برای ساخت پرسنال برند به بیش از آنکه فقط خودتان باشید، احتیاج دارید!
انتخاب مخاطب و ایجاد ارتباط
به گزارش imarketor، شما نمی توانید تمام سلایق را به دست آورید پس سعی کنید به جای ایجاد یک شبکه بزرگ به ساخت گروهی از کسانی اقدام کنید که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.
داشتن یک گروه ۱۰۰ نفره بیشتر از مجموعه ای از افراد غیرهمسو هستند. برای مثال اگر شما مستر تیستر باشید، گروه مخاطبان شما رستوران گردها و عاشقان غذا هستند.
انتخاب یک کانال ولی متمرکز
به جای فعالیت در چندین کانال به صورت نیمه متمرکز، یک کانال را انتخاب کنید و به تولید محتوا بپردازید. بدین ترتیب با توجه به خصوصیات آن کانال شروع به تولید محتوایی کنید که مورد نیاز مخاطبان شما باشد.
در این نمونه بهترین کانال برای ارتباط در ایران شبکه اینستاگرام است.
اعتماد به نفس
یکی از خصوصیت های ضروری در شخصیت شما برای ساخت برند ت تان، تقویت و رشد اعتماد به نفس شما است.
رشد شخصیتی شما با کمک و تقویت اعتماد به نفس بسیار سریع تر صورت می پذیرد.
امیرتتلو نه تنها یک خواننده شش دانگ نیست، بلکه شاید در نظر بسیاری از مردم شخصیت مثبت به حساب نمی آید، ولی ایشان با به چالش کشیدن خود در موضوعاتی مانند عضویت در تیم فوتبال، یادگیری ورزش پارکور و… نه تنها به تقویت اعتماد به نفس خود کمک کرده است، بلکه توانسته در برخی از زوایا نظر دیگران را به صورت مثبت به خود جلب کند.
ابرانسان نباشید
اگر شما تنها خودتان باشید و یک چهره حرفه ای از خودتان به نمایش بگذارید به تدریج در حضور مخاطبان خسته کننده به نظر می آیید.
شما یک آدم اتوکشیده نیستید و روی دیگر شما نیز می تواند یک آدم شوخ طبع باشد. پس حتی مواردی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید که آنها با جنبه های دیگری از شخصیت شما نیز آشنا شوند.
مثلا بهرام رادان ویدئویی هایی از خود منتشر می کند که از وقت گذرانی با دوستان سینمایی خود است و شاید پرستیج یک ستاره سینمایی در آن کمتر دیده می شود یا در پست های جواد رضویان کمتر از آن طنازی و شوخ طبعی دیده می شود.
محتوای کاربردی تولید کنید
علاوه بر تولید محتوای مرتبط با امور شخصی خودتان، سعی کنید عادت ها و موضوعاتی را که مخاطبان شما به آنها می پردازند بیابید و با ایجاد محتواهایی مربوط به آن موضوعات به حل مسائل و نیازهای آنها بپردازید.
پاسخگو باشید
در برابر مخاطبان خود پاسخگو باشید و به گروه های مناسب با پرسنال برند یا برند شخصی خود بپیوندید.
محتواهای گروهی تولید کنید
انتشار مصاحبه، تولید محتوا با همکاری دیگران و حتی موارد اسپانسری را جزیی از برنامه های برند شخصی خود قرار دهید.
تیم مشترک درست کنید
با همراه شدن با افرادی که همراستا با شما هستید شریک شوید و محتواهای مشترک تولید کنید و او را تگ TAG کنید و اقدام به ایجاد اخبار شبکه ای و BUZZ کنید.
نفوذ داستان سرایی
شاید فکر کنید داستان سرایی زیاد معمول نباشد و دیگر کارایی ندارد، ولی این را بدانید که 50درصد افراد نمی دانند که داستان سرایی چه تاثیر بسزایی در ساخت برند شما دارد. پس با عنوان داستان هایی از خود به پیشبرد اهداف پرسنال برند (Personal brand) خود کمک کنید.
موارد فوق از مهم ترین عوامل در ساخت برند شخصی هستند ولی به این نکته دقت کنید مثال های عنوان شده به هیچ وجه درستی روند پرسنال برندینگ آنها را تصدیق نمی کند و تنها نکاتی مصداق با نکات مطرح شده است.