

انتخاب نام مناسب برای کسب و کار چالش بزرگی است. ابزارهایی مانند Namobot به شما کمک می کنند که یک نام مناسب، خاص و مرتبط با برند خود پیدا کنید. اگر می خواهید مردم عاشق کسب و کارتان شوند، یک نام کوتاه، با معنی و جذاب برای برند خود انتخاب کنید.

3- دیدن رقبا به چشم دشمن

برخی کارآفرینان به طور طبیعی، رقبای خود را به چشم دشمن نگاه می کنند. این افراد به اندازه ای روی رقابت های تجاری تمرکز می کنند که نمی توانند از مزایای رقابتی برای وارد شدن به مراحل بعدی استفاده کنند. بعضی از مردم واقعا به کمک رقبای خود احتیاج دارند تا بتوانند در کارشان حرفه ای شوند. حتی بسیاری از شرکت های بزرگ، رویدادی برگزار می کنند و برخی خدمات خود را در اختیار رقبای کوچک تر قرار می دهند تا همه برای یک هدف واحد تلاش کنند.

البته این به این معنا نیست که رقبا را نادیده بگیرید و با همه روابط دوستانه برقرار کنید. باید ببینید که کدام تیم از شما پشتیبانی می کند و کدام تیم می خواهد شما را تخریب کند. اگر یک رقیب خوب داشته باشید می توانید در کنار هم به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید. مخصوصا استارت آپ ها که به یک نقش سوم برای معاملات تجاری و به رسمیت شناخته شدن نیاز دارند.

4- عدم آمادگی برای روبه رویی با بدترین اتفاق ها

ریسک کردن عضو جدایی ناپذیر همه کسب و کارها است. گاهی اوقات همه چیز عالی پیش می رود و گاهی اوقات این طور نیست. برخی کسب و کارها شکست می خورند و برخی دیگر دوام می آورند و به موفقیت های بزرگ می رسند. لازمه موفقیت یک کسب و کار این است که رهبر آن باید خودش را برای روبه رو شدن با بدترین شرایط آماده کند. آماده شدن برای بدترین شرایط درحالی که تلاش می کنید بهترین خروجی را داشته باشید، کمک می کند که یک نقشه دوم برای نجات پیدا کردن از شرایط بحرانی تهیه کنید.

دنیس ویلدینگ، مدیرعامل شرکت Wilding Wallbeds می گوید: «ما شرکت مان را در حیاط پشتی منزل راه اندازی کردیم و بعد از گذشت مدتی برای توسعه کسب و کارمان احتیاج به فضای تولیدی داشتیم. بنابراین فضایی حدود ۲۷۰۰ مترمربع تهیه کردیم. متأسفانه بعد از نقل مکان به فضای جدید متوجه شدیم که این محیط برای ما بسیار کوچک است. بنابراین مجبور شدیم ۹ ماه ساخت و ساز را در محیط کار جدیدمان تحمل کنیم تا بتوانیم به شرایط مطلوب برسیم. این اتفاق باعث شد در کارمان اختلال ایجاد شود و همچنین مجبور شدیم هزینه اضافه ای بابت آن پرداخت کنیم، اما توانستیم این دوران را پشت سر بگذاریم و دوباره به مسیر اصلی بازگردیم.»

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iWeqo2z7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه