اگرچه محتوای مبتنی بر متن همیشه محبوب هستند اما مردم اطلاعات مبتنی بر ویدئو را بیشتر می پسندند. ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) محصولات جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته و تأثیر بیشتری بر مخاطب خواهد گذاشت. بزرگ ترین منبع برای اشتراک گذاری ویدئوها سایت یوتیوب می باشد، در ایران نیز می توانید از وب سایت آپارات استفاده کنید.
به گزارش هورموند، هنگامی که فرد در مورد چیزی فکر می کند، ذهن او شروع به تجسم آن می کند. این دلیل مناسبی برای تولید ویدئو به جای متن های ساده در مارکتینگ است. این روش در جذب افراد بسیار مؤثر عمل خواهد کرد. هرکسی تحمل خواندن تبلیغات متنی را ندارد، فیلم ها علاوه بر جذاب بودن زمان کمتری را نیز از مخاطب خواهند گرفت.
بسیاری از مردم مایل هستند قبل از خواندن در مورد چیزی آن را مشاهده کنند، امروزه ویدئو مارکتینگ بسیار محبوب شده و اکثر مارکترها از این روش به عنوان یک مزیت برای کسب وکارشان استفاده می کنند. تنها چیزی که برای ارائه یک ویدئو نیاز دارید یک کلیپ ویدئویی بسیار عالی است که بتواند ذهن مخاطب را به دست آورد. ویدئو باید بسیار دقیق و مرتبط با محصول و کسب وکار تان باشد.
مزایای ویدئو مارکتینگ:
- ویدئو مارکتینگ مزیت در دسترس بودن را ایجاد می کند، بینندگان ویدئو را می توانند در هرزمان تماشا کنند.
- هزینه بسیار کم و سرعت انتشار بالا
- مردم ویدئو و صوت را بهتر از متن ثابت به یاد خواهند آورد چراکه جذابیت این روش بیشتر از تبلیغات متنی است.
- مارکترهای آنلاین استفاده از ویدئو را برای جذب افراد به وب سایت ترجیح می دهند.
- پرسش های مختلف در مورد نحوه کار محصول با یک ویدئو پاسخ داده خواهد شد.
- در ویدئو مارکتینگ، ویدئو را می توان برای بررسی رفتار مصرف کننده در مورد یک محصول طراحی کرد.
- براساس مطالعه انجام شده در آمریکا، زمان صرف شده برای تماشای کلیپ های ویدئویی ۳۴٫۹درصد بوده است.
- سایت های اشتراک گذاری ویدئو از جمله سایت های پربازدید هستند که هرروزه مخاطبان را به سمت خود جذب می کنند.