دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

کار تیمی مفید و موثر بیش از همه به گفت وگو و انتقاد سازنده بستگی دارد. به همین دلیل اعضای تیم باید به راحتی در مباحثات شرکت کنند.

به گزارش زومیت، مباحثات کاری معمولا به سه قسم تبدیل می شوند. نوع اول، استدلال سیاستمدارانه است که در آن مهم ترین موضوعات مورد نقد و بررسی قرار نمی گیرند. جلسات مکرری برگزار می شوند، ولی کسی از سوژه اصلی سخن به میان نمی آورد. شما بیش از اینکه روی نتیجه و خروجی مباحثات متمرکز باشید، مواظب هستید که چه  حرف هایی را «نباید» بزنید. دسته دوم، منازعات مخرب هستند که در آنها همه چیز حالت شخصی و احساسی به خود می گیرد. اعضای تیم به حرف یکدیگر گوش نمی دهند. افراد بیش از اینکه به یک  راه حل مفید فکر کنند، روی محق شناخته شدن و برنده بودن متمرکز هستند.

نوع سوم، برخوردها و مباحثات سازنده است که از کار تیمی موثر و خلاقانه حمایت می کند. هیچ مسئله ای شخصی تصور نمی شود، هر موضوعی که به زبان می آید یا اتفاق می افتد، فقط به همان جلسه مربوط است. اطلاعات روشن و شفاف هستند و در اختیار همه قرار می گیرند. همه افراد در مباحثات شرکت می کنند. در این جلسات، توافق نهایی نتیجه ای نیست که به اجبار حاصل  شده باشد. چنان که ارسطو می گوید: «این علامت یک ذهن عالم و بالغ است که از آرا و تفکرات مختلف استقبال می کند، بی آنکه لزوما آنها را بپذیرد.»

برای اینکه به این نوع از مباحثات برسیم، اعضای تیم باید سه ویژگی شخصیتی داشته باشند:

درهای ذهن تان را باز بگذارید و سوالات احمقانه بپرسید

شما باید به خودتان اجازه دهید سوالات احمقانه بپرسید و ایده های احمقانه ای مطرح کنید. مسلما زمانی می توانید چنین کاری کنید که به همه اعضای تیم اعتماد داشته باشید و بدانید که از این بابت شما را مسخره نمی کنند و مهم تر اینکه این مسائل خارج از این جلسه کاری، جایی مطرح نمی شود. شما هرگز نمی دانید که یک سوال یا ایده احمقانه، ممکن است ایده فوق العاده ای را به دیگران الهام کند و شاید اصلا آنچه می خواهید بگویید برخلاف تصور، اصلا بی ربط و سبک سرانه نباشد. معمولا ایده های بزرگ از حواشی دانش حاصل می شوند؛ یعنی همان جایی که اغلب ایده های احمقانه پرسه می زنند.

به راحتی دیگران را به چالش بکشید

هنگامی که یک سوال یا ایده احمقانه می شنوید، باید آنقدر احساس راحتی کنید که بتوانید آن را به چالش بکشید. بگویید این ایده بی ربط و بی معنی است. از آن انتقاد کنید. بازخورد خود را صادقانه و بدون اینکه بخواهید به  طرف مقابل آسیبی بزنید، اظهار کنید، ولی بیش ازحد خودتان را مقید به سازگاری نکنید. تمایل شما به ارائه چنین بازخوردی، فرد مقابل را قادر می سازد که ایده خود را بهبود دهد.

برای دریافت بازخورد، اعتمادبه نفس کافی داشته باشید

شما باید آنقدر اعتمادبه نفس داشته باشید که چنین انتقادی را از سمت دیگران بپذیرید؛ بدون اینکه مسئله را شخصی یا احساسی کنید یا بخواهید حالت تدافعی به خودتان بگیرید. شما باید به بازخوردها به خوبی گوش فرا  دهید. حتی اگر فقط ۱۰درصد از انتقاد وارده درست باشد، بازهم از ادراک یک انسان ناشی شده است. مسئله را از نگاه مخاطب ببینید، ایده خود را براساس این بازخوردها تصحیح کنید و اجازه ندهید که مورد انتقاد قرار گرفتن، آسیبی به شما بزند.

به یاد داشته باشید که این سه ویژگی، دو پیش نیاز اصلی دارند: اعتماد بین اعضای تیم و تمایل همه افراد تیم به این خصوصیات.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hs8yY2RP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه