برخی تاکتیک های بازاریابی دیجیتال را هر روزه توسط تیم های بازاریابی می بینیم که برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال کافی است. هر روزه اخبار متنوعی می شنویم، گوگل الگوریتم هایش را به روز کرد، فلیکر از کانال های جدید استفاده می کند.
فیس بوک آموزش های جدید و سرویس های جدیدی را راه اندازی کرده است. دلیل همه اینها رقابت سخت بازاریابی دیجیتال و نیاز به روز بودن در آن است.
در اینجا به نقل از ibazaryabi 5 کاری را لیست کرده ایم که باید شدیدا از آنها اجتناب کنید.
1- داشتن وب سایت قابل دسترسی تنها از طریق کامپیوتر
امروزه هماهنگ شدن وب سایت با اندازه تصویر موبایلی یک قابلیت پیش فرض است.
گوگل برای خدمات رسانی بهتر برای جست وجو، به وب سایت هایی که با موبایل سازگارند پاداش می دهد.
وب سایت نه تنها باید برای کاربران راحت قابل استفاده باشد، بلکه باید برای صاحبان کسب و کار نیز راحت قابل استفاده باشد. نداشتن قابلیت مشاهده موبایلی برای سایت قطعا رتبه آن را پایین می آورد.
با جست وجوی کلمه mobile friendly test tool می توان در گوگل میزان مناسب بودن طراحی را بررسی کرد.
فونت های کوچک و نزدیک هم، می تواند عامل منفی در این بررسی باشد.
2- به روزرسانی نکردن وب سایت شما
گوگل همواره کلیک کاربران را بررسی می کند.
تحقیقات نشان داده مشتریان همواره برای بررسی خدمات و محصولات سایت ها مرتبا به آن مراجعه می کنند.
گوگل این عادت مشتریان را جدی می گیرد و می خواهد وب سایت ها به نیاز کاربران به درستی واکنش بدهند.
بروشور دیجیتال رتبه بالایی را از گوگل دریافت نخواهد کرد.
سایت باید جذاب باشد، راحت برای پیمایش باشد، و به صورت مرتب به روزرسانی شود.
گوگل سرعت بازگشت کاربر را از سایت شما به عنوان میزان نامرتبط بودن سایت با کلمه جست وجو شده در نظر می گیرد.
برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال، باید مطمئن شوید وب سایت یک نیاز را به خوبی ارضاء می کند و این کار را به صورت صرفه جویی در زمان و محتویات مناسب انجام می دهد.
3- داشتن لینک های اسپم
گوگل یکی از معیارهایش برای سایت ها، میزان گرفتن لینک به صفحاتش از سایت های دیگر است.
به عبارت دیگر بازخورد لینک از یک سایت دیگر تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت دارد.
متاسفانه برخی صاحبان کسب و کار و مسئولین جست وجو اقدام به ساخت لینک های بازگشتی جعلی توسط سایت های ساخته شده هوشمند می کنند.
با این کار این تکنیک گوگل را دور می زنند.
برای مقابله با این ترفند هکری گوگل از Penguin Update استفاده می کند.
تکنیک بررسی لینک بازخوردی گوگل یک تکنیک موثری است و باعث شده شرکت های سئو خود تولید محتوا را به صورت تخصصی انجام بدهند. در نهایت وب سایت های با محتوای ضعیف در رتبه بندی گوگل افت خواهند داشت.
4- شبکه اجتماعی سطحی
با توجه به رشد سرسام آور شبکه های اجتماعی و لزوم حضور فعال در آن برخی شرکت برای اثبات هویت خود از حضور در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.
تحقیقات نشان می دهد شبکه های اجتماعی بعد از تلفن و ایمیل به بخش سوم پشتیبانی کاربران تبدیل شده است.
همان تحقیقات نشان داده 42درصد مشتریان از طریق شبکه اجتماعی کمتر از یک ساعت انتظار پاسخ را دارند.
24 درصد انتظار دارند نیم ساعته پاسخ دریافت کنند.
به علاوه مشتریان انتظار دارند کارکنان تمام شب و حتی آخر هفته ها را نیز کار کنند.
آن زمان گذشته که شرکت ها از شبکه های اجتماعی به خاطر کامنت های شکایت آمیز اجتناب می کردند.
ما یاد گرفته ایم کامنت های منفی قسمتی از کار است.
امروزه بازاریابان فهمیده اند انتقادات یک منبعی برای آموزش است، تا بخش خدمات را فعال تر نگه دارند.
5- تبلیغات فیس بوکی و تک نمایشی بودن
باید بدانیم براساس تجربه فروشنده ها قبل از بسته شدن یک فروش حداقل باید 7 تا 9 تماس با وب سایت برقرار شود. می توان این کار را با یک بار نیز انجام داد.
برای این مسئله گوگل و فیس وک امکانی را در نظر گرفته اند که بتوان بعد از یک بار پیمایش سایت دوباره کاربر را هدف گرفت.
وقتی یک بار سایت دیده شد در مرورگر او یک کوکی جاگذاری می شود، این کوکی تبلیغاتی در سایت بعدی ای که کاربر می رود نمایش می دهد و به این دلیل است که وقتی یک سایت را ترک می کنیم در سایت بعدی تبلیغات سایت قبلی را می بینیم.
برخی سایت ها مثلا فیس بوک وقتی شما واردشان شوید هیچ وقت یک صفحه یکسانی را نمی بینید حتی اگر آدرس یکسانی داشته باشید. تبلیغات شما از دیگری براساس فعالیت اینترنتی شما متفاوت است.
تبلیغات امروزه قادر است فعالیت کاربر را رهگیری کند و توجه او را فریب بدهد. امروزه هیچ تبلیغ دیجیتالی ای با یک اندازه ثابت نباید ارائه شود و باید براساس مشخصات کاربران مختلف تفاوت کند.